• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • maja under eken

Jisses Amalia va vacker bukett!!! Precis sån jag menade m lite somrigare m lite rosa i. Lik min bukett, samma Prärieklocka o lilla Liljan o hjärtanpåentråd. Fast din bukett hade den galet vaqckra Ranunkeln som jag själv garanterat hade valt, ev av mina aboluta favoriter!!!

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Nu har jag stillat min craving... smällde i mig sista bakelsen nyss o jag mår aningens illa... Smart o byta ut Fullkornsvällingen mot bakelse? Kanske inte...

Jag kan nog va här en hel del idag. Kom in o håll mig sällis!

Nu åker jag t jobbet, fan måste borsta tänderna. Hoppas jag inte kräks...

kram

• Joffe

Bakelse till frukost Härligt att vara gravid och unna sig något sånt

Min mor opererade några ggr för ett par år sedan då hon fick framfall, det kändes som att något var på väg ut hela tiden, verkar lite läskigt
    Det värsta är att det är en sak som ofta går i arv.. hej o hå knip på.

Mot dammsugaren! Leon hjälper till lite men Eddie, han bara ligger där.

• S  S

Joffe vilka bilder det dyker upp här hoppas att det går bra.
    Vilken duktig kille som hjälper mamma att dammsuga. Eddie ligger nog och iaktar vad storebror gör och tänker att så ska jag oxå göra nar jag blir stor...

Cirkel & Maja roligt att ni gillade min bukett. Ja den var så vacker, var verkligen jätte nöjd. Har framkallat runt 200 bilder från bröllopet nu till mitt srapbookingalbum.

Joffe va? är det sant att det går i arv, fy bubblan. Mor min har nyligen varit på op. Ja då ärdet väl bara att kniiiiiiiipa.

Naffe hur gick det hos dagmamman?

• maja under eken

Jag kräktes på jobbet efter att jag varit ute i soprummet m massa wellpapp... Där fick jag för den bakelsen...

Iiii, kniiiiiiiiiip!!

Måste jobba...

• förväntan

God morgon!!

Naffe jag har också en bild från min bukett i mitt galleri, det var en ganska liten bukett, med rosor, lukärtor och lite annat .

SS, det var verkligen en jättefin bukett .

Joffe, jag är riktigt impad att du kommer in i hissen . Det är ju C som är döv på ett öra, det upptäcktes inte förän han var 4-5 år. Han har inte behövt några hjälpmedel och klara sig rätt bra ändå. M´s hörsel verkar bra, men ska på ny rutinkontroll vid 3 år. Vi märker ju att han hör bra, så jag är inte orolig, men ändå skönt att de tar det på så stort allvar.

Maja, mums med princesstårta till frukost och kvällsmat . Tror inte du behöver oroa dig öfr att livmodern ska rammla ut. Framfall är vanligt hos kvinnor som varit gravida och fött barn. Det är mer en svaghet i vävnaden runt omkring. www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Livmoderframfall/
    Ska till bm idag, ska se om jag kommer ihåg att fråga om varför magen är så låg denna gången, för min bebis ligger inte långt ner.

Nu ska jag njuta lite i solen.

• Joffe

SS, så det är det Eddie gör, jag hoppas du har rätt, tänk vilket fint hem vi skulle ha om Leons energi håller i sig
    Min BM sa det där om arvet för jag är lite orolig då jag inte får till knipet, jag nämnde min mor och då sa hon att det tyvärr verkar gå i arv

Men Maja då, helt klart värd en ny bakelse i em.

Aha, det är C som är hörselskadad, skönt att han inte märkt av det så mkt genom att hamna efter i tal osv.

Ja det är en pärs att ta sig in, det är ju inte heller minsta kärran jag kör, Emmaljunga classic är stor som en herrgårdsvagn!

Nu sover båda två men L vaknar nog snart och då är friden slut igen
    Solen skiner i alla fall men det är ett par oroväckande mörka moln på himlen och dessutom ska det blåsa hela tiden, svårt att hitta lä till vagnen.

• maja under eken

Hej!

Jag har shoppat! Var på Pop o utnyttjade 15% kupongen, gjorde ett litet nätt uttag på vårt konto f räkningar, jag som e urfattig denna månad... Sen delade jag summan på hälften, eftersom jag kommer kunna ha d på två barn o sen köpte jag bla en klänning i strl 104, den kommer hon kunna ha i 2 säsonger o sen nästa barn, så d priset delade jag m fyra... Gud så billigt d blev! 50:-/säsong f en Pop-klänning!!

Nu hoppar jag, glad i hågen, ut igen o börjar jobba lite...

• maja under eken

Äsch va dåligt d skrivs!!

Vi var på Elviras kusins dansuppvisning igår kväll fr 18-20.30 o shit va Viran tyckte d var bra o spännande! Cirkus Piruett, hette den så d var cirkustema. Elvira hade sån tur att hon hitta en näsa som en clown tappat. Hon tittade med STOOORA ögon på alla dansare o klappade händer o gungade i takt. Hon var påväg o somna en gång men hittade ny energi. Jättelyckad kväll. d e så underbart o se sin unge så fascinerad o tagen av nåt.

Jag vabar idag, Skalman e borta på fiskeresa t imorg o Virans ögon var helt igenkläggade imorse. Vi ska på hörselkoll i em, då får jag fråga varf d blir så så ofta. Kanske har hon trånga kanaler bara för nu e d tredje gången på kort tid. D var trådar i ögonen men nu verkar d redan bättre. Jaja, rätt skönt o va hemma en dag. Bara hon o jag.

kram

• förväntan

God morgon!!

Maja visst är det skönt bland att vabba när de små inte är jättesjuka. Hoppas det går bra på hörselkollen, är det någon rutinkoll ni har där hos er?? Frågade min Bm igår ang låg mage och det var som misstänkt, inga starka muskler att hålla upp magen denna gången .

Idag tänkte jag åka och se om en babytravel-vagn passar in i vår bil och kanske en sväng till IKEA.

• maja under eken

Hej förväntan!

Ja, idag e d mkt skönt o va hemma!

Ne, hon ska på återkoll efter öroninflammation. Hon hade en pytteinfflammation f några månader sen.. Men bra att dom kollar så noga.

Tycker d låter lovande att din bm tror att jag har muskler öht! Känns som om magmuskler e ett minne blott! Tack f att du fråagade!!

Ha en rolig shoppingdag!!

• Nafrung

Väldigt vackra brudbuketter hörni!! Måste bestämma mig NU! (Men har beslutsångest... ) Är lite inne på en vit bukett, med lite grönt och lite rosa...

Vi tackade ja till dagmamman, hon verkade helt okej, även om jag var lite skeptisk på vissa punkter... Men herregud, jag vill ju egentligen inte att nån annan ska ta hand om T så INGEN kommer ju att leva upp till mina krav. Jag gillade tex inte att barnen alltid sov ute - jag menar vem vill sova ute vid 15 minus??? Men de kanske gör undantag när det är så kallt...

Vi kommer dock att behöva byta sedan när vi båda börjar jobba eftersom denna dagmamma bara har öppet mellan 8 och 16, inte en chans att vi varje dag kommer hinna hem före 16. Då får vi hoppas att det dykt upp en dagisplats på vårt förstahandsval. (Men det sa jag ej till dagmamman ...)

Svar på tråden Minnas XI