• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • cirkel

Grattis Zynk! Vad roligt! När är BF? Kan du lägga in dig på listan, please?

• Rossy
    zynk skrev 2009-03-27 18:31:19 följande:
    Kilar förbi då det var en fågel som pep i örat... .GRAAAAAAAAAAAAAAATTIS Essi!!!! Oj vilket fint namn, Luna. Väntar med spänning på att få höra mer! (och så undrar jag om nån hämtat Mio från dagis ?). Kram på er alla från en (till) gravid. Jag tror inte jag sagt det här, eller...? *gravidhjärna* Vecka 10 och är en vandrande zombie...
    Grattis Zynk! Vad jätteroligt! Nyfiken fråga... spontant gravid, ivf eller nåt annat? Min svägerska är i vecka 10, så jag antar att du också ska ha någon gång i början av november ?
    Serendipity skrev 2009-03-27 18:34:23 följande:
    OJJ Essi!! GRATTIS!! Vaginalt??!! Ville inte Essi absolut ha snitt eller hur var det?? *förvirrad som fan nu*  
    Jo, du har rätt. Men saker och ting kan ändras med kort varsel . Essi får berätta sen.
  • FISK78

Jag fick oxå det underbara SMS:et GRATTIS Essi och hela familjen såklart!!! Härligt att det blev vagfödsel oxå, ska bli spännande att höra ALLT!!!

Det lät som att allt var jättebra med hela familjen Såååååååååååå glad!!!

• Betty2

Hallå miss-i-nassen...
    Är själv hemma med smågrabbarna (som sover) då maken är ute med jobbet. Slocknade först när jag skulle lägga J och sedan igen på soffan så det blir ett kort inlägg nu innan jag skall lägga mig och sova på rätt ställe (sängen).

Först ett sent GRATTIS till Öki! Hurra, hurra, hurra, hurra!

Och GRATTIS Zynk, vad roligt att läsa att du är gravid!

Och sist men inte minst JÄTTEGRATTIS till Essi med familj! Vad underbart med en liten Luna! Ser oxå fram emot att få läsa mer senare.

När det gäller mig själv kan jag avslöja att jag börjar på ett helt nytt jobb (heltid, vikariat 1 år med eventuell möjlighet till förlängning) på onsdag. (Inget aprilskämt trots att det är 1:e april. ) Så nu är det äntligen slut på timvikarietiden! Och dessutom ett drömjobb för mig så jag är ganska nervös nu och hoppas att jag kommer klara det. Får skriva mer när jag hinner och inte skall sova...

• cirkel

Grattis Betty till jobbet! Underbart! Skönt att kunna planera mer.
    Blir det ett husköp nu?

• Essi73

Heeeej alla rarings! Är inne lite snabbt, vi har precis kommit hem och lyckan samt livet ÄR fullständig. Jag är toklycklig! Luna är det sötaste jag ta mig fasen har sett i flickväg, så liten och nätt, ser ut som en liten älva. Jag lägger in bilder sen vid tillfälle.

Jo så här vare va...
    Jag åkte in till DS i torsdags vid midnatt för jag hade haft värkar from hell i 3 timmar. Väl där var det samma visa som vanligt, inte öppen, värkarna avtog å jag åkte hem igen 02.00 med en Bricanyl.
    La mig, somnade, vaknade 05.00 av att jag hade så jäkla ont att det inte var sant. Klockade värkar, 10 minuter mellan dem och jag tänkte "Samma visa as always".
    07.20 var det nästintill outhärdligt så jag ringde ååååter igen in, bm föreslog Bricanyl vilket jag vägrade och jag sa att jag senast 08.30 kommer jag in igen.

J lämnade Boll på dagis och vi drog. Då var värkarna så starka att jag ibland kände panik när de kom.
    08.45 var jag inskriven, kunde bara ligga på sidan och profyandas samt skrika av smärta och bad om smärtlindring men fick inte för de ville ha en kurvjääävel som inte kunde reggas då jag låg som jag gjorde.
    Underbara bm + sköterska guidade mig via andningen hela tiden tills vi fick en kurva.
    10.05 fick vi äntligen ngt läsbart och först då undersökte bm mig.

Och HÄR kommer det...
    "OJ du är väldigt öppen" säger hon.
    När jag kom in dit så tänkte jag att jag åker FAN inte hem till på måndag med dessa värkar, de får sätta igång mig om det så är. Så när BM förklarar att jag var så pass öppen att fosterhinnan buktar ut så var det en snabb överläggning, vilket går snabbast... Vag eller snitt. Insåg att vaginalt skulle gå snabbast så jag bad henne punkterna hinnan.

Sagt och gjort.
    10.20 efter 4 krystvärkar och 3 andetag med lustgas var Luna ute och all smärta ur världen {#lang_emotions_heart}

Därav kom det sig att det blev en vag och inte snitt. Väldigt skrattretande eftersom med Mio var jag ju inställd på vag och det blev snitt och nu vart det tvärtom.

Jag återkommer senare nu måste jag kila.
    Puss på er och tack för ALLA grattis och omtanke, både här och inne på min sida!

• Nafrung

Vilken grej Essi! Fantastiskt! Och skönt att ni är hemma redan. Massor med grattis till er, och så hoppas vi på en bild så snart du hinner och orkar.

Och grattis också till Öki i efterskott!

Sitter här och är helseg. Sambon ska kolla fotboll, nån jäkla landskamp och jag är bara dödens trött. Som vanligt. Det ger sig inte i denna grav.

Idag har jag dessutom haft en del värk i magen. Lite otäckt, men kan kanske bero på att jag fick städmani i morse och lyfte upp och ned dammsugare och annat för alla trappor. Eller kanske på sällsynt sex? Nån teori någon? Kanske att livmodern växer? Blablabla.... Fotboll är trååååkigt!!

• Betty2

Essi: Åh vad kul med en rapport redan! Vad häftigt det låter (trots all smärta), och att det gick så fort efter att ni kom in till DS! Och vad mysigt med sötnosen Luna. Ser verkligen fram emot bilder.

Cirkel: Tack. Ja, nu börjar flyttplanerna igen! Fast inte till hus utan (friköpt) radhus i vårt fall. Känns som lite för stort steg för oss att satsa på villa direkt. Tänkte ringa banken på måndag så att de kan ordna ett lånelöfte. (Vi var där i slutet av förra sommaren och fick lite info, och har sedan dess bara väntat på ett "riktigt" jobb för min del...) Och så blir det att spana lite mer på bostadsannonser.

Svar på tråden Minnas XI