• Musslan

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Bara lite nyfiken på hur ni andra gör - byter ni till pyjamas på bebben innan sovdags eller får han/hon ha samma kläder dygnet runt?

Min bebis har samma kläder dygnet runt. Det känns bara onödigt att byta kläder innan läggdags. Man byter ju ändå kläder på bebisen nästan varje dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 15:14
    Vill tillägga att min bebis är 5 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:09
    Ojdå, detta var tydligen ett väldigt känsligt ämne. Jag förväntade mig inte att få spydiga svar och att idiotförklaras. Jag kommer inte att läsa fler svar nu, jag tyckte att detta blev väldigt obehagligt. Jag utmålas ju som nån slags monster i många av era svar! Jisses!

• Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?
  • Tullemi

Vi har aldrig använt pyamas på Milea. Hon har mysbyxor och en ren body på sig.

• Babybalo

Valter har pyjamas varje natt. Vi kör med hel pyjamas, då jag tycker att det är bekvämast.

• PixieApa

MamiElin skrev 2009-02-25 19:14:07 följande:

PixieApa skrev 2009-02-25 19:11:16 följande:
    haha det e såna som du som gör trådar till onödiga diskussioner.. vi har bara sagt hur vi gör och svarat på dina frågor.. Vi tycker inte om det.. och hur du gör bryr jag mig inte om för det e inte min ensak.. har bara skrivit va jag gör och svarat på dina frågor..
    Onödiga diskussioner?
    Det är sådana som du som bidrar till astma och allergi.
    Eller?
  • paloma84

Orkar inte läsa tråden o bryr mig inte vad andra gör!

Vår dotter sover i pyjmas! Vi badar varje kväll innan nattning, såå då åker icke de ner kräkade kläderna på igen =)

• Gosiga Nenne

Vi byter till pyamas på kvällen innan det är läggdax. Tycker som många andra att det är mysigt.

• MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:53:54 följande:

MamiElin skrev 2009-02-25 19:14:07 följande:
    Onödiga diskussioner?Det är sådana som du som bidrar till astma och allergi.Eller?
    absolut inte.. jag e verkligen inte en petig människa.. jag har bara en jätte jobbig lägenhet som dammar lätt och byter gärna mitt barns lakan.. kvalster tycker jag e jätte äkligt faktiskt.. men annars e jag inte en petmorsa.. jag gillar bara att lägga min son i sin säng me rena lakan i en ren pyjaman :)
  • 79an

Pjyamas innan läggdags här med. Inte för att han inte kunde ha sina som han haft hela dan men bara för rutinens skull, när man ändå tvättar bebben o byter blöja känns det ändå mysigt att få på sig fräsha sovkläder.

• PixieApa

MamiElin skrev 2009-02-25 19:59:07 följande:

PixieApa skrev 2009-02-25 19:53:54 följande:
    absolut inte.. jag e verkligen inte en petig människa.. jag har bara en jätte jobbig lägenhet som dammar lätt och byter gärna mitt barns lakan.. kvalster tycker jag e jätte äkligt faktiskt.. men annars e jag inte en petmorsa.. jag gillar bara att lägga min son i sin säng me rena lakan i en ren pyjaman :)
    Ja. Varför inte?
    Det är inget fel med det

Vi har väl olika preferensramar bara. Jag för min del kan tycka att ett lakan är rent i en vecka om hon inte har spytt eller dreglat ner det. Fast pyjamasen byter jag nog ett par gånger i veckan.
  • Princess1982

Vi byter o till pyjamas på kvällen. Dels för att skapa rutiner och vanor och för att jag själv gör likadant. Sover i pyjamas alltså. När flickan var liten och hade sparkdräkt på dagen kunde det bli att hon sov i den en natt. Men nu när hon är 11 månader och har jeans eller ibland klänning känns det inte som ett alternativ att sova i.
    Badar + byta om till pyjamas + Välling. Kan inte bli bättre...somnar sen som en stock.

• Princess1982

Vill bara tillägga:
    På dagen sover hon i vanliga kläder men då åker hårda kläder av typ jeans och hon får en gosig filt istället

Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?