• Musslan

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Bara lite nyfiken på hur ni andra gör - byter ni till pyjamas på bebben innan sovdags eller får han/hon ha samma kläder dygnet runt?

Min bebis har samma kläder dygnet runt. Det känns bara onödigt att byta kläder innan läggdags. Man byter ju ändå kläder på bebisen nästan varje dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 15:14
    Vill tillägga att min bebis är 5 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:09
    Ojdå, detta var tydligen ett väldigt känsligt ämne. Jag förväntade mig inte att få spydiga svar och att idiotförklaras. Jag kommer inte att läsa fler svar nu, jag tyckte att detta blev väldigt obehagligt. Jag utmålas ju som nån slags monster i många av era svar! Jisses!

• Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?
  • MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:10:21 följande:

MamiElin skrev 2009-02-25 19:08:59 följande:
    Då hoppas jag verkligen att du byter lakan och filt också varje dag
    lakan ja :D filten e hans favorit och han kan inte sova utan.. men jag tvättar den så ofta jag kan..
  • näradig

PixieApa skrev 2009-02-25 19:10:21 följande:

MamiElin skrev 2009-02-25 19:08:59 följande:
    Då hoppas jag verkligen att du byter lakan och filt också varje dag
    lakan byter vi inte hos oss som sover med pyamas (eller som jag peelar kroppen och sover naken ibland) eftersom skiten hamnar i den. filtar använder vi inte.
  • näradig

PixieApa skrev 2009-02-25 19:11:16 följande:

näradig skrev 2009-02-25 19:10:11 följande:
    Ja, herregud, det är ju helt sjukt. SOVA I HUD. Och gammal dessutom. Sin egen från förra natten. Usch och blä vad fruktansvärt
    tycker du. jag tycker bara det är ofräsht så vi låter bli för att gynna nattsömnen.
  • MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:11:16 följande:

näradig skrev 2009-02-25 19:10:11 följande:
    Ja, herregud, det är ju helt sjukt. SOVA I HUD. Och gammal dessutom. Sin egen från förra natten.Usch och blä vad fruktansvärt
    haha det e såna som du som gör trådar till onödiga diskussioner.. vi har bara sagt hur vi gör och svarat på dina frågor.. Vi tycker inte om det.. och hur du gör bryr jag mig inte om för det e inte min ensak.. har bara skrivit va jag gör och svarat på dina frågor..
  • Tullemi

Näradig: Det var väl du som inte ville tvätta för ofta/mycket. Men ändå byter ni till nytvättad pyamas varje natt? Hur går det ihop?

• MamiElin
    Tullemi skrev 2009-02-25 19:16:37 följande:
    Näradig: Det var väl du som inte ville tvätta för ofta/mycket. Men ändå byter ni till nytvättad pyamas varje natt? Hur går det ihop?
    man kan ju handtvätta :D det gör jag
  • näradig
    Tullemi skrev 2009-02-25 19:16:37 följande:
    jag gör mina prioriteringar. jag tvättar så lite jag behöver för att göra det jag anser är bäst för våra barn . Harmoni och ro i sängen värderar jag högt då jag tror att det ger mycket för hela livet. därför är det värt det för mig. Jag byter istället inte tröja på det sätt jag beskrev tidigare.
  • näradig
    MamiElin skrev 2009-02-25 19:19:11 följande:
    man kan ju handtvätta :D det gör jag
    jag handtvättar ibland men använder enbart tvättnätter och galltvål även till maskinen. sedan ångtvättar vi med maskin (enbart vatten)
  • näradig

tvättNÖTTER menar jag...några tvättnätter orkar jag inte med

Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?