• Musslan

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Bara lite nyfiken på hur ni andra gör - byter ni till pyjamas på bebben innan sovdags eller får han/hon ha samma kläder dygnet runt?

Min bebis har samma kläder dygnet runt. Det känns bara onödigt att byta kläder innan läggdags. Man byter ju ändå kläder på bebisen nästan varje dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 15:14
    Vill tillägga att min bebis är 5 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:09
    Ojdå, detta var tydligen ett väldigt känsligt ämne. Jag förväntade mig inte att få spydiga svar och att idiotförklaras. Jag kommer inte att läsa fler svar nu, jag tyckte att detta blev väldigt obehagligt. Jag utmålas ju som nån slags monster i många av era svar! Jisses!

• Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?
  • MamiElin

näradig skrev 2009-02-25 19:22:04 följande:

tvättNÖTTER menar jag...några tvättnätter orkar jag inte med
    jo vi har ju haft våra diskussioner om kemikalier osv.. jag har neutral tvättmedel och e nöjd med det haha
  • Thegran

pyjamas - det är en del av kvällsrutinerna. byta blöja, sätta på pyjamas, amma.

• näradig

MamiElin skrev 2009-02-25 19:23:33 följande:

näradig skrev 2009-02-25 19:22:04 följande:
    jo vi har ju haft våra diskussioner om kemikalier osv.. jag har neutral tvättmedel och e nöjd med det haha
    så bra att du är nöjd
  • näradig
    Tullemi skrev 2009-02-25 19:23:10 följande:
    Vad är tvättnötter? *nyfiken*
    en torkad frukt som man slänger in i maskinen istället för tvättmedel. helt utan kemikaler. bra för både kropp och natur.
  • Hedebris

det beror på.

på dagen sover min son i sina vanliga kläder. känns dumt att slita av kläderna och på men pyjamas och sen på med de vanliga kläderna igen. jag hade kunnat gjöra det, det är inte lättja, men förstår inte syftet. på kvällen byter vi om till pyjamas som en rutin. För att han ska förstå att det är natt :) Han hade säkert fattat det ändå, han är inte dum. Men kommer själv ihåg hur mysigt det var att ta på en nytvättad pyjamas varje kväll när jag var liten.

Byter sängkläder ganska ofta, så jag tror inte han dör av att han nannar middag med sina kläder. Det är upp till varje förälder!

• Tullemi
    näradig skrev 2009-02-25 19:26:28 följande:
    en torkad frukt som man slänger in i maskinen istället för tvättmedel. helt utan kemikaler. bra för både kropp och natur.
    Jaha, nu lärde jag mig något nytt .
  • Spättan i Midgård

Vi byter till pyjamas efter målet som han äter vid 17.30... då tvättar vi honom och byter om! På dagarna sover han i vanliga kläder...

• Glenda Glad

Vi byter till pyjamas vid 20-tiden. 'Det ingår i nattningsrutinen även om min pojke bara är 12 veckor.
    Tycker att en heldress verkar allra bekvämast att sova i så över natten så är det pyjamas som gäller.

• Jagbyttenick
    Zixi skrev 2009-02-25 15:38:47 följande:
    Har inte barn än men jag hade gjort tvärt om. Satt på en ren body till kvällen och behållit den under dagen. Så gör jag ofta själv, på med sovstrumpor efter kvällsduschen och har på dem följande dag.Så gör vi! Byter till ren body som han får ha på dagen med. Självklart byter vi kläder om han badar eller kräks eller så och det fungerar utmärkt för oss.
Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?