• Musslan

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Bara lite nyfiken på hur ni andra gör - byter ni till pyjamas på bebben innan sovdags eller får han/hon ha samma kläder dygnet runt?

Min bebis har samma kläder dygnet runt. Det känns bara onödigt att byta kläder innan läggdags. Man byter ju ändå kläder på bebisen nästan varje dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 15:14
    Vill tillägga att min bebis är 5 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:09
    Ojdå, detta var tydligen ett väldigt känsligt ämne. Jag förväntade mig inte att få spydiga svar och att idiotförklaras. Jag kommer inte att läsa fler svar nu, jag tyckte att detta blev väldigt obehagligt. Jag utmålas ju som nån slags monster i många av era svar! Jisses!

• Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?
  • GoldMD

Vi har använt/använder pyamas på båda våra barn (2år och 5 mån) och har gjort sen den dag dom föddes. Det ingår i våran kvälls rutin, tvätt å borst å sen pyamas

Jag tycker man ska göra det som känns bäst för en själv

• phridan

Arvid får pyjamas på sig i 95% av nätterna...
    Vissa kvällar har han somnat i bilen, och efter att ha bökat honom ur overallen så känner man sig lycklig om han fortf. sover... känns onödgt att väcka honom för pyjamas då..
    (självklart sover han bara i mjuka kläder, har han jeans, så tar vi av dem och sätter på pyjamasbyxor till den bodyn han har på sig....)

• Beautyflie

Orkar inte läsa hela tråden, herregud vilket känsligt ämne det här verkade vara

Joo, jag byter till pyamas på kvällen, däremot kan jag låta pyamasen vara på på dagtid också. Lillen är iofs bara 5 veckor, men så gjorde jag med flickan också. Iaf när de är såhär små, och sover i princip hela dagen också.

• MalinEddie

Ok, ni gör vad som passar er. Och vi gör vad som passar ossGlad
    Jag tycker det känns bra att byta till mysiga pyjamasar innan läggdags men det är ju jag. Jag vill inte att mina barn ska ha samma kläder i flera dagar utan att byta. Om andra behåller kläderna på i flera dagar bryr jag mig inte om. Det är ju upp till var förälder at bestämma vad som passar den familjen.

allt och lite till skrev 2009-02-25 22:43:35 följande:
    MalinEddie skrev 2009-02-25 22:41:16 följande: min son har samma kläder i typ 2-4 dar... han skitar inte ner/dräglar ner dom :P
  • Bebiz1

Pyjamas från dag 1! Bra som nattrutin. Vi använder bara pyjamaser som är med kort ärm och korta ben så det inte blir för varmt för vår dotter. Finns på bla H&M och Lindex!

• voice

Men va? Hahaha! Inte fattar grynet att det är just pyjamas som e på när de är så små...
    Min e 6 mån snart o har _alltid_ mjuka kläder som funkar finfint att sova i. Byter väl body ett par ggr om dan o nya mjukisbyxor var dag, alltid rent efter bad. Byter lakan i sängen flera ggr i veckan, det vet man ju själv hur skönt det e m renbäddat

Hon får pyjamas om nån månad eller nåt, då tror jag hon e mer på golvytorna o det vill jag inte ha i sängen sen.

Ett tag, typ 1-3 månader hade hon däremot pyjamas nästan alltid på dagtid för det verkade så skönt

• ellla

Vi har gjort väldigt olika. Ibland har vi bara tagit av byxorna så att bodyn sitter kvar coh ibland har vi bytt till pyamas. Body byter jag ett par gånger om dagen.

Nu när han är 6 månader byter jag nästan alltid till pyamas, men det har vi börjat med det sista bara. Tycker inte det är något konstigt.

• the80girl

jag fattar inte varför det är så viktigt att barnet måste ha pyamas på sig,kläder som kläder liksom. Min son är bara 8 veckor och han får sova i det han har på sig, givietvis rena kläder. Han kräks hela tiden så hålla på och byta om ign bara för att han ska ha pyamas,som han ändå inte fattar själv, känns lite fånigt.
    Sedan när han blir äldre kommer jag köra med pyamas.

• cavat

På kvällen innan läggdags tvättar/badar vi sonen (gjorde samma med barn nr 1)smörjer honom och byter till pyjamas. Det ingår i läggningsrutinen. Att det sen är pyjamas han får på sig är lite naturligt eftersom vi tvättat kroppen på honom, då byter vi till rena kläder och varför inte pyjamas? Det är ju dags att sova.

Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?