• Musslan

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Bara lite nyfiken på hur ni andra gör - byter ni till pyjamas på bebben innan sovdags eller får han/hon ha samma kläder dygnet runt?

Min bebis har samma kläder dygnet runt. Det känns bara onödigt att byta kläder innan läggdags. Man byter ju ändå kläder på bebisen nästan varje dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 15:14
    Vill tillägga att min bebis är 5 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:09
    Ojdå, detta var tydligen ett väldigt känsligt ämne. Jag förväntade mig inte att få spydiga svar och att idiotförklaras. Jag kommer inte att läsa fler svar nu, jag tyckte att detta blev väldigt obehagligt. Jag utmålas ju som nån slags monster i många av era svar! Jisses!

• Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?
  • Martina1

Vi började med pyjamas regelbundet när barnet var sju månader och vi ville försöka få lite bättre nattningsrutiner. Innan dess sov han oftast i body och sockar. Han blev för varm annars för han sov ju i vår säng. Ganska ofta hade han samma body på natten som han hade haft på dagen för han blev inte så smutsig när han var mindre, kräktes aldrig eller så. Så jag var väl lika hemsk som TS då =)

• Emilia82

musslan:trist med trista människor=) vi har ganska tidigt börjat med 'rutinen' pjamas,inbillar mej att de bättre vet vad som är på gång då:) men somnar de i bilen och vi kan lägga dem i sängen när vi kommer hem en kväll så kan de sova i vanliga kläderna,men det har väl hänt typ...½ gång:D
    men jag förstår dej,för i början bytte man ju kläder jämt på dem,så vad skulle det va för stor skillnad på en body och en pjamas lixom!?

• vittra

Vi började med pyjamas efter några månader, kändes onödigt innan men sen ville vi liksom markera skillnaden mellan natt och dag lite mer.

• vittra

näradig skrev 2009-02-25 19:10:11 följande:

Hackemamma skrev 2009-02-25 19:09:14 följande:
    UNDER natten tappar man hud. om man sover i samma pyamas flera nätter så sover man i allt detta.
    Du byter alltså själv nattkläder/sängkläder varje dag då för att slippa sova i en massa hud?
  • Anna med 3 trollungar

Jag använde vanlig tröja eller body, de han hade på sig på dagen och bytte dagen efter. Men han sov dåligt på nätterna. Läste någonstans att om man har en rutin på kvällen och byter till pyjamas så lär sig barnen att de är natten.
    1 vecka efter att jag började med detta sov han bra och hela nätter. ANtagligen trode han att han skulle sova middag eller nåt. Jag vet inte. Men de är vad jag inbillar mig.

ALLA gör ju som de själva vill. Ingen annan ska lägga sig i

• MayasMamma08

Vår dotter sover bara i blöja från nån vecka tillbaka för hon är varm av sig. Hon har täcke på.

• MalinEddie

Vi byter till pyjamas. Tycker det är en viktig del av kvällsrutinen. Dessutom vill jag att de ska känna sig rena och fräscha när de lägger sig. Jag sover inte heller i samma kläder jag haft hela dagen. Mina barn är nu 21 mån och 2 mån. Har bytt till pyjamas sen dag ett.

• Kya

vi har alltid använt pyjamas på vår son inför natten, vi byter om nån timme innan det börjar bli läggdags. det är bra att få inrutade rutiner och dessutom så svettas han en massa under natten, det är bättre att han svettas i pyjamasen än i sina kläder. då kan han ju använda dom dagen efter

27/10-08 föddes vår älskade Filip
  • allt och lite till

MalinEddie skrev 2009-02-25 22:41:16 följande:

Vi byter till pyjamas. Tycker det är en viktig del av kvällsrutinen. Dessutom vill jag att de ska känna sig rena och fräscha när de lägger sig. Jag sover inte heller i samma kläder jag haft hela dagen. Mina barn är nu 21 mån och 2 mån. Har bytt till pyjamas sen dag ett.
    min son har samma kläder i typ 2-4 dar... han skitar inte ner/dräglar ner dom :P
Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?