• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-16 11:35:22 följande:
    Ja det var skönt. Humm... kanske kan ses efter vid 14. Måste hämta Molly vid 13 på dagis. I och för sig så kan jag ju hämta henne lite tidigare, men det tycker hon säkert inte om =) UNGAR!
    jag måste vara hemma till 15 när lillan ska hämtas.men i värsta fall kanske vi kan fika efter kl 15
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 10:48:18 följande:
    Jag tycker att det låter som att du träffar din mamma jätteofta. Men det kanske är för att jag själv träffar min pappa alldeles för sällan. Nu när vi flyttade fick vi ju betydligt längre avstånd till honom. Men det var nödvändigt nu när det kom en till liten skrutt. Nu har vi ju både svärmor och svärfar jättenära. Får ser om man flyttar närmare i framtiden.Hur är Valla nu för tiden? Är det mycket djur där nu?Kanske skulle ta en tur dit
     Djuren är inte utsläppta ännu, brukar väl vara runt maj nån gång. Och det som finns är ju getter, får, hästarna, marsvin, kaniner och olika sorters fåglar.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Maria84

Pratade med VC förut så vid 15 ska vi in med Lulle. Se vad de säger om honom.

Underbart väder ute idag! Är helt svag i benen idag så jag får väl sätta mig i en stol ute och lapa lite sol.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-16 11:45:40 följande:
    jag måste vara hemma till 15 när lillan ska hämtas.men i värsta fall kanske vi kan fika efter kl 15
    Ah, ja eller så får vi ta det en annan dag. När var det Cupolen hade loppis nästa gång?
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Fru T

nu är ja vaken, igen

Ja har mamma i Söderköping, å närmare vill ja INTE ha henne, träffas vi för ofta så blir ja bara såå sjukt trött på henne. Det räcker gott å väl me hennes titt som täta telefonsamtal som gärna varar i närmare en timma...

Pappa har ja ju i Växjö å har alltid haft så att ha honom långt borta är ja van vid, dockhar vi bättre kontakt sen ja flytta hemifrån än vi hade när ja bodde hemma hos mamma. Men vår kontakt är stadig å ja lider inte av att vi inte ses så ofta.

Mormor (min extra mamma) har jag i Norrköping å henne saknar ja desto mer, skulle mer än gärna vilja ha henne vägg i vägg. Å vi är faktist lite sugna på att när hennes man tar ut pansion köpa gård ihop Mormor är en alldeless speciell person för mig å hon är verkligen mitt allt!

Svärisarna har ja ju i Grekland...

Åh vad jag längtar
  • Maria84

På tal om Valla så står fåren i ett av stallarna ovanför häststallet, går i uteboxar där.
    Och på andra sidan av det huset så finns ju ingångarna till kaninerna, marsvinen och fåglarna, även en annan dörr till getterna. Men visserligen kan de ha gjort om sen jag hade praktik där Så kanske vet ni mer än jag

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-16 12:07:24 följande:
    nu är ja vaken, igen Ja har mamma i Söderköping, å närmare vill ja INTE ha henne, träffas vi för ofta så blir ja bara såå sjukt trött på henne. Det räcker gott å väl me hennes titt som täta telefonsamtal som gärna varar i närmare en timma... Pappa har ja ju i Växjö å har alltid haft så att ha honom långt borta är ja van vid, dockhar vi bättre kontakt sen ja flytta hemifrån än vi hade när ja bodde hemma hos mamma. Men vår kontakt är stadig å ja lider inte av att vi inte ses så ofta. Mormor (min extra mamma) har jag i Norrköping å henne saknar ja desto mer, skulle mer än gärna vilja ha henne vägg i vägg. Å vi är faktist lite sugna på att när hennes man tar ut pansion köpa gård ihop Mormor är en alldeless speciell person för mig å hon är verkligen mitt allt! Svärisarna har ja ju i Grekland...
    ahh va underbart, har med en sån relation till min mormor, men som för den delen även är min mamma efersom det var hon som uppfostrade mig och jag bodde hos henne de första 10 åren i mitt liv..
  • Maria84

På tal om avstånd till föräldrar osv så har jag 2 mil till mina föräldrar och ca 3 till svärisarna. Hade gärna bott närmare mina föräldrar som vi gjorde tidigare, men oturligt nog fanns det ingen gård till salu där Svärisarna kan kvitta, de hälsar knappt på ändå eller bjuder in oss så de träffar vi inte speciellt ofta.
    Någon som bor alldeles för långt bort för min del är min äldre syster, bor ca 14 mil bort och ses alldeles för sällan. Står mina syskon väldigt nära och har lillsyrran på ca 1 mils avstånd och brorsan på 2,5 mil. Möjligen att vi skaffar lillsyrran och hennes familj som grannar på våran andra gård och då får vi bara nån km

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-03-16 12:21:09 följande:
    ahh va underbart, har med en sån relation till min mormor, men som för den delen även är min mamma efersom det var hon som uppfostrade mig och jag bodde hos henne de första 10 åren i mitt liv..
    Jag har åsså bott hos min mormor tillåfrån hela mitt liv faktist
    Åh vad jag längtar
  • Maria84

Den som ändå hade haft sin morrmor i livet, eller farfar Stått dem mkt nära men mormor dog när jag var 9 och farfar dog när Liam låg i magen. Men är glad att jag har min morfar och farmor ialla fall!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!