• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Firstandhappy

här ligger ju uppfostran på väldigt "låg" nivå än, det är nej att slå, bita, nypa o kasta saker, även kontakter och vissa "farliga" saker är nej..

"lyder" han inte när jag säger nej så blir han bortplockad från stället.

• Marayah

Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt...

Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.

Marko 031103, Filip 080621
  • Mizzz
    Marayah skrev 2009-03-16 16:21:56 följande:
    Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt... Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
    mmm, jag går "småbarnsliv" just nu.. Mycket givade det oxå! Ska gå cope nästa år
  • Mizzz

Jag ska anmäla sambon till "småbarnliv" till hösten

• Marayah
    Mizzz skrev 2009-03-16 16:26:39 följande:
    Jag ska anmäla sambon till "småbarnliv" till hösten
    Funderar på om ja ska gå det med. Vi gick ju bara för de äldre barnen.
  • JePaLuLi
    Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt...Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
    Ja det är ju självklart. Visserligen har jag läst pedagogik så det kanske är därför jag ser det som självklart. Men barn växer med ansvar, det ser jag till och med på Lucas som bara är 15 månader. Vi är väldigt noga med att berömma honom för allt duktigt som han gör.

Barn vill ha uppmärksamhet och även om de bara får skäll så fortsätter de ju, eftersom det är en form av uppmärksamhet, även om den är negativ.
    Firstandhappy skrev 2009-03-16 16:14:58 följande:
    här ligger ju uppfostran på väldigt "låg" nivå än, det är nej att slå, bita, nypa o kasta saker, även kontakter och vissa "farliga" saker är nej.."lyder" han inte när jag säger nej så blir han bortplockad från
    Samma här.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 16:36:19 följande:
    Ja det där med negativ uppmärksamhet osv är som i vanliga matematiken..

Om barnet ligger på minus i uppmärksamhet gör något dumt och får negativ (minus) respons så blir det hela positivt (två minus blir plus)
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-03-16 16:41:02 följande:
    Ja det där med negativ uppmärksamhet osv är som i vanliga matematiken..Om barnet ligger på minus i uppmärksamhet gör något dumt och får negativ (minus) respons så blir det hela positivt (två minus blir plus)
    Precis
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt...Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
    precis.här har vi överröst med beröm på lillan som i helgenhar lyckats uttala 4 ord rätt.tydligen har hennes vaxproppar gjort hennes utal helt fel.hon hörde antagligen helt fel under 4 års tid då hörselgångarna var igensatta.läkaren på vc sa att hörsel kan ta skada och barnet uppfattar uttalen fel.
  • Marayah
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 16:36:19 följande:
    De ja menar är att de e sååå lätt att komma i en ond cirkel när barnen bara gör "dumma" saker hela tiden.. Och att man bara "klagar".. Allra helst om man är i en trots ålder. Sen ja gick Cope, så finns de där mer medvetet oxå att berömma mycket och ofta!!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!