• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-16 16:53:10 följande:
    De ja menar är att de e sååå lätt att komma i en ond cirkel när barnen bara gör "dumma" saker hela tiden.. Och att man bara "klagar".. Allra helst om man är i en trots ålder. Sen ja gick Cope, så finns de där mer medvetet oxå att berömma mycket och ofta!!
    Ja jag har ju inga stora barn som trotsar. Men jag fokuserar iaf på det som är bra, samtidigt som man måste markera när det inte är ok. Men det finns väl i ryggmärgen sen både jobb och utbildning.
    Vi berömmer Lucas hela tiden när han är duktig men försöker få honom att förstå att det är vi som bestämmer. Han har ju bärjat att testa vart gränserna går
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Marayah
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 17:02:39 följande:
    Ja jag har ju inga stora barn som trotsar. Men jag fokuserar iaf på det som är bra, samtidigt som man måste markera när det inte är ok. Men det finns väl i ryggmärgen sen både jobb och utbildning. Vi berömmer Lucas hela tiden när han är duktig men försöker få honom att förstå att det är vi som bestämmer. Han har ju bärjat att testa vart gränserna går
    Hihi, lillfisen då...

Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
    Marko 031103, Filip 080621
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-16 17:06:08 följande:
    Hihi, lillfisen då... Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
    Nix, jag har en fixidé om att billigare märken inte är lika bra och jag har fobi för oren disk. Men det där borde du få kompensation för. Så ska det ju inte vara.
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 17:02:39 följande:
    Ja jag har ju inga stora barn som trotsar. Men jag fokuserar iaf på det som är bra, samtidigt som man måste markera när det inte är ok. Men det finns väl i ryggmärgen sen både jobb och utbildning. Vi berömmer Lucas hela tiden när han är duktig men försöker få honom att förstå att det är vi som bestämmer. Han har ju bärjat att testa vart gränserna går
    det börjas tidigt...
    ja det måste finnasd minst lika mycket possitiv beröm om inte mer men att man som sagt sätter sina gränser och håller dom, har tyvär sett alldeles för många av mina vänner med små barn som inte har några gränser eller regler som helst och de barnen är vedervärdiga rent ut sagt... tyvär..
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-16 17:06:08 följande:
    Hihi, lillfisen då... Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
    Vi har testat dem och hade inga problem med dem. De är ju minst lika bra som de "dyrare" tycker jag.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Marayah
    dinana skrev 2009-03-16 17:39:25 följande:
    Vi har testat dem och hade inga problem med dem. De är ju minst lika bra som de "dyrare" tycker jag.
    Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!? {#lang_emotions_undecided}
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-16 17:49:47 följande:
    Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!?
    Ja det är märkligt.. vi har ju en maskin som hör till stångåstaden.. och jag kan säga att det mesta som stångåstaden är skit... ingen högklassmaskin direkt. Det är inte ofta den diskar rent, men har aldrig varit med om att tabletterna inte löses upp.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JePaLuLi
    Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!?
    Det kan ju ha varit ett dåligt exemplar bara.
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-03-16 18:10:01 följande:
    Ja det är märkligt.. vi har ju en maskin som hör till stångåstaden.. och jag kan säga att det mesta som stångåstaden är skit... ingen högklassmaskin direkt. Det är inte ofta den diskar rent, men har aldrig varit med om att tabletterna inte löses upp.
    beror oxå ofta på tabletterna, har med en maskin från stångåstaden o den fungerar prfekt, kör däremot med "dyra" yes-maskindisktabletterna, blir lika billigt i längden som att diska om flera gånger..
  • Familjetrollet
    v hade en ca 20 år gammal diskamskin och den diskade renare än dagens diskmaskiner.tyvärr lämnade vi kvar den när vi flyttade till ryd.och synd nog fanns den inte kvar när marayah flyttade in i vår gamla lya.tydligen tog familjen som bodde emellan med sig diskmaskinen.

ush nu regnar det ute.här har man långtråkigt och maken ska se LHC på tv.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!