• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Marayah

Här är de oxå LHC som gäller.. Ja ska se på Familjen anorlunda kl 20, sen spårlöst..

Familjetrollet skrev 2009-03-16 18:39:57 följande:
    v hade en ca 20 år gammal diskamskin och den diskade renare än dagens diskmaskiner.tyvärr lämnade vi kvar den när vi flyttade till ryd.och synd nog fanns den inte kvar när marayah flyttade in i vår gamla lya.tydligen tog familjen som bodde emellan med sig diskmaskinen. ush nu regnar det ute.här har man långtråkigt och maken ska se LHC på tv.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-16 19:25:29 följande:
    Här är de oxå LHC som gäller.. Ja ska se på Familjen anorlunda kl 20, sen spårlöst..
    jag ska se på cityakuten och ballar av stål.den engelska varianten är så rolig att man viker sig av skratt.så man får hoppas att den svenska är riktig rolig oxå
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 10:48:18 följande:
    Jag tycker att det låter som att du träffar din mamma jätteofta. Men det kanske är för att jag själv träffar min pappa alldeles för sällan. Nu när vi flyttade fick vi ju betydligt längre avstånd till honom. Men det var nödvändigt nu när det kom en till liten skrutt. Nu har vi ju både svärmor och svärfar jättenära. Får ser om man flyttar närmare i framtiden.Hur är Valla nu för tiden? Är det mycket djur där nu?Kanske skulle ta en tur dit
    Nja, allt är ju relativt
    Jag själv tycker inte att jag träffar mamma så ofta, men beror kanske på att jag är en riktig mammagris Som vill träffa mamma ofta. Sen jag flyttade hemifrån så har mamma o jag blivit som bästa kompisar, vi pratar iaf i telefonen varje dag o ganska länge dessutom, ibland flera ggr per dag. Men träffas gör vi inte så ofta som jag vill iaf, i snitt blir det kanske 2 ggr per månad. Ibland mer o ibland mindre.

I valla är det ganska mycket djur på sommaren iaf, vi älskar att åka dit då, är ju så mysigt o gratis är det ju oxå, vilket är ett jättebra semester nöje eller bara en helgsutflykt
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Ang. svärföräldrar så har jag inga alls! Båda sambons föräldrar är döda
    Så ibland kan jag bli lite irriterad på folk som sitter o klagar på sin svärmor, iaf om det handlar om småsaker, jag skulle jättegärna ha en svärmor att umgås med o få höra hur sambon var som liten o bara kunna prata avslappnat med o till med kunna bli irriterad på
    Den enda släkt som sambon har nu är sin moster o hans tre kusiner, de är väldigt trevliga, men vi träffas typ bara vid födelsedagar..

Maria84 skrev 2009-03-16 12:34:08 följande:
    Den som ändå hade haft sin morrmor i livet, eller farfar Stått dem mkt nära men mormor dog när jag var 9 och farfar dog när Liam låg i magen. Men är glad att jag har min morfar och farmor ialla fall!
    Ja, den som ändå hade sin mormor o morfar kvar i livet Båda dog ju förra året o jag saknar dem så att det gör ont Hade sååå bra kontakt med dem.
  • Fru T
    Marayah skrev 2009-03-16 17:06:08 följande:
    Hihi, lillfisen då... Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
    Ja använder dom i toaletten BÄSTA rengöringen för toan, lägg ner en tablett innan man börjar städa så får den ligga där å lösas upp å sen är det bara att skura toan som vanligt, alla avlagringar som sätter sig i vår gamla toa försvinner. Skit effektivt Har mormor lärt mig...

men när ja har diskmaskin så använder ja dyrare märken...
    Åh vad jag längtar
  • Marayah
    Fru T skrev 2009-03-16 19:43:18 följande:
    Ja använder dom i toaletten BÄSTA rengöringen för toan, lägg ner en tablett innan man börjar städa så får den ligga där å lösas upp å sen är det bara att skura toan som vanligt, alla avlagringar som sätter sig i vår gamla toa försvinner. Skit effektivt Har mormor lärt mig... men när ja har diskmaskin så använder ja dyrare märken...
    Va HÄFTIGT!!! Kanske ska testa det då. Då e dom ju bra till nått iaf. {#lang_emotions_tongue_out}
    Marko 031103, Filip 080621
    Mizzz skrev 2009-03-16 16:09:11 följande:
    Ang barnuppfostran så visst det är viktigt att säga ifrån när barnet gör något fel.. Men många missar det som är ännu viktigare:Barn SER och Gör! Dvs, föregå med gott exempel ;) Annars blir barnen bara förrvirrade när det är ok ibland och ibland inte.. Dessutom underminerar det ens eget ord varpå barnet kommer sluta "lyda" om man själv gör tvärtom..
    Håller med helt o hållet! Det lärde vi oss ganska snabbt med Leo, barn är verkligen inte dumma, de gör ju som vi gör!
  • Fru T

Här har ja legat i sängen å myst med en av kissarna å säkert tre timmar nästan... mannen va så grinig när han vakna så ja orka inte va i samma rum som han, nu har ja frågat om vi kan köpa McD men han har tydligen tappat talförmågan för han har varken svarat eller komenterat, sen ställde han sig i duschen å nu står han där...

karlar

Åh vad jag längtar
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 19:37:14 följande:
    Ang. svärföräldrar så har jag inga alls! Båda sambons föräldrar är döda Så ibland kan jag bli lite irriterad på folk som sitter o klagar på sin svärmor, iaf om det handlar om småsaker, jag skulle jättegärna ha en svärmor att umgås med o få höra hur sambon var som liten o bara kunna prata avslappnat med o till med kunna bli irriterad på Den enda släkt som sambon har nu är sin moster o hans tre kusiner, de är väldigt trevliga, men vi träffas typ bara vid födelsedagar..
    samma här.makens mamma gick bort 3 veckor innan vårt först gemensamma barn föddes.makens pappa var avliden sedan länge när vi träffades.både min och makens släkt är mycket liten.har min mormor och farbror som jag träffar ca 1 gång om året
    Fru T skrev 2009-03-16 19:43:18 följande:
    Ja använder dom i toaletten BÄSTA rengöringen för toan, lägg ner en tablett innan man börjar städa så får den ligga där å lösas upp å sen är det bara att skura toan som vanligt, alla avlagringar som sätter sig i vår gamla toa försvinner. Skit effektivt Har mormor lärt mig... men när ja har diskmaskin så använder ja dyrare märken...
    jag tyckt det är nån skillnad på billiga eller dyra disktabletter
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!