• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • dinana

Huga.. fan va dåligt man sover på nätterna nu.. har inte kunnat sova ordentligt på tre nätter för min mage. Bebisen är inte still längre på nätterna och jag har insett att jag drömmer om att den snurrar runt där inne vilket den gör. Hur skall man får den att sova nattetid? Det värsta är nog ändå att jag vaknar av att jag inte har känsel i händer eller ben. Fick rådet att ligga på sidan inte på sidan... men ja.. det är ju inte så lätt.. Har bunkrat upp med kuddar i sängen för att jag inte skall rulla tillbaka... och har bett sambon att putta över mig om jag skulle ligga på ryggen.. men han sover ju myket bättre än mig så sånt lägger han ju inte märke till. Så stor mage som jag har nu hade jag aldrig med Molly.  Och då har man 14 veckor kvar att plågas...

=(

| Molly ?061216 | (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JuniMammaLKPG

Oj vad här skrivs fort! Tack för alla välkomnanden, kul med en Linköpingsgrupp!

SmileyMalin: Hallå där, kul att se dig. Och grattis själv märker jag, va kul!! Ja, nu håller vi tummarna att det ska gå vägen. Väntar med spänning på att känna mer tydliga sparkar snart så att jag får bekräftelse. Går det bra med huset?

• Fru T
    dinana skrev 2009-03-01 21:02:40 följande:
    Huga.. fan va dåligt man sover på nätterna nu.. har inte kunnat sova ordentligt på tre nätter för min mage. Bebisen är inte still längre på nätterna och jag har insett att jag drömmer om att den snurrar runt där inne vilket den gör. Hur skall man får den att sova nattetid? Det värsta är nog ändå att jag vaknar av att jag inte har känsel i händer eller ben. Fick rådet att ligga på sidan inte på sidan... men ja.. det är ju inte så lätt.. Har bunkrat upp med kuddar i sängen för att jag inte skall rulla tillbaka... och har bett sambon att putta över mig om jag skulle ligga på ryggen.. men han sover ju myket bättre än mig så sånt lägger han ju inte märke till. Så stor mage som jag har nu hade jag aldrig med Molly.  Och då har man 14 veckor kvar att plågas... =(
    ja sover åsså jättedåligt men tar mig en nap mitt på dan nu för tin å det hjälper lite... vrider å vänder på mig hela nätterna å måste ju upp å kissa stup i kvarten käns det som... ja har aldrig vart en ryggsovare i hela mitt liv men nu helt plötsligt sover ja en hel del på natten... men bäst sover ja på högersidan (vänster i vanliga fall) den sidan man "inte" ska sova på under grav..

Läste nånstans att bebis vaggas till sömn när man rör sig å vaknar när man är stilla så det är därför dom e så livade på natten inte så mycket att göra åt utan det e bara att vänja sig..
    Åh vad jag längtar
  • dinana
    JuniMammaLKPG skrev 2009-03-01 21:07:14 följande:
    Oj vad här skrivs fort! Tack för alla välkomnanden, kul med en Linköpingsgrupp! SmileyMalin: Hallå där, kul att se dig. Och grattis själv märker jag, va kul!! Ja, nu håller vi tummarna att det ska gå vägen. Väntar med spänning på att känna mer tydliga sparkar snart så att jag får bekräftelse. Går det bra med huset?
    Välkommen hit!!! Jag är inte så aktiv i tråden har jag märkt på helgerna... så då missar man ju alla nykomlingar.. =) Såg att du ska ha bebis också i sommar. Roligt!!
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-01 21:10:36 följande:
    ja sover åsså jättedåligt men tar mig en nap mitt på dan nu för tin å det hjälper lite... vrider å vänder på mig hela nätterna å måste ju upp å kissa stup i kvarten käns det som... ja har aldrig vart en ryggsovare i hela mitt liv men nu helt plötsligt sover ja en hel del på natten... men bäst sover ja på högersidan (vänster i vanliga fall) den sidan man "inte" ska sova på under grav.. Läste nånstans att bebis vaggas till sömn när man rör sig å vaknar när man är stilla så det är därför dom e så livade på natten inte så mycket att göra åt utan det e bara att vänja sig..
    Ja jag sover också på dagen... försöker sova när Molly sover.. vilket brukar vara en-två timmar... men det är verkligen grymt nattetid.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-01 21:10:36 följande:
    ja sover åsså jättedåligt men tar mig en nap mitt på dan nu för tin å det hjälper lite... vrider å vänder på mig hela nätterna å måste ju upp å kissa stup i kvarten käns det som... ja har aldrig vart en ryggsovare i hela mitt liv men nu helt plötsligt sover ja en hel del på natten... men bäst sover ja på högersidan (vänster i vanliga fall) den sidan man "inte" ska sova på under grav.. Läste nånstans att bebis vaggas till sömn när man rör sig å vaknar när man är stilla så det är därför dom e så livade på natten inte så mycket att göra åt utan det e bara att vänja sig..
    Det där med att sova på sidan känder jag inte till.. jag sover nog lika mycket på båda.. men jag sover nog mest på vänster sida då jag har svårt att sova mot min sambo... sover hellre bortvänd från honom... men som sagt så blir det mycket fram och tillbaka.... =( Men vaknar nästan alltid på rygg på morgonen... och då har jag nada känsel i händerna...
  • JuniMammaLKPG

dinana: Du är oxå inne på bebis till sommaren, va kul! Det skulle inte förvåna mig ett skvatt om det blir en riktigt het sommar så att vi får gå där och svettas med stora magar och sen nyfödda små element vid bröstet.

• Fru T
    dinana skrev 2009-03-01 21:16:07 följande:
    Det där med att sova på sidan känder jag inte till.. jag sover nog lika mycket på båda.. men jag sover nog mest på vänster sida då jag har svårt att sova mot min sambo... sover hellre bortvänd från honom... men som sagt så blir det mycket fram och tillbaka.... =( Men vaknar nästan alltid på rygg på morgonen... och då har jag nada känsel i händerna...
    Det med att man "bör" sova på vänstersidan har med stora kroppspulsådern som finns på just högersidan. Men man märker ju själv när det gör ont osv att sova på den sidan, man kan tex få mer domningar å liknande då... likadant med ryggsovandet å det har ju med tyngden mot lungorna att göra me... men det är ju rätt lugnt än så länge

Men självklart ska man ju sova på det sätt som passar bäst för en själv, annars blir det ju bara knas..

ja har börjat vakna av att ja ligger på rygg med händerna uppe på bröstet å då sover händerna å ja får ont i ryggen av att ligga platt på rygg..
    Åh vad jag längtar
  • SmileyMalin

JuniMammaLKPG skrev 2009-03-01 21:07:14 följande:

Oj vad här skrivs fort! Tack för alla välkomnanden, kul med en Linköpingsgrupp! SmileyMalin: Hallå där, kul att se dig. Och grattis själv märker jag, va kul!! Ja, nu håller vi tummarna att det ska gå vägen. Väntar med spänning på att känna mer tydliga sparkar snart så att jag får bekräftelse. Går det bra med huset?
    tack jodå huset går framåt... vi har en våning att bo på iallfall Håller på att renovera övervåningen för fullt men det tar tid! Vi har iallafall fått ett fungerande badrum efter ett halvår
  • JuniMammaLKPG

SmileyMalin: He he det är bra att du är optimistisk! Förstår att det tar tid, det är ju inte bara att trixa när man vill med småttingar hemma. Har ni ett barnrum till nästa oxå eller får de dela?

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!