• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-04-09 16:00:10 följande:
    Det där med ersättning är ett virrvarr för mig... massa papper som skall fyllas i.. *suck* Inte konstigt att jag får högt blodtryck..... jag får nog smita in på försäkringskassan nästa vecka och kolla vad de vill ha för något.
    brukar funka bättre att prata med dom på en gång.. massor o massor av papper vet jag inte dock om det kan va..
    jag går på både FP, sjukpenning o lön nu o har inte mer än 4 olika papper som ska bollas o det är ju inte särskilt mycket.
  • Marayah
    Skorpan08 skrev 2009-04-09 15:34:02 följande:
    Tack alla för att ni hållit tummar och tår. Hålet var nästan slutet, nästa kontroll blir inte förrän hon är 5 år. Nu kom mitt besök!
    Ohh, så bra!!! Grattis Elin.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Leos och Vincents mamma
    Skorpan08 skrev 2009-04-09 15:34:02 följande:
    Tack alla för att ni hållit tummar och tår.Hålet var nästan slutet, nästa kontroll blir inte förrän hon är 5 år.Nu kom mitt besök!
    Vad skönt!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-04-09 16:02:43 följande:
    brukar funka bättre att prata med dom på en gång.. massor o massor av papper vet jag inte dock om det kan va.. jag går på både FP, sjukpenning o lön nu o har inte mer än 4 olika papper som ska bollas o det är ju inte särskilt mycket.
    Nja vet man bara vad det är för något som skall fyllas i så är det ju egentligen inte så svårt. Men som korkad blondin som man är och noll hjärnceller kvar pga graviditeten så.... nej, jag får ta och prata med dem nästa vecka. 
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Fru T

BLÄ för att handla kläder när man är gravid!!! tänker inte sätta min fot i en klädaffär förens liten tittat ut... Ville ha en ny top att ha på mig i helgen, ja vell ha nånting som smiter åt om magen men ALLT är för kort, tvingade tillome mig själv att pröva upp lill L å tillome dom va för korta under magen å sen för stora upptill sen finns ju alternativet som inte smiter åt under magen men dom VÄGRAR ja för dom blir som tält på mig å mina ben försvinner *suck*morr*spott*fy*å*fräs*

Huur ska detta sluta, va fan ska ja ha på mig snart... Magen blir ju liksom bara större å större så det lär ju inte bli bättre!

Bf 30e Maj
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-09 15:01:25 följande:

Men vad konstigt. Det låter ju hel fel, vad ska man då leva på lixom innan bebisen är född? Men i så fall har de nog tagit bort det nu, för som sagt så var det inte så förra året.
    tanken är väl att man ska ta föräldrapenning... men den vill man ju gärna spara på! Jag kommer ändå behöva ta ut 7 dagar i veckan och då vill jag helst inte behöva ta av dagarna redan innan bebisen kommer, så det låter ju toppen om det fortfarande är som det var för dig!
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-09 17:02:59 följande:
    BLÄ för att handla kläder när man är gravid!!! tänker inte sätta min fot i en klädaffär förens liten tittat ut... Ville ha en ny top att ha på mig i helgen, ja vell ha nånting som smiter åt om magen men ALLT är för kort, tvingade tillome mig själv att pröva upp lill L å tillome dom va för korta under magen å sen för stora upptill sen finns ju alternativet som inte smiter åt under magen men dom VÄGRAR ja för dom blir som tält på mig å mina ben försvinner *suck*morr*spott*fy*å*fräs* Huur ska detta sluta, va fan ska ja ha på mig snart... Magen blir ju liksom bara större å större så det lär ju inte bli bättre!
    jag som tycker att jumprar och tröjr är det enda man kan köpa i butikerna....är ju modern med dessa långa modeller nu som går ner till knäna... =) byxor däremot är ett värre projekt... 
  • Fru T
    dinana skrev 2009-04-09 18:05:59 följande:
    jag som tycker att jumprar och tröjr är det enda man kan köpa i butikerna....är ju modern med dessa långa modeller nu som går ner till knäna... =) byxor däremot är ett värre projekt... 
    Men ja vill inte se ut som ett tält, älskar babydoll klänningar å tunikor när ja INTE har en stor mage som gör att dom står rakt ut...
    Bf 30e Maj
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-09 19:29:39 följande:
    Men ja vill inte se ut som ett tält, älskar babydoll klänningar å tunikor när ja INTE har en stor mage som gör att dom står rakt ut...
    Varför skulle du se ut som ett tält. Finns ju masor av långa smala toppar i olika färger... mysbyxor verkar det dock bara finnas i mysbyxmodelle eller mammabyxor med mudd... och jag avskyr sånt som sitter å klämmer runt magen.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!