• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2009-04-09 12:44:18 följande:
    Är allergi ärftligt och isf hur ärftligt?
    Ja, det är ärftligt. Vet inte riktigt hur mycket om bara en förälder är det, men är båda det så är det 70-100% risk att barnen oxå får det. Båda mina föräldrar är allergiska o jag o min bror är det oxå, likaså sambon, så våra barn får nog allergi.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-09 13:20:49 följande:
    Ny magbild idag, men jag vet inte om det hänt så mycket sen sist... Vecka 30+4
    åhh vilken lite fin mage ser typ ut som min gör nu i v17......
    Firstandhappy skrev 2009-04-09 14:26:49 följande:
    vet inte?? men man har en kurs på 3½ timme iallafall o får ett intyg som ger föraren rätten att övningsköra med dig, det ska man skicka in till länsstyrelsen ihop med nåt annat papper som kostar 170 kr, sen är det bara att tuta o köra..
    Aha, ok

Fy vad jag är trött! Jag o Vincent var på ÖF på fm o fy bubblan vad folk det var på påskfesten, så vi sjöng i fikade bara, sen stack vi.
    Åkte ner mötte sambon o så åkte vi handlade med en supergrinig Vincent som var övertrött, sen hem o hämta nästa grinpelle, nu är det iaf tyst, Vincent slocknade i sambons famn o Leo ligger i soffan o vilar, han var oxå supertrött. När de vilat o sovit klart ska vi ut o leka. Gud sååå lyxigt det är när sambon slutar tidigt!

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-09 14:34:14 följande:
    Fy vad jag är trött! Jag o Vincent var på ÖF på fm o fy bubblan vad folk det var på påskfesten, så vi sjöng i fikade bara, sen stack vi. Åkte ner mötte sambon o så åkte vi handlade med en supergrinig Vincent som var övertrött, sen hem o hämta nästa grinpelle, nu är det iaf tyst, Vincent slocknade i sambons famn o Leo ligger i soffan o vilar, han var oxå supertrött. När de vilat o sovit klart ska vi ut o leka. Gud sååå lyxigt det är när sambon slutar tidigt!
    Åh, önskar sambon också slutade tidigt idag.. men men, får se när han dyker upp. Igår tog han ställningarna här hemma. Tog med sig dottern och handlade på Maxi medan mamma fick ligga och sova (så snällt av honom). Ibland önskar man att de var hemma förjämnan, men nån måste ju jobba och tjäna ihop brödkassan. Någon som vet när man kan börja få in föräldrapenningen? Måste man jobba för havandeskapspenning? Känns så fel att gå på a-kassa när jag inte kan jobba liksom.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
    dinana skrev 2009-04-09 14:38:41 följande:
    Åh, önskar sambon också slutade tidigt idag.. men men, får se när han dyker upp. Igår tog han ställningarna här hemma. Tog med sig dottern och handlade på Maxi medan mamma fick ligga och sova (så snällt av honom). Ibland önskar man att de var hemma förjämnan, men nån måste ju jobba och tjäna ihop brödkassan. Någon som vet när man kan börja få in föräldrapenningen? Måste man jobba för havandeskapspenning? Känns så fel att gå på a-kassa när jag inte kan jobba liksom.
    Vad duktigt av honom
    Man måste jobba för att få havandeskapspenning. Kan du inte bli sjukskriven då? Om bm säger att du måste ta det lugnt så kanske du kan få sjukskrivning.
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-09 14:38:41 följande:
    Man får börja plocka föräldradagar 60 dagar innan BF!
    Sen är det ju en viss tid innan som man inte längre får A-kassa utan måste ta FP... Men det vet jag inte hur länge det är...
    hoppas på att det inte är mer än någon månad innan!
    SmileyMalin skrev 2009-04-09 14:42:31 följande:
    Man får börja plocka föräldradagar 60 dagar innan BF!Sen är det ju en viss tid innan som man inte längre får A-kassa utan måste ta FP... Men det vet jag inte hur länge det är... hoppas på att det inte är mer än någon månad innan!
    Jag hade A-kassa fram till dagen innan Vincent föddes! Var inga problem alls. Fast de kanske har ändrat reglerna i år. Men förra året var det inte så iaf. Jag pratade med dem o de sa att jag skulle ha A-kassa fram tills den dagen Vincent föddes o sen på mammapeng direkt.
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-09 14:52:53 följande:

Jag hade A-kassa fram till dagen innan Vincent föddes! Var inga problem alls. Fast de kanske har ändrat reglerna i år. Men förra året var det inte så iaf. Jag pratade med dem o de sa att jag skulle ha A-kassa fram tills den dagen Vincent föddes o sen på mammapeng direkt.
    Åhh vad bra! hoppas det är så fortfarande! När jag var gravid med Nellie (-06) hade jag en kompis som också var gravid som var sur för att hon var tvungen att börja plocka föräldradagar typ en månad i förväg! Så trodde det var så för alla. Det måste jag verkligen kolla upp! Man vill ju kunna vara hemma så länge som möjligt med barnen!
  • SmileyMalin

Nu blir det en cykeltur till Slaka med Nellie och vovvarna Tänkte att vi skulle åka till lekplatsen. Dumt nog finns det bara en enda lekplats i hela Slaka trots att det nästan bara bor barnfamiljer där....

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!