Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-04-28 18:03:34 följande:
    Åh vad sugen jag blev på att gå dit nu
    Haha, jag förstår inte hypen med bosses faktiskt. :)
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-28 19:33:40 följande:

Bosses gör ju egen glass så det är ju bra mycket godare än annat Det är väl därför som folk gillar dem.
    Jo.. Fast jag tycker verkligen inte att den är godare.. Bara flottigare. Vilken glass man än väljer så smakar den fejk-vanilj. :)
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 22:01:47 följande:
    undrar jag oxå för deras glass är inte ens god
    inte särskilt..
  • thelifesaviour
    Mandarin skrev 2009-04-29 20:12:13 följande:
    jag kan inte alls hålla med om att"Invandrarungdomarna" bete sig värre än svenska . På vilket sätt skulle dessa vara värre?
    Jag håller helt klart med dig.
    Sen finns det vissa områden, t ex vissa "invandrarområden" (ryd, skäggetorp, vissa delar av lambohov), som är värre än andra, men det beror knappast på att man är just invandrare utan en social status och en brist på engagemang från samhället, där folk i princip stängs inne i ett område.
  • thelifesaviour
    Frasse skrev 2009-04-29 15:20:15 följande:
    Hej! Skulle behöva hjälp :) Ska flytta till Stolplyckan i sommar och behöver då såklart barnomsorg... Några erfarenheter och åsikter om olika förskolor i området vore tacksamt att få... Kolla min tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-26/m43379343.html eller skriv här! Tackar och bockar! ;)
    Kan inget om barnomsorgen, men välkommen till stolplyckan, här är kanonfint!
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-04-29 20:25:52 följande:
    I dom situationerna jag stött på har dom varit fruktansvärt dryga å man blir kallad för både det ena och det andra. Det är välldigt stor brist på respect osv. Ja det finns svenskar som beter sig så med men i överlag så umgås dessa svenska med utlänningar. Tillome hört riktigt fula ord från SMÅ Killar som vart riktade mot mig. Självklart finns det väluppfostrade utlänningar me men ja g tycker mer det är ett undantag.. JAG har ingen bra erfarenhet av dom MEN jag avskyr ALLA som beter sig illa oavsätt härkomst. OM ja nu ska behöva skriva det igen... Jag som blond söt tjej blir utsatt för tio gånger mer av utlänningar än av svenskar. På krogen tex är det utlänningarna som tror att dom kan göra vad dom vill, å dett tyvärr tack vare många små dumma bibo tjejer som låter dom hållas så när dom sliskar sig mot mig eller nyper mig i rumpan å jag vänder mig om å skäller ut dom efter noter så blir dom antingen helt ställda å ber om ursäkt eller så beter dom sig ännu värr å börjar dryga sig... Å där är dom svenskar som beter sig så MOT MIG mer ett undantag! För att inte tala om vad min man ser dagligen i sitt arbete! Hoppad det går fram att JAG inte drar alla efter ett sträck för det gör jag defenitivt inte så ja hoppas ja slipper upprepa mig igen!
    För att inte tala om vad jag ser i mitt arbete! Och jag lovar, svenska ungar är många gånger värre än invandrarungar, utifrån allt jag sett.. Särskilt de från landet. Men ska man basera allt på egna erfarenheter så blir det rätt tokigt.

Kollar man statistiken från BRÅ så är de flesta som begår brott i sverige invandrade från Skandinavien, sedan från Europa.
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 20:29:23 följande:

Fast sen är det ju som jag skrev, det är till o med statistik på att det är mest invandrarungdomar som stör i vissa områden. Varför vet jag inte, men så är det. De tog upp det på nyheterna för nån månad sen. Min sambo är uppvuxen praktiskt taget hos sin kompis som är halvjugoslav, han har jättebra med dennes pappa som är jugge, min sambo har nästan bara utlänningar till kompisar, vi har inget emot dem, vi träffar dem ofta o de är jättetrevliga, men ändå så tycker min sambo (och jag) illa om vissa invandrare.
    Fast man kan tolka statistik olika. Invandrare, vem är det? BRÅs statistik visar faktiskt att de flesta som begår brott är invandrade från övriga skandivnavien, sen beror mycket på sociala situationer. Sätter vi alla invandrare, utan att ge dem möjlighet att lära sig språket, tillsammans i en liten hög i Alby - ja då blir det kulturkrockar, missförstånd och en hel del idioti. Men sätt ett gäng svenskar i samma situation så lär nog samma sak hända.
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 20:36:14 följande:

Om man tittar på allt som hände i Rosengård så var det ju bara invandrare, istort sett iaf, eftersom det bor ju nästan bara invandrare där. Självklart så blir det så, det är ju de högre makternas fel att alla invandrare får bo på samma ställe. O självklart är det ju väldigt många svenskar som oxå beter sig illa.
    Precis! Jag tycker det är så fel och sitta och säga "de där invandrarna" när man inte ser till att göra någonting åt det! Vi behöver beblanda oss, vi behöver bo tillsammans, jobba tillsammans, studera tillsammans, så kommer vi bort från de dåliga områdena. Sätter du alla människor med sociala problem i ett område - ja gissa vad som händer.
  • thelifesaviour

Jag vet inte, jag tycker inte att man behöver säga "jävla invandrarungar" eller "jävla svenska ungar", räcker det inte med "jävla ungar"? Vi är ju samma skrot och korn allihopa.

• thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-04-29 20:45:55 följande:
    Mig lämnar dom ifred när ja sagt ifrån, är som en ättrig pissmyra om ja blir utsatt å lyssnar dom inte så är det jag som säger till vakten... Jag har tillome smällt till killar som vägrar ge sig, dom ska fan inte tro att dom kan göra vad dom vill med mig.. Å ja ett par av killarna ja blivit tvungen att slå till för att dom ska fatta har vart svenskar...
    Haha, ja, jag är likadan, lyssnar de inte så kan de åka ut tycker jag, även jag är ettrig som en myra och kan bli ruskigt förbannad på karlar som inte lämnar en ifred.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!