Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-28 12:27:43 följande:
    Är det någon som ska till Ikano i morgonfm? Jag ska dit vid 10-tiden. Svärmor vill köpa mig en klänning så jag ska dit och kika. Hittade ingen på stan  häromdagen. Har ju fullt av högtider framöver att gå på så jag vill vara fin.
    Jag hittade sååå fina enkla klänningar på indiska idag, veckans erbjudande 99 :- och de var enkla, v-ringade och perfekta för min bebismage. :)
  • thelifesaviour
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 12:34:44 följande:
    Jag var på Indiska när jag var på stan och hittade inget där som passade.
    Synd.. :( De hängde på nedervåningen, fanns i lila och svart.
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-04-28 13:30:46 följande:
    Mysigt! Här dröjer det länge till innan vi får göra det, ska inte till bm förrän 24 juni!
    Jag fick tider ända in i slutet av juli nu, känns så bra! :)
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 15:10:52 följande:
    Nä jag vill inte bråka, men vill hon nåt är det bara att inboxa! Ja det känns jätteskönt! Undrar när regnet kommer, tycker det har hängt i luften i flera dagar nu...
    Här regnade det i natt, men ja, som luften känns så tycker jag att det skulle vara bra med lite till. Rensa lite i luften.
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 15:14:06 följande:
    Ja det behövs! Ska du med på torsdag?
    Jag vet inte än faktiskt. Sitter och funderar på det, orkar inte resa min tjocka lilla rumpa och kolla i kalendern. :D
  • thelifesaviour

Ja, jag tycker åskan kan komma nu, jag har känt av det tunga vädret hela helgen (är också extremt väderkänslig). Vi ska inviga vår nya grill som vi fick av svärisarna på torsdag. Lite trist med elgrill, men när man har balkong så är det så det får vara. Fick en jäääättefin av svärisarna, så jag är rätt nöjd. Gud vad de älskar att skämma bort sin son.

Han krockade ju deras bil och nu när de måste köpa en ny (på försäkringen) så har de tänkt lägga på lite extra för en kombi bara för att vi ska ha barnvagn. Haha, de är så rara.

• thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 15:37:51 följande:
    Grillat är bäst! Men vad gulliga de är. Är han enda barnet?
    Nä, man han är yngsta barnet. :)
    De är verkligen hur gulliga som helst och det är så skönt att de alltid finns där, vad man än behöver. Hans familj och halva min släkt slåss nästan om vem som ska betala barnvagn åt oss. Lätt att vara fattiga studenter när man har det såhär..

Jag vet inte hur jag tänkte. Förr, när jag var singel och inte hade några barn på g så sa jag att det var omöjligt att spara pengar när man är student. Nu när vi har bebis på g så har jag lyckats spara 4000 på två månader och har ändå pengar över. Det sa pang så blev jag ekonomisk. Något som kommer med graviditetshormonerna kanske. :)
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-04-28 16:05:38 följande:
    Aha! Min svärmor är också väldigt dan i Patrik, men han är enda sonen Så hade vi med, pappa betalade halva och svärmor halva. Jag älskar mina svärföräldrar, de är toppen! De ställer också alltid upp vad det än är. Oj, det var inte dåligt! Skönt att kunna spara undan lite pengar, en buffert är alltid bra att ha!
    Ja, sannerligen! Som tur vad är vi vana vid att leva på lite pengar och jag har aldrig känt mig som att det vore någonting jobbigt. Jag lever jättefint på de 8000 man får i månaden som student. Men en buffert kommer vara väldigt bra att ha!
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-04-28 17:56:09 följande:
    Okej, jag kan äta glass på egen hand. :) Det är förövrigt jobbigt att bygga jordgubbsland. :/
    Hade jag kunnat så hade jag kommit! Fast jag hade handlat på karamello istället, för deras glass är tamigtusan godare.
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-04-28 17:59:14 följande:
    Ja, den går inte av för hackor. Dessutom är de mer hygienska där än på Bosses.
    Absolut. Och Bosses luktar som stimmig vaniljparfym på en gammal tant. :(
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!