• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Nu har man varit på dagis och lämnat Molly. Är helt slut i kroppen. Jag undrar verkligen om kroppen kommer orka med 8 veckor till. Blodtrycket är jättehögt hela tiden nu men annars är det bra. 158/105 ligger det på när jag inte vilat och det är ju alldeles för högt. *suck* Har haft flera "attacker" sen i förrgår som jag allt måste fråga om på sjukhuset för det kan ju knappast vara något positivt. Det är som att allting runt om stannar upp och jag får en konstig känsla i kroppen. Det är oftast bara tillfälligt, men det är en så konstig känsla att jag inte riktigt vet vad jag skall göra. Har haft denna känsla innan och det var fem dagar innan jag åkte in för att jag blödde en massa då i vecka 6. Antagligen var det missfall då eftersom de såg en extra på VULet på lördagen. Så nu väntar jag med spänning på ULet jag skall på 10.30. Hoppas nu att liten lever där inne. Det har ju varit väldigt lugnt de senaste tre dagarna så jag har då ingen aning. Har inte känt av så mycket alls faktiskt. =S

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2009-04-14 08:48:35 följande:
    Diana, se till att få ordentlig hjälp nu! Så kan du inte må, låter inte alls bra! Lycka till idag, ska tänka på dig.
    Nej det är verkligen en så konstig känsla jag har. Jag mår ju bra i övrigt så jag vet inte riktigt vad jag skall vänta mig. Att jag haft högt blodtryck är ju inget ovanligt, det har jag ju alltid haft, men om det beror på det eller om det är något annat som spökar det kan jag inte svara på. Konstig känsla.
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2009-04-14 08:54:49 följande:
    Vänd dig till din barnmorska och kräv att få hjälp.. För känns det sådär konstigt så behöver man ju få lugnas ned åtminstone.
    Ja vi har ju pratat om att jag skall få någon medicin mot mitt höga blodtryck och skall jag vara ärlig så är det nog på tiden nu. Även om det nu går ner när jag vilar så är det ju högt annars och jag kan ju inte ligga i sängen och sova hela dagarna
  • dinana

Då vart man tillbaka från sjukhuset. Som jag hade misstänkt så är bebis i magen tillväxthämmad. Precis som Molly var när vi var på tillväxtUL. Så jag skall tillbaka på kontroll igen den 24e. I övrigt så såg allting bra ut. Blodtrycket var helt okej 130/80. De trodde att mina svimattacker kunde bero på vätskebrist, så jag får väl ta och skärpa till mig nu när det gäller att dricka vatten. Så skall byta ut all cola nu mot vatten istället.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-04-14 14:15:40 följande:
    vad skönt att det inte var nån fara.konstigt att de låter det gå så långt tills du ska möta bm när barnet är tillväxthämnat.mig kollade de flera gånger,de kollade blodflöde,näringsflöde osv på navelsträngen när sonen inte växte.jag blev inlagd då han inte växte som han skulle.
    Barnmorskan träffar jag ju varje vecka, så det lär inte bli någon förändring där. Men det kommer nog bli mer kontroller på sjukhuset nu hädanefter pga tvULet.
  • dinana

Min bebis låg med huvudet upp i sidan, och jag tror att Molly också låg så de sista kontrollerna, så det blir väl antagligen kejsarsnitt den här gången också om inte bebisen vänder på sig.

• dinana

Jag har inte kissat en enda gång på natten... konstigt...

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-14 14:29:43 följande:
    Vad skönt ändå att de håller koll nu. Sa de hur mycket tillväxthämmad bebisen är?
    Ja, -25 % eller däromkring. Har för mig att Molly var -28%
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-04-14 14:59:33 följande:
    ställ dig på alla fyra o skvalpa med magen!! kanske skulle kolla upp lite mat som är blodtryckssänkande, byta cola mot vatten är väl en ypperlig ide med tanke på allt socker o skit man får i sig med colan..
    Jo, jag vet... jag hade ju faktiskt cola-uppehåll från i julas.. men sen var det någon dummer som köpte en sådan där packe med 2liters cola. och jag fick något bakslag då... TYVÄRR.. så från och med nu så blir det bara vatten
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-04-14 17:35:23 följande:
    ush här vi tagit ett svårt beslut idag vår kära kanin måste få ett nytt hem.känns inte kul.men varken jag eller maken klarar av kaninens hö och tösens celiaki gör att hon inte kan hantera viss del av kaninens kost. vi har haft kaninen i 2år,så han är en kär familjemedlem.så nu måste vi finna ett hem till stampe
    jobbigt, hade gärna tagit över om jag hade bott på landet.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!