• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag har ju till och med en kaninbur ståendes här =) Ingen stor dock, men en liten en.. =) Vet inte varför.. men den följde med någon gång i bilen när vi var hemma hos mina päron.. tror vi körde katterna i den eller nått... *humm* Jag hade kaniner för ett par år sedan, tyvärr så rymde den ena och helt plötsligt så kom hon tillbaka med tio "harungar". Kan säga att det inte var det lättaste att hålla dem i livet när man hade åtta katter också... och de smet ju hela tiden...

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Godmorgon,

Här nöjer vi oss nog bara med katterna. Men när vi skaffar eget en dag så blir det nog att vi skaffar kanin, fast det gäller ju att man kan ta med dem i så fall eller har någon som kan ta hand om dem när man är på semester. Katterna lämnar vi ju hos farmor och farfar, men kan ju inte påstå att de är så förtjusta i det då deras katter alltid håller sig borta då *hihi* fast de är släkt.

Här har man haft hästar, grisar, får, kaniner och katter hela uppväxten. Men min häst dog av ålder och syrrans häst sålde vi till en barnfamilj och jag tror att hon dog av samma sak där. Fåren finns fortfarande kvar och vi var och hälsade på dem i helgen. Massa söta lammungar =) och Molly var helt tokig i dem.

• dinana

Har aldrig varit med om att någon plågat våra katter och då har vi bott i typ Skäggetorp sen -03. Fast det beror kanske på vad man har för grannar. Då springer våra katter lösa ändå.

• dinana

Hund hade varit trevligt, men håller med er om att det inte funkar i lägenhet. Man skall bo på landet i så fall så att de får springa fritt.

• dinana

Haha, har precis suttit och kollat på Molly Mus på teven... oj vad roligt Molly tyckte det var.... hon satt och sjöng med i intromusiken =)

• dinana
    Maria84 skrev 2009-04-15 10:50:23 följande:
    Åh avskyr sånt folk!! Bara att de ger sig in på tomten så är ju bara det ett brott.
    Ja sådant där är irriterande... Dessutom har grannen rivit ner staketet och de verkar inte ha någon tanke på att fixa det, så deras ungar springer över till våran tomt nästan dagligen... och Stångåstaden säger att det inte deras uppgift att fixa staketen eftersom de inte har satt upp dem. Så vill man ha staket runt så får man fixa det själv... det är säkert billigt! Men vi får väl sätta upp ett elnät eller nått runt så vågar de sig nog inte in här.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-04-15 11:15:22 följande:
    Det är nog för att de ska sälja mer nagellack. Man tvingas ju köpa en ny flaska liksom. Likaså är hålet i schampoflaskan och tandkrämstuben onödigt stora, av samma anledning. Man ska förbruka mer snabbare.
    Visst är det så... FAst min schampoflaska jag har nu har jag haft sen förra julen. Alldeles perfekt. Tyvärr börjar den ta slut nu och jag har ingen aning om vart jag skall få tag på en ny. Det är en Matrix som jag köpte på nätet. *snyft*
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-04-15 11:48:53 följande:
    Oj, det var ett drygt schampo, eller tvättar du inte håret så ofta? ;) Du får surfa runt och se om du hittar det, måste ju finnas någon återförsäljare om det nu är ett bra schampo.
    Det är ett superbra schampo!!! Kostar nog 800 kr/flaskan, men jag köpte det mest på skojs skull för att det var många som rekommenderat det. Det är väldigt drygt, men så har jag ju haft lite andra schampon under tiden också då jag har haft silverschampo till det blonda håret.
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 11:53:56 följande:
    fast du har väl väldigt tunnt hår med??
    Nja, nu kanske, jag vet inte riktigt... men jag har alltid haft tjockt hår innan. Men jag tror det har slitits en del när jag blonderade det.. Men nu har jag ju i stort sett klippt av allt det blonderade....
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 11:54:17 följande:
    Matrix säljs väl hos de flesta frisörer har jag för mig.
    Jo, fast det är ju bara småflaskor där...
  • dinana

Oj vad mycket ni skrivit sen jag var inne senast... wow.. fick bläddre igenom fem sidor nu och kommer knappt ihåg hälften. Minnet har verkligen blivit sämre nu när jag är gravid.

• dinana
    Fru T skrev 2009-04-15 15:10:53 följande:
    I norrköping finns det en butik som heter hårvårdsbaren där hittar du alla dessa "märkesschampon" lite billigare än hos frisören å dom har även dom stora flaskorna. Ligger i Lindén (mitt uppe på stan) Du använder väll inte silverschampi dagligen hoppas ja för då sliter du nåt enormt på håret, det ska användas max 1gång/veckan Ja köper alltid mitt schampo där. använder loreal professional "shine blond" 500 ml med pump å det räcker 3-5 månader beroende på hur långt mitt hår är. kostar 235 hos frisör å 179 på hårvårdsbaren. Du han söka på deras sida för att se om dom har ditt schampo, där ser du även vilka storlekar dom har och vad det kostar www.harvardsbaren.se/index.html
    Ah super! Nej, jag använder silverschampot väldigt sällan. Nu har jag ingen användning av det längre då håret är rätt ljust redan. Det bleks ju automatiskt nu när man är ute och rör på sig.

Skall ta å kika in där och se om de har den. Tack för tipset!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!