• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

SÅ nu skriver jag här igen. Kom hem för en timme sedan och sitter och väntar på pizzan som vi beställde för nu en timme sedan. Varför kommer den inte????

Helgen har varit okej, förutom en hemsk sak som hände igår kväll.

Har ju firat påskhelgen hemma hos mina föräldrar och allt vart helt underbart, god mat och mormor och hennes "pojkvän" Arne var och hälsade på. Men efter maten så bröt helvetet ut. Arne fick jätteont i magen och helt plötsligt så himlade han med ögonen och tuppade av. Vi sprang fort och tpg emot honom och satte honom ner. Ringde ambulansen som kom inom loppet av 20 minuter (de bor 4 mil från närmsta sjukhus). Så snart vart han på väg till sjukhuset. Senare så ringde mormor och var helt förtvivlad, Arne hade dött under kvällen. Så nu är även plastmorfar borta. =(

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2009-04-12 20:17:19 följande:
    Åhh fy vad hemskt Vet ni vad som händer med honom än? Usch vilken hemsk påsk för er!
    Ja, pratade med mormor senare på kvällen och hon sa att den stora kroppspulsådern hade brustit på honom. Helt knas eftersom han verkade så pigg och go och glad under dagen. Sen bara helt plötsligt så fick han ont i magen och så skulle han upp och gå. Vi trodde att han ätit för mycket så att han fått tarmvred eller nått. Men de konstaterade ju på sjukhuset att den hade brustit antagligen i samma veva som han tuppade av. Det som kändes okej var dock att han länge tjatat om att han ville träffa Molly och han fick nu spendera en heldag med henne. Men visst är man lite chockad fortfarande för det hände ju så plötsligt alltihop. Sen dog ju min faster för inte så länge sedan också.. skall på begravning nu på fredag.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-12 21:00:12 följande:
    Nämen usch så hemskt Beklagar verkligen!
    Familjetrollet skrev 2009-04-12 20:20:51 följande:
    så tragiskt...finner inga ord
    Mm... knappt jag själv fattar det heller... det kändes så konstigt att sitta där och helt plötsligt så hände det en massa saker framför en. Det blir ju så mycket verkligare när man är mitt i händelsens centrum. Har aldrig varit med om något sådant, och jag tror nog inte jag fattade något förräns ambulansen åkte iväg. Det blev så tomt helt plötsligt. Sen när de ringde och berättade att han hade dött.. Ja då kändes det konstigt, men ändå så kändes det okej. Svårt att förklara. I och för sig så var han ju 83 år, men ändå...
  • dinana

Har tyyp sovit till 11 idag och jag är fortfarande helt slut i kroppen. Vet inte om det är något som är fel men skall ju på UL imorgon så jag orkar inte bry mig idag. Har inte känt av bebisen på en halv vecka nu, mer än att den verkar få hicka, men det kanske är normalt. Gick in i vecka 32 igår. Har haft som svimattacker flera gånger, men det hjölper när jag sitter ner. Antar att kroppen helt enkelt är slut. Sitter med Molly ute i sandlådan och softar nu. Vad hittar ni andra på? Ba... usch.. tänkte vara duktig och gå en sväng, men är såååå trött och konstig i kroppen idag så jag vet inte om jag orkar. Får hoppas att de har goda nyheter imorgon på tvUL. Men just nu känns det som att man kommer bli inlagd. Men vi får se. Det är ju två månader till beräknat datum.

• dinana
    thelifesaviour skrev 2009-04-13 12:41:42 följande:
    Hoppas allt går bra för dig, att du är trött och utmattad i kroppen är inte konstigt efter allt som har hänt. Så vila bara, ta det lugnt.
    Mm, ja, jag är verkligen helt slut. Fattar inte riktigt hur det blev så här... igår mådde jag bra, men idag är jag verkligen inte mig själv. Mår ungefär som när jag var i vecka 6 då jag åkte inte akut och de upptäckte ett eventuellt missfall. Hoppas att det bara är psykiskt nu.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-13 13:20:29 följande:
    Om du mår så dåligt så tycker ja att du åtminstonne ska ringa upp, det är ju bättre att ringa en gång för mycket än för lite!
    Mm, ja jag funderade också på det. Men jag känner inte att jag orkar det idag, så jag väntar tills imorgon. Skall till sjukhuset vid halv elva då. Så får vi se vad de säger då. Hoppas att allt ser bra ut. Annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Skall nog fråga efter kön också på bebisen, om de nu kan se sådant. Jaja... de har ju inte vågat avslöja något innan så de säger väl inget nu heller.
  • dinana

Mm, jo, jag har funderat lite på att ringa ner. Men just nu känns det som vanligt. Bebisen verkar röra lite mer på sig nu tack och lov och trycker på på mina lungor. Härligt. Skall ta sambon ut på en promenad hade jag tänkt och få lite frisk luft.

Börjar bli lite fundersam över vart jag skall ta vägen imorgon. Gör man alltid UL på samma ställe eller? Jag får nog ta å åka i förtid imorgon, för jag hittar ju aldrig annars  *hehe*

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-13 15:58:57 följande:
    Alla UL görs på samma ställe.
    Ah okej, då borde jag ju hitta... får väl fråga i receptionen i värsta fall.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-04-13 18:01:31 följande:
    sänder dig många styrkekramar.jag håller tummarna att tvUL ser bra ut imorgon.att du mår dåligt beror nog på allt sorgligt som har skett den senaste tiden.ta hand om dig och magen.om du känner att du inte orkar mer eller att du inte kan stå upp utan att svimma så bör du åka till sjukhuset så de kan kolla upp dig.
    Åh tack, ja jag vet inte... har varit ute å gått nu. Jag och sambon var på coop forum och spejade. Det var inga problem att gå dit, men jag var så slut när jag gick hem. Väl hemma så höll jag på att svimma så jag fick gå och sätta mig ner. Nu är det bättre dock... så jag får nog ta det lite lugnt framöver. Får ta upp det imorgon när jag skall till sjukhuset.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-13 18:21:39 följande:
    Vad trött jag är idag, blir väl så när man är ute nästan hela dagen. Barnen o sambon badar nu, sen ska barnen nattas o sen blir det lite tv, men tidigt i säng. Imorgon är det vardag igen..
    Japp, det får bli så här också... för min kropp orkar inte med mer idag. Är redan helt slut.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!