• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-04-21 09:46:54 följande:
    blä vilket väder det va idag då...Tänder ett väldoftande ljus, greppar boken å kryper ner i ett bad med massa skön olja i... å tänker inte röra på mig på bra länge!
    Det gör du rätt i! Det är jättekallt ute, Elin fick overallen på sig till dagis.
    Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-04-21 09:35:29 följande:
    Fast idag ÄR det ju vanligare att man väntar med barn än att man skaffar dem vid 20. Folk satsar mer på karriär och utbildning i första hand. Medelåldern för en förstagångsföderska ligger på 28-29 år. Beror ju på hur mycket ni tänkt att lägga. Lucas gunghäst som han fick i present är väldigt uppskattad och både användbar och ett fint minne. Personligen tycker jag att alla såna där silver och tenn saker är urtrista och bara står och samlar damm. Han fick också en tavla (liknande den han gav till Elin) med hans födelsedatum, vikt och längd på. Jättefin och sitter över hans säng! Hoppas att Linus får en likadan, annars beställer jag en själv
    Nä, tennsaker är varken kul att ge eller att få. De bara står och dammar tror jag. Jag har bara gett bort en tenngrej en gång, det var ett så gulligt drakägg att lägga mjölktänderna i. Jag har dock inte sprungit på den någon mer gång.:(

Vi hade väl tänkt max 300kr, tror jag. Det är ett barn till nära vänner.
    Maria84 skrev 2009-04-21 09:40:15 följande:
    Kolla in på handmålat, finns på nätet också handmalat.se tror jag det är. De har mkt fint, vi köpte en doptallrik till en kompis son när han döptes och en tallrik till dem som hade gift sig samtidigt. De har en massa skoj och jättefina saker! Är inte mkt för de här "traditionella" dopsakerna i tenn osv.
    Ska titta på handmalat. Var det denna du menade? http://handmalat.webbsida.com/
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-04-21 09:48:42 följande:
    Jaha, då har man skjutsat Elin till dagis och en av döttrarna till praoplatsen, snart ska jag skjutsa äldsta dotern till skolan. Hon har sovmorgon idag, det är det värsta med att bo utanför busslinjen.
    har inboxat dig
    Skorpan08 skrev 2009-04-21 09:49:45 följande:
    Det gör du rätt i! Det är jättekallt ute, Elin fick overallen på sig till dagis.
    ja det blev "vinter"igen.stora tösen fick ta sin tjoch vårjacka idag till skolan.lillan är hemma idag med då hon är helt slut efter att ha varit sjuk länge.
    Fru T skrev 2009-04-21 09:46:54 följande:
    blä vilket väder det va idag då...Tänder ett väldoftande ljus, greppar boken å kryper ner i ett bad med massa skön olja i... å tänker inte röra på mig på bra länge!
    vad skönt det lät.här kan man inte ta ett bad då det alltid hänger tvätt över badkaret i badrummet.ska bli skönt att ha supernära till tvättstugan sen.maken och jag skämtade om att vi kan kasta in tvätten till tvättstugan från balkongen*skratt*
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-04-21 09:50:25 följande:
    Nä, tennsaker är varken kul att ge eller att få. De bara står och dammar tror jag. Jag har bara gett bort en tenngrej en gång, det var ett så gulligt drakägg att lägga mjölktänderna i. Jag har dock inte sprungit på den någon mer gång.:(Vi hade väl tänkt max 300kr, tror jag. Det är ett barn till nära vänner. Ska titta på handmalat. Var det denna du menade? handmalat.webbsida.com/
    Ja precis, det är den!
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-04-21 09:50:25 följande:
    Nä, tennsaker är varken kul att ge eller att få. De bara står och dammar tror jag. Jag har bara gett bort en tenngrej en gång, det var ett så gulligt drakägg att lägga mjölktänderna i. Jag har dock inte sprungit på den någon mer gång.:(Vi hade väl tänkt max 300kr, tror jag. Det är ett barn till nära vänner. Ska titta på handmalat. Var det denna du menade? handmalat.webbsida.com/
    Lucas fick två såna askar. En för första hårlocken och en för mjölktänderna.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2009-04-21 00:28:20 följande:
    Jag träffade mitt livs kärlek "över ett skjut" som vi brukar säga. Det är inte så snuskigt som det låter, ganska oskyldigt faktiskt. :)Jag behöver tips på doppresent till en liten kille. Stolen vi hade tänkt att köpa har vi fått refusera, alla var skeva. Vi tänker inte köpa en så dyr sak om den inte håller måttet. Vem vill sätta ett barn på en stol som inte står stadigt?
    När vi ska på dop brukar vi köpa från affären Handmålat, de har såå fina o söta saker där. Senast i lördags köpte vi en dopängel med graverat namn på.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    JePaLuLi skrev 2009-04-21 09:35:29 följande:
    Fast idag ÄR det ju vanligare att man väntar med barn än att man skaffar dem vid 20. Folk satsar mer på karriär och utbildning i första hand. Medelåldern för en förstagångsföderska ligger på 28-29 år. Beror ju på hur mycket ni tänkt att lägga. Lucas gunghäst som han fick i present är väldigt uppskattad och både användbar och ett fint minne. Personligen tycker jag att alla såna där silver och tenn saker är urtrista och bara står och samlar damm. Han fick också en tavla (liknande den han gav till Elin) med hans födelsedatum, vikt och längd på. Jättefin och sitter över hans säng! Hoppas att Linus får en likadan, annars beställer jag en själv
    Jag fick min utbildning på gymnasiet, blev undersköterska som jag ville o jag är INTE sugen på att läsa vidare så för mig var det självklart att skaffa barn så "tidigt".
    Nu ska jag visserligen plugga i höst, men bara 4 ämnen så att jag kan bli behandlings assistent oxå.

Men har man inte läst nåt yrkesinriktat på gymnasiet kanske det är annorlunda. Då kanske man vill plugga vidare först.

Idag fick jag sovmorgon till 10.30!!! Gud såå skönt det var. Barnen vaknade vid 6.30 när sambon gick upp till jobbet o då tog han med dem ner som varje morgon, så jag sov vidare. Sen kom han upp med dem till mig när han gick till jobbet, då la sig båda barnen bredvid mig i sängen o så somnade de oxå o så sov vi till 10.30!

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 12:50:59 följande:
    Jag fick min utbildning på gymnasiet, blev undersköterska som jag ville o jag är INTE sugen på att läsa vidare så för mig var det självklart att skaffa barn så "tidigt".Nu ska jag visserligen plugga i höst, men bara 4 ämnen så att jag kan bli behandlings assistent oxå.Men har man inte läst nåt yrkesinriktat på gymnasiet kanske det är annorlunda. Då kanske man vill plugga vidare först.
    Oftast räcker ju inte gymnasiet för att få jobb numera. Det är inte ens alltid som en universitetsutbildning räcker. Om man tittar på dagens arbetsmarknad så ser det inte ljust ut. Särskilt inte om man "bara" har en gymnasiegrund att stå på.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
    JePaLuLi skrev 2009-04-21 13:06:32 följande:
    Oftast räcker ju inte gymnasiet för att få jobb numera. Det är inte ens alltid som en universitetsutbildning räcker. Om man tittar på dagens arbetsmarknad så ser det inte ljust ut. Särskilt inte om man "bara" har en gymnasiegrund att stå på.
    Beror ju oxå på vad man söker för jobb eller vad man har för utbildning o vad man själv vill. Jag vill inte plugga vidare på unviersitetet, jag vill ha min undersköterske utbildning som jag är jäkligt stolt över, fast jag vet att många många ser ner på det yrket, men det struntar jag i, man ska ju jobba med det man trivs med.
    O jag älskar verkligen att jobba i äldrevården o jag har aldrig nånsin haft svårt att få jobb inom det yrket eftersom jag har både den utbildningen o erfarenheten.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!