VI från Linköping Del 3!!!!
Då försöker vi på nytt då.
Här är tilläggstråden där vi skriver in våra "medlemmar"..
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html
Då försöker vi på nytt då.
Här är tilläggstråden där vi skriver in våra "medlemmar"..
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html
Jo det kan nog stämma. Att folk inte vll jobba inom äldrevården och att det då blir lättare att få jobb. Att torka skit är ju en del av jobbet, men man får ju så mycket annat också. Det är fantastiskt att jobba med människor, jag valde mellan sjuksköterska eller lärare men eftersom jag inte är nåt fan av blod och sprutor så valde jag det senare. Det är viktigt att ge barnen en bra start i livet tycker jag. Men det är samma där, det har låg status tyvärr... Lärarförbunden arbetar med att höja statusen på yrket eftersom det är ett av de allra viktigaste yrkena. Nu ska man ev. ta fram en licens precis som vi läkarexamen.
Men man ser ju inte fram emot att bli gammal med tanke på hur de äldre behandlas idag.
Ja, så har det varit väldigt länge, att folk inte vill jobba i äldrevården, de har försökt i många år att locka med olika saker o när jag blev färdig uska så höjdes faktiskt antalet elever som valde till gymnasiet då till omvårdnads programmet.
Är så ledsamt att höra hur folk ser ner på att jobba i äldrevården, man sliter verkligen, men man får ju ut så mycket av det oxå, jag har börjat lipa många ggr för mig själv när man får såå mycket tacksamhet av de äldre, det kan räcka med att man hjälper dem på med en tröja eller nåt så kan de tacka i en kvart o krama om en länge o väl.
Men när jag har berättat för folk att jag är undersköterska så har de förfasats över det o tagit förgivet att jag ska plugga vidare till nåt "bättre".
Jag har varit lite inne på att plugga till syrra men sen berättade min mamma vad deras uppgifter består av på sjukhuset, det är nästan ingen pat kontakt alls o ingen omvårdnad, så vill inte jag ha det. Jag vill vara den som omvårdar.
Jag har förstått att lärare inte heller är så populärt, jag personligen skulle iinte vilja jobba med det, i så fall bara låg o mellanstadiet, skulle aldrig palla med högstadie elever, det är bara o titta på hur våran klass var då, stackars våra lärare.
Men jag beundrar dem som faktiskt vill jobba med det o klarar det galant.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 13:11:24 följande:
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Ja här pluggas de ju till uska med. ![]()
Thelifesaviour: Tack! Det gick bara fin för mej. Hoppas att det går fint/gick fint för dej med. J
Diana: Har inte fattat mitt beslut än. Testar lite med Ewas sele, men ja vet inte om ja fått in snitsen på den än. Men ja ska testa dom två lite under em när ja har lite tid över.. J
Skorpan: Ja de måste vara lite trist att dom inte kan utveckla buss linjerna lite. Men ni bor ju ur mysigt där på landet. ![]()
Men va snyggt de blev. Haha. Kopierade från word. Man tappa ju minnet om man läser igenom allt och sen skriver. 
Hihi
Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 13:50:47 följande: