• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 13:41:07 följande:
    Mm, idag är hon väldigt ynklig vår lilla sessa men vi får i henne lite vätska iaf, alltid nått! Vad har ni för planer för helgen? Jag hoppas också att vi slipper det, men om jag måste bli sjuk så blir jag det hellre nu än om två veckor. Men helst av allt så vill jag verkligen INTE ha magsjuka!
    Ja det är bra det. Det är ju det allra viktigaste!
    Helgen blir lugn här, jag har ont i halsen och är svullen i körtlarna bakom öronen så jag hoppas det inte är haldfluss på väg...
    Ett besök till svärmor tänkte vi iaf hinna med
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:11:58 följande:
    Har precis läst länken du skickade, jag tror inte att det är något för oss, men tack ändå
    ok ne alla gillar ju olika

Det jag gillar med waldorf är att det är mindre grupper och inte alls samma "förvaring" som det kan bli på en del dagis... alla mina syskon har gått på den i söderköping.
    Åh vad jag längtar
  • dinana

Det viktigaste med dagis är ju att barnen trivs. Sen så tycker jag att det är viktigt att det är lite varierande personal... alltså lite blandat kultur... int bara "helsvenskt" som det kan bli på de lite dyrare förskolorna...

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-03-06 14:17:13 följande:
    ok ne alla gillar ju olika Det jag gillar med waldorf är att det är mindre grupper och inte alls samma "förvaring" som det kan bli på en del dagis... alla mina syskon har gått på den i söderköping.
    Fast 5 barn per pedagog låter mkt tycker jag.. Vårt dagis har 3-4 barn/pedagog..

Men utemiljön låter trevlig!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 14:21:54 följande:
    Det viktigaste med dagis är ju att barnen trivs. Sen så tycker jag att det är viktigt att det är lite varierande personal... alltså lite blandat kultur... int bara "helsvenskt" som det kan bli på de lite dyrare förskolorna...
    precis det ska vara blandat både mellan barnen och personalen på dagis
  • Stolt Enbarnsmamma
    Fru T skrev 2009-03-06 14:17:13 följande:
    ok ne alla gillar ju olika Det jag gillar med waldorf är att det är mindre grupper och inte alls samma "förvaring" som det kan bli på en del dagis... alla mina syskon har gått på den i söderköping.
    Ja och tur är väl det det är ju en fördel med waldorf, jag tycker det är så synd att det ska vara så stora barngrupper på förskolorna (dock har inte alla förskolor stora grupper men väldigt många)!
  • Mizzz
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:23:20 följande:
    Ja och tur är väl det det är ju en fördel med waldorf, jag tycker det är så synd att det ska vara så stora barngrupper på förskolorna (dock har inte alla förskolor stora grupper men väldigt många)!
    Vår förskola har totalt ca 15 barn, men många av dom är 15h barn.. Men tyvärr har de bara 1-3år, så vi måste byta om ett år.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 14:23:15 följande:
    precis det ska vara blandat både mellan barnen och personalen på dagis
    Ja, visst.. tycker det är så löjligt när man särplacerar invandrarnas barn bara för att de inte är helsvenska. Det är u bara nyttigt för barnen att de får komma in i rätt fack från början. På fogdegatan så är det väldigt blandat.. Tycker jag är desto roligare...
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Fru T

iiiiiih vad det ilar, om ja inte viste bättre så skulle ja tro att hon höll på att gräva sig ut i detta nuet...

Åh vad jag längtar
  • Stolt Enbarnsmamma

Familjetrollet: Okej, det är ganska skönt å börja i tid, slipper man stressa sen. Dessutom kommer jag ändå inte kunna bära på några veckor så då vill jag ha en del gjort innan jag opereras.
    Det finns 7 förskolor, men ett par stycken ligger ner mot stan och har inte världens bästa utegår så dem går tyvärr bort! Så nu finns det bara två kvar att kolla och det är bäst för dem att de är bra
    Vi flyttar i början på maj, vi kommer ha tillgång till båda lägenheterna under hela majmånad men stora flyttlasset går den 9:e maj då får vi mest hjälp!

Usch då, men förhoppningsvis bor han en bra bit ifrån er!

Får hoppas det blir bättre för dina barn nu när ni flyttar!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!