• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-06 14:15:48 följande:
    Ja det är bra det. Det är ju det allra viktigaste!Helgen blir lugn här, jag har ont i halsen och är svullen i körtlarna bakom öronen så jag hoppas det inte är haldfluss på väg...Ett besök till svärmor tänkte vi iaf hinna med
    Ajdå, du fårkrya på dig och hoppas det inte blir värre! Hur mår dina goa pojkar då? Hoppas ni får det trevligt hos din svärmor!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Mizzz skrev 2009-03-06 14:26:13 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:23:20 följande:Vår förskola har totalt ca 15 barn, men många av dom är 15h barn.. Men tyvärr har de bara 1-3år, så vi måste byta om ett år.
    Det är en alldeles lagom storlek på en barngrupp. Det är det som är så bra med en småbarnsgrupp. Men när det är 1-5 år i gruppen så ska det var desto större grupper :/
  • Mizzz

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:34:01 följande:

Det är en alldeles lagom storlek på en barngrupp. Det är det som är så bra med en småbarnsgrupp. Men när det är 1-5 år i gruppen så ska det var desto större grupper :/
    Ja, tycker om att det bara är 1-3 tre oxå, eftersom barnen får tid att utvecklas utan de större barnen + att det bara finns leksaker anpassade för små barn... Gården är sisådär, inte anpassat för förskola, utan mer som en vanlig innegård.
    Grannförskolan har oxå ganska liten brangrupp, men 1-5, den förskolan har man förut till sen.

Men vi vet inte hur vi ska göra, för det ligger ju trots allt i T1 och vi bor ju lite långt ifrån. Men Linus har faktisk fått en riktig kompis (vilket vi inte hade räknat med i så låg ålder) så det vore ju grymt att sära på dem.
  • dinana

Är inte helt hundra, men tror att de på fogdegatan är 1-6 år.. eller? Tänkte på att Marko går kvar. Fast han är väl en av de äldre barnen kanske. Marayah har nog bättre koll än vad jag har. Det är en stor gård i alla fall.. det kan man inte klaga på... så de har mycket utrymme att springa på.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:29:08 följande:
    Ajdå, du fårkrya på dig och hoppas det inte blir värre! Hur mår dina goa pojkar då? Hoppas ni får det trevligt hos din svärmor!
    Tack så mycket
    De mår bara bra, båda två.
    Ska klä på dem och ta en tur till affären, det är ett litet projekt i sig att få dem påklädda och redo Kan ta ett tag!
    Vi får ta och ses snart igen
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 14:27:45 följande:
    Ja, visst.. tycker det är så löjligt när man särplacerar invandrarnas barn bara för att de inte är helsvenska. Det är u bara nyttigt för barnen att de får komma in i rätt fack från början. På fogdegatan så är det väldigt blandat.. Tycker jag är desto roligare...
    precis.när min son gick på fogdegatana så var det endast några få med invandrarbakgrund.idag är det tvärtom istället.våra töser gillade fogdegatans dagis oxå.

det är som du säger,barn ska få vara barn och leka med varandra oavsett hudfärg.

apråpå det.var det fler som fick rasitpapper i brevlådan förra veckan?vart nått papper från nån rasistorganisation som skrev att sverge skulle vara helt svenskt.då kan man fråga sig vart min son ska bo.för han är 100% svensk men är mörk då hans pappa är adopterad.

maken sa att vi borde polisanmäla de som lämnade dessa lappar i bervlådorna.jag blev så arg att jag slängde pappret direkt.
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:28:15 följande:

Familjetrollet: Okej, det är ganska skönt å börja i tid, slipper man stressa sen. Dessutom kommer jag ändå inte kunna bära på några veckor så då vill jag ha en del gjort innan jag opereras. Det finns 7 förskolor, men ett par stycken ligger ner mot stan och har inte världens bästa utegår så dem går tyvärr bort! Så nu finns det bara två kvar att kolla och det är bäst för dem att de är bra Vi flyttar i början på maj, vi kommer ha tillgång till båda lägenheterna under hela majmånad men stora flyttlasset går den 9:e maj då får vi mest hjälp!Usch då, men förhoppningsvis bor han en bra bit ifrån er!Får hoppas det blir bättre för dina barn nu när ni flyttar!
    han bor nära marayah.och där finns det många barn synd nog.vi ska få nycklarna några dagar innan.vem hinner både städa och flytta på ca 4-5 timmar?
    då flyttar ni ca en månad innan oss.rätt komiskt att nästan alla i denna tråd bor i skäggetorp
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 15:01:06 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:28:15 följande: han bor nära marayah.och där finns det många barn synd nog.vi ska få nycklarna några dagar innan.vem hinner både städa och flytta på ca 4-5 timmar? då flyttar ni ca en månad innan oss.rätt komiskt att nästan alla i denna tråd bor i skäggetorp

Är det något fel på Skägget eller?

Vet du vart den här killen bor? Så man vet vad man skall undvika för område...
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 14:55:57 följande:
    Är inte helt hundra, men tror att de på fogdegatan är 1-6 år.. eller? Tänkte på att Marko går kvar. Fast han är väl en av de äldre barnen kanske. Marayah har nog bättre koll än vad jag har. Det är en stor gård i alla fall.. det kan man inte klaga på... så de har mycket utrymme att springa på.
    det var 1-6 år när vi hade barnen där för 2 år sedan.fast marko börjar ju sexårs till hösten.vissa barn hinner fylla 6 år innan de slutar inför sommarlovet

En stolt enbarsmamma

ja det är inte lätt att flytta som nyopererad.jag sänder dig styrkekramar inför din operation
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 15:07:49 följande:
     Är det något fel på Skägget eller?Vet du vart den här killen bor? Så man vet vad man skall undvika för område...
    fel med skäggetorp?verkligen inte,mena bara att det är inte ofta är många som bor i samma stadsdel i en tråd,.i det skäggetorp känner man sig mer säker och så är det mindre festande studenter oxå.här finns det knappt belysning utomhus när det är mörkt.

han bor nära dagiset på fogdegatan
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!