• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-05-18 13:30:21 följande:
    Vi har upplevt att det är lite dyrare på Maxi men det beror nog på vad man handlar. City Gross kom på tal då de har bra kött men frågan är om det är värt den extra resan om det inte skulle vara nån skillnad på priset.
    ex, om jag köper blandfärs på city gross betalar vi ca 100 kr för 1½ kilo, kollade priset på maxi o tyckte det var mycket dyrare... sen brukar city gross även ha extrapris på tex köttfärs o då kostar det 29 kr /kilo... brukar passa på att handla extra mycket då o frysa in o göra köttbullar på..

sen om man räknar på det så är det ju faktisk inte sååå långt till mantorp.. åker man gamla vägen så är det knappt 2 mil och som sagt man kan ju passa på att handla mycket annat där med.. sen finns ju alla småbutikerna i mobilia med som kan va skoj att gå igenom..
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-05-18 13:34:23 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 13:32:05 följande: Inbillar mig att Coop brukar vara så dyra. Har bara varit där en gång under premiären och det ångrar jag än. Var ganska less på att stå i kön i flera timmar .
    Ja, fast det är bättre priser på coop extra än på vanliga coop
    Nu är det inte kö i flera timmar
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 13:34:47 följande:
    ex, om jag köper blandfärs på city gross betalar vi ca 100 kr för 1½ kilo, kollade priset på maxi o tyckte det var mycket dyrare... sen brukar city gross även ha extrapris på tex köttfärs o då kostar det 29 kr /kilo... brukar passa på att handla extra mycket då o frysa in o göra köttbullar på..sen om man räknar på det så är det ju faktisk inte sååå långt till mantorp.. åker man gamla vägen så är det knappt 2 mil och som sagt man kan ju passa på att handla mycket annat där med.. sen finns ju alla småbutikerna i mobilia med som kan va skoj att gå igenom..
    Ja det var så vi också resonerade, att det är kul med en liten extra tripp på köpet
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-05-18 13:32:58 följande:
    Jag var på City Gross i Sthlm förra helgen och då kostade ett pkt blöjor 125 kr.
    mmm men det är sthlm, dit åker man ju inte om dagarna... i mantorp kostar de 89 kr...
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 13:33:19 följande:
    Nja, alltså, det blir ju bensinkostnad att åka dit oxå, så ibland är det nog inte värt det.
    blir max 40 kr extra om man har en bil som drar ca 1liter milen o det sparar man in på blöjorna om det är så...

sen är det väl mycket bara för att jag är van vid att handla där...
  • Firstandhappy

nä nu har jag vart duktig o dammsugit så nu ska jag belöna mig med en eftermiddagstupplur... go natt

• Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 13:37:58 följande:
    mmm men det är sthlm, dit åker man ju inte om dagarna... i mantorp kostar de 89 kr... blir max 40 kr extra om man har en bil som drar ca 1liter milen o det sparar man in på blöjorna om det är så...sen är det väl mycket bara för att jag är van vid att handla där...
    Jo, det är klart. Sen beror det ju på en själv oxå o upp till varje familj Jag skulle kunna åka dit nångång ibland o handla, men inte jämt, blir lite för långt för våran familj, eftersom vi oftast åker när sambon slutat jobbet, hade jag haft körkort hade jag kanske åkt dit oftare.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T

Ja skulle gärna fika varje dag men nu orkar ja faktist inte får ta igen det när ja hemtat mig efter förlossningen..

Vi handlar typ bara på Maxi, vi veckoplanerar å handlar en gång i veckan.. men vi kommer börja åka te city gross å köpa blöjor å våtservetter (mjuk & skön) så då blire nog att spana in deras utbud mer...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T

Har svaaagt färgade flytningar en hel del värk å en mycket livlig bebis som skruvar sig neråt!

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Apipoulai

Jag föredrar Maxi, för jag tycker miljön är trevligare där. Dessutom gillar jag deras märken på varor.

Generellt undviker jag dock företagens egna varor så som Änglamark, Icas, Eldorado, Euro Shopper och allt vad de kan heta. Handla man dessa så kommer det snart inte finns "riktiga" märken som inte produceras av storföretagen.

Ett exempel:
    Handlar man Icas chips så gynnar man företaget Ica och inte fristående producenter så som OLW, Lantchips, Pringles eller Estrella osv.

Men jag utgår från smaken på maten. Det finns vissa produkter som faktiskt är godast i form av "eget märke". (Icas kaviar, Icas risgrynsgröt och Eldorados nachochips som exempel.)

Det var min åsikt. =)

? Do what you like. Like what you do. ?
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-18 13:48:13 följande:
    Har svaaagt färgade flytningar en hel del värk å en mycket livlig bebis som skruvar sig neråt!
    Åååh det är så spännande!
    Visserligen har båda mina varit superlugna strax innan det satt igång, men det är ju olika för alla. Jag tror inte att det är länge kvar alls faktiskt. Kanske blir bebis till helgen
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!