• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (Totalt nere)

Varje gång tråden blir uppdaterad så läser jag trots att det sliter upp en massa i mitt inre.

Varför gör jag så här mot mig själv? Kan någon svara mig på det?

(Vanligtvis är jag öppen med mitt namn i den här tråden men vissa gånger känner jag att jag inte vill att alla ska veta precis allting så har därför valt ett anonymt namn, om det är okej?)

• Licens To Kiss

Anonym (Totalt nere) Du får vara anonym också.

• Licens To Kiss
    Anonym (Totalt nere) skrev 2009-04-20 01:22:17 följande:
    Varje gång tråden blir uppdaterad så läser jag trots att det sliter upp en massa i mitt inre.Varför gör jag så här mot mig själv? Kan någon svara mig på det? (Vanligtvis är jag öppen med mitt namn i den här tråden men vissa gånger känner jag att jag inte vill att alla ska veta precis allting så har därför valt ett anonymt namn, om det är okej?)
    Vad är det som river upp inom dig menar du när det skrivs i tråden?
  • Ysta
    ensamhemma skrev 2009-04-19 22:18:32 följande:
    imorgon ska jag till doktorn för undersökning o allt skit inför själva skrapningen o jag har sån ångest nu,,,jag e rädd o nervös. usch först en jobbig separation o nu detta....känns som om jag går i tusen bitar. inte nog med det,..min dotter var ute o skulle bara leka på en gård med sin kompis o ha mobilen på så vi kunde nå dom men hon stängde av mobilen o försvann i flera timmar. vi letade överallt men kunde inte hitta dom...tillslut så kom dom o jag va så orolig o arg att jag kunde inte prata..teg hela vägen hem. känner mig så slut ikväll men jag pallar inte lägga mig än heller...behöver få lite ensamtid o tänka.
    Hoppas att det går bra för dig idag.. Jag finns på msn ikväll om du vill prata, kommer dock inte vara där förrän ikväll. Kram på dig!
  • Anonym (Hej)

Precis lämnat läkaren nu. sitter i väntrummet o tar de lugnt innan ja sätter mig bakom ratten igen.
    Har är helt övertygad om att jag har både adhd och aspberger.
    Han ska prata med min psykolog, och även höra med 2-3 andra vem som kan göra utredningen snabbast,. men att den måste bli prioriterad att få göras fortast möjligen.

så jag kan få rätt hjälp ifrån rehablitering, och min man få lära sig om diagnosen o om mig.. så kommer kanske allt bli lättare hemma då han mer kommer förstå de ja gör, inte gör, säger o inte säger att de inte är av mig att vara dum.
    o ska nog få börja på en medicin för min tourett.

Nu vill man bara komma igång..   funderar på att köpa mig en hund om ja vågar. vi vill gärna ha.. men ja är så rädd vad alla andra säger o tycker o alla ord vissa säger gör så ont och trycker ner mig...

• Anonym (Fröken add)

oj mycket ilska och smärta i tråden ser jag. Vill bara krama om alla som har det tufft och jobbigt just nu. Inte kul alls. Bra att ni vågar berätta och skriva av er här. Fortsätt med det. Vi är alla här och lyssnar och kommer med hjälp i den mån vi kan. bara att veta att någon (hör)/läser i andra änden tycker jag hjälper när man inte mår bra. ((Styrkekramar))

• Ysta

Jag har en bra dag idag... min kille sov här igår och idag har vi varit och handlat och gjort en massa grejer tillsammans. Det kom ett ögonblick då vi nästan började diskutera vilket oftast resulterar i bråk... Men jag fick min åsikt sagd och han sin och sen enades vi om att vi tyckte olika och släppte det. Så himla skön upplevelse!! Så jag har faktiskt en bra dag idag

• Anonym (Fröken add)

ysta- det verkar vara en person med en ovanligt liten hjärna som kommenterat på din sida. Tyvärr finns det sådana människor. Tycker själv att det värkar som han/hon känner sig hotad av att du vågar skriva om din självbild och är öppen med den delen av ditt liv. Du ska inte vara rädd för såna människor dom är egentligen väldigt små och har troligen/ofta själv problem med självbild och självförtroende och måste hävda sig genom andra på det här viset. Mycket tragiskt. stå på dig tjejen!! vi tycker om dig som du är!

• Anonym (Asp kanske?)

Ni som har asperger här.. Arbetar ni, eller får ni någon ersättning/sjukpengar etc? Jag vet ju inte om jag har aspergers, men jag klarar inte av 100% studier eller jobb. Jag kan gå på högvarv i några månader och klara av det, men då går jag rakt in i väggen efter 6-9 månader. Så hur gör ni?

• Ysta

Tänkte bara berätta att tack vare min väldigt tekniska sambo (ja fd sambo) så spårade vi ip-nr till en adress i Tallinn och det visade sig vara en person som min kompis (andra tjejen som bloggar tillsammans med mig) retat upp på en fest i lördags. Alltså gällde kommentaren aldrig mig utan henne, skönt på ett sätt för mig...

Svar på tråden vuxna med adhd add as