• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (ADHD?!!)

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!
    jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig{#lang_emotions_demon} Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt.
    nån mer som håller med?

• Felicia6
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 10:20:57 följande:
    Känner igen de här: om folk är för på så klarar jag inte av att säga nej och jag lovar guld och gröna skogar och sen direkt jag lägger på luren eller dom har gått så undrar jag hur i helvetet jag ska klara av att göra det jag nyss lovat.
    Är det en sak bland alla i diagnosen?

jag har ju som sagt fått diagnosen nyss så jag vet inte riktigt vad hos mig som är en del av adhd/add och vad som bara är "jag" nämligen.. Känns rätt jobbigt faktiskt
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Licens To Kiss
    Felicia6 skrev 2009-04-21 10:30:36 följande:
    Är det en sak bland alla i diagnosen? jag har ju som sagt fått diagnosen nyss så jag vet inte riktigt vad hos mig som är en del av adhd/add och vad som bara är "jag" nämligen.. Känns rätt jobbigt faktiskt
    Tror lite är personlighet men också en del i diagnosen eftersom vi ofta har låg självkänsla och självförtroende.
  • Anonym (ADHD?!!)

inte ens här blev man tagen på allvar Det är tragiskt....

• Ysta

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande:

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!! jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
    Jag känner igen mig i det du skriver... Jag får världens vansinnesutbrott vissa dagar. Det behövs inte mkt för att jag ska svänga från glad till arg på nån sekund bara... Oftast så är det soc, försäkringskassan, arbetsförmedlingen eller vården som jag blir vansinnig på.

Vissa dagar går det hur bra som helst att kontakta såna där ställen och jag har världens tålamod, men andra dagar så har jag 3 mm stubin som brinner sekundsnabbt om det strular.

Jag har ju inte fått någon diagnos ännu så jag vet ju inte om mina utbrott beror på det eller något annat, men som sagt känner igen mig lite i det du skriver.
  • Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-04-21 09:30:59 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-21 09:28:45 följande: Men snälla du.. skaffa inte blandras, det är vansinne. Du vet aldrig vad du får, du har ingen koll på föräldrarnas hälsa, du vet inte als vad du får för typ av hund i mentalitet, storlek, hälsa. Jag har själv haft blandras och säger bara aldrig aldrig mer. Jag är så fruktansvärt emot blandrasavel som är fullständigt oseriöst! Det finns över 400 olika renraser att välja mellan och alla kostar inte 16000 kr. Fundera ut vad du vill ha för typ av hund och besök olika kennlar och framförallt kolla upp föräldrarnas hälsa.
    Haft både blandras och renrasigt innan. Den ras vi var intresserade av kostade 16.000 sist vi var runt bland olika kennlar.
    HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
    Om du har en fastställt diagnos, så be att få en "god man" eller någon person som kan hjälpa dig med alla pappare o mydighetssamtal.

de är jätte jobigt o då man pressas blir allt bara så mkt värre.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Ysta skrev 2009-04-21 10:59:42 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande: Jag känner igen mig i det du skriver... Jag får världens vansinnesutbrott vissa dagar. Det behövs inte mkt för att jag ska svänga från glad till arg på nån sekund bara... Oftast så är det soc, försäkringskassan, arbetsförmedlingen eller vården som jag blir vansinnig på.Vissa dagar går det hur bra som helst att kontakta såna där ställen och jag har världens tålamod, men andra dagar så har jag 3 mm stubin som brinner sekundsnabbt om det strular. Jag har ju inte fått någon diagnos ännu så jag vet ju inte om mina utbrott beror på det eller något annat, men som sagt känner igen mig lite i det du skriver.
    jag har inte heller fått nån diagnos än, bara muntilg. stått i kö 1 år. och bara det gör mig galen. det är livsfarligt att lova mig saker för jag bli psykopat. som du säger så kan man ha bra dagar då man är översocial och förstår allt och alla. men när det gått för långt så blir jag tvärtom. när ska du utredas?
  • Felicia6
    HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
    Sån där är jag med. Fast även om jag blir tokarg så klarar jag inte av att visa det utåt utan då sitter jag som lilla snälla fromma flickan och bara tar all skit
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 10:32:34 följande:
    Tror lite är personlighet men också en del i diagnosen eftersom vi ofta har låg självkänsla och självförtroende.
    Ahh okej
    Måste jobba på det hela för jag har stark ångest och depression (dom tror det är kopplat till adhd/addn) och det gör att jag blir ju sämre då jag hamnar i såna där situationer :S
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-21 11:00:15 följande:
    Haft både blandras och renrasigt innan. Den ras vi var intresserade av kostade 16.000 sist vi var runt bland olika kennlar. Om du har en fastställt diagnos, så be att få en "god man" eller någon person som kan hjälpa dig med alla pappare o mydighetssamtal.de är jätte jobigt o då man pressas blir allt bara så mkt värre.
    ja men innan jag får en god man så tar väl det över 45 år och då har jag suttit på kumla 20 år   i nuet vågar jag inte ha med nångon att göra för jag litar inte på mig själv. jag är rasande. jag måste landa ett bra tag innan dess så det nästan är obetydligt igen. för när jag väl vill nått så ska det ske fort fort fort. nästan igår helst. och folk ska fattar vad jag vill GENAST!!! annars spricker det.
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:45:05 följande:
    inte ens här blev man tagen på allvar Det är tragiskt....
    Det är klart du blir tagen på allvar här! Det är bara kasta ur dig hur du känner. Dock ibland får man inte svar här har jag märkt, men så verkar det vara för alla. Jag har oxå varit utan svar på vissa inlägg jag skrivit
Svar på tråden vuxna med adhd add as