• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Fjärilen72
    Ysta skrev 2009-04-18 08:42:12 följande:
    Jag har också jobbat inom restaurang men det fungerade inte alls för mig med stressen.. Gick hotell- och restaurang på gymnasiet (tills jag hoppade av andra året). Jag är också så där att jag vill att det ska hända grejer men min blir jag för stressad eller känner mig pressad eller blir rädd att jag ska misslyckas med nånting så blir det kortslutning i hjärnan och jag ger upp och skiter i allt... Vad gäller vuxendagiset så har jag nog tyvärr inte så mkt att säga till om så jag tänkte försöka komma med förslag på andra ställen där jag verkligen skulle vilja prova på att vara och som jag tror kan fungera för mig.
    Hoppas på att det kan bli en bra lösning för dig till slut i alla fall.
    ensamhemma skrev 2009-04-18 10:06:58 följande:
    jag har också läst på den där sidan,men jag tror inte ett dugg på han som skrivit den. vissa är helt enkelt anti mot medicinering som ritalin o concerta.
    Uppfattade den som väldigt oseriös jag med men började sen fundera på om jag överreagerade eller nått.
  • Fjärilen72
    Anonym skrev 2009-04-18 10:33:19 följande:
    oj haha ja då är de nog tvärtom för dig. Dom säger ju att concerta är bättre, hoppas att dom hjälper dig och du inte får massa biverkningar som jag=) berätta gärna när du har ätit dom ett tag.
    Har ju inte fått Concertan utskrivet än, har inte ens fått en läkartid.
    Men jag ska prata med min läkare nästa gång jag har tid där och se vad han säger.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-18 12:47:04 följande:
    Det får man, jobbar på Ice, tidigare jobbat på de flesta nattklubbar i stan + att min kille ägt en Utr gör man på Sunderbyn på vuxenpsyk.Anonym (Hej) skrev 2009-04-18 11:04:30 följande: Jag har fått rent morfin men inte vad jag kan minnas att jag krampat.Äter Dexofen 3 ggr per dag.Jag börjar nojja att det är levern som spökar, med mina nu 7 tab jag äter varjedag, läst att levern kan ta stryk av concertan.
    Men enkelt att lämna lever prov. be läkaren om få kolla upp dig. Alltid bra att kolla upp värderna i kroppen till o från.
    har själv hållt på att ta
    dags + behovs mediciner och då de är som värst har jag tagit flera olika sorters mediciner för div. problem o smärtor.

(har själv haft problem med gallan o även efter operation då jag kan få smärt attacker även då gallblåsaan är borta så jag har både papaverin, och en blodtrycksänkande medicin för att släppa kramperi gallgången samt  spasmofen stolpiller för bara de besvären)

då jag haft blödning på gall/lever artären kunde ja ju naturligtvis inte avgöra vilket av operationen eller blödningen som orskaade mig alla smärtorna där. men trode inte levern kunde ge "smärt attacks symptom.. men du gör rätt i att kolla upp idg så du mår bra som möjligt.

äter du 7 olika mediciner eller totalt 7 tabletter om agen?
  • Anonym (Hej)

märker förutom min dyslexi, att inte alla mina bokstäver alltid kommer med.. suck..

ber om ursäkt

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-18 15:23:56 följande:

Men enkelt att lämna lever prov. be läkaren om få kolla upp dig. Alltid bra att kolla upp värderna i kroppen till o från. har själv hållt på att tadags + behovs mediciner och då de är som värst har jag tagit flera olika sorters mediciner för div. problem o smärtor.(har själv haft problem med gallan o även efter operation då jag kan få smärt attacker även då gallblåsaan är borta så jag har både papaverin, och en blodtrycksänkande medicin för att släppa kramperi gallgången samt  spasmofen stolpiller för bara de besvären)då jag haft blödning på gall/lever artären kunde ja ju naturligtvis inte avgöra vilket av operationen eller blödningen som orskaade mig alla smärtorna där. men trode inte levern kunde ge "smärt attacks symptom.. men du gör rätt i att kolla upp idg så du mår bra som möjligt.äter du 7 olika mediciner eller totalt 7 tabletter om agen?
    Ska göra det, kanske går att lämna på vårdcentralen?
    nej fasen är ju mer än 7 tab är ju 12 tab :-O hoppsan.
  • Anonym (ADHD?!!)

är det många av er med adhd som alltid bär på tankar som är jobbiga? jag har alltid något att angagerra mig i som tar för mycket energi och kraft. idag är det en väldigt retlig kollega som suger ut mig totalt.

• Anonym (concerta)
    Aquagreen skrev 2009-04-16 22:01:24 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 20:48:45 följande:
    Min läkare var tydlig med att jag skulle upp i dos o det inte var några problem att gå upp mot 100 mg concerta, jag känner ju inget av de 72 mg jag nu ta (annat än bakfyllan/avtändningen morgonen efter.Ni som ätit conerta, har ni gått ner i vikt?Fjärilen - Verkar inte vara så "noga" jag ska få min dos höjd o nya tab bara via telefon :-O
    jag har gått ner 4 kilo sen jag började (mitten av dec)
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-18 20:04:09 följande:
    är det många av er med adhd som alltid bär på tankar som är jobbiga? jag har alltid något att angagerra mig i som tar för mycket energi och kraft. idag är det en väldigt retlig kollega som suger ut mig totalt.
    Jag tycker också att minst en person om dan är fullständigt dum i huvet. Du är inte ensam.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-18 20:04:09 följande:
    Jag bär med mig varje dag sorger av olika slag. Jag bär med mig tankar och minnen om följer efter mig som en pina.
    jag är ständigt orolig för saker som vart, som kommer  och är.
    Är varje dag arg, irriterad och sur över något.
    Det behöver inte alltid vara annan människa, djur, läte, handling,
    utan kan bli så frustread, arg trött i mitt huvud så jag vet inte hur jag ska orka stå ut med all kaos i huvudet somliga dagar.

De tråkiga för dig är nu ju att de är en kollega, ananrs hade jag nog sagt att försöka undvika den vännen. men nu var de ingen vän.
  • Ysta

Fy faaaan vilken jävla start på den här dagen! Nyvaken kliver jag upp och kollar mailen vilket jag alltid gör... Ny kommentar till vår blogg Tjockisbloggen.se och den lyder så här
    "hörredu ditt jävla fetto. kan du snälla, SNÄLLA dra åt helvete. jorden vore en sån bra plats utan dig, din jävla gräddsäck."
    Jaha så var den här jävla dan förstörd jag som hade så bra dag igår! *ledsen*

Svar på tråden vuxna med adhd add as