• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen
    Fjärilen72 skrev 2009-04-17 19:10:54 följande:
    Mindre manisk av Concerta? Hmm, det borde kanske jag pröva då. Ritalinet gör mig helt "spejsad" ibland.Vad är egentligen skillnaden på Ritalin och Concerta? Har försökt läsa mig till det men blir inte klokare för det.
    Min psykläkare säger att det inte är ngn skillnad alls, men att en del reagerar bätre på ritalin än concerta o tvärtom.
    Har hört de som blir påtända av ritalin men inte av concerta så ngn skillnad måste de vara, kanske i våra hjärnor

Jag är nu lite rädd, ligger i sängen med världens smärta bak mot ryggen (njurarna?)
    det svartnar för ögonen o kommer då o då, vad händer? :-O
  • Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-17 18:36:50 följande:
    Ysta - Gå då hellre till läkaren om det är medicin du behöver, har du haft Atarax tidigare? isf skippa läkar besöket o skicka en recept förfrågan på www.nll.se sök vårdcentraler och "förnya recept" detta kan bara göras på medicin du tidigare haft, om du inte har en schyst läkare som skriver ut ngt annat iaf. *Kram*
    Men kan jag göra så fast det är en privat läkare som skrivit ut Atarax åt mig tidigare? Den läkaren finns inte ens kvar...
  • Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-17 19:59:24 följande:
    Men kan jag göra så fast det är en privat läkare som skrivit ut Atarax åt mig tidigare? Den läkaren finns inte ens kvar...
    Det tror jag nog inte de går med på tyvärr, men är det för att få mediciner så gå till läkaren ist.
  • Anonym (ADHD?!!)

hej tråden
    jag kikar ju in ibland eftersom jag inte ha ro till att sitta här
    jag måste bara få veta om ni som har ADHD kör på på högvarv ett tag och är totalt flippade av glädje och rus för att sedan åka rätt ner i ett hål och lägga all kraft och energi på något som sårat er?? jag åker ner i ett hål ibland som tex idag, då jag känner att alla ljuger för mig, är falska emot mig och försöker sabba det för mig. men jag vet ju inte alls om det är så här eller om det är jag som känner så. men fan vad arg jag varit. alla dessa känsloutbortt har kostat mig en hel del här hemma, både telefon,mobil och nästan en Tv.

• Ysta

Det har löst sig så att jag kan låna pengar till läkarbesök och kuratorn så det fixar sig *skönt*.

Ni här i tråden som jobbar, vad jobbar ni med och hur fungerar det för er? Vad har ni lätt/svårt för i arbete? Vad skulle ni vilja ändra i er arbetssituation om ni kunde?

Jag ska på möte på onsdag och prata om arbetsträning med AF men är lite skraj för det för jag misstänker att de vill sätta mig på "vuxendagis", sist vi träffades så pratade psykologen om att sätta mig på ett ställe där det är personer med grava psykiska och sociala funktionshinder och jag känner bara att jag passar inte in där.

• Anonym (ADHD?!!)

jag jobbar som massör och gympaledare. Det är det enda som passat mig eftersom jag inte kan vara stilla. jag är enormt aktiv. innan dess så har jag bara såsat bort mitt liv pga rädsla,ångest,depresion,social fobi mm. Mig satte dom på Samhall som en idiot när jag inte ville jobba. och där var bara dårar och jag såklart med min adhd, fast dt visste jag inte då. snacka om att bli idiotförklarad. kunde dom inte gjort en utredning då så dom vetat vad det var då för nått kan man ju tycka. Fast det var ju 15 år sen

• Ysta

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-17 22:05:00 följande:

jag jobbar som massör och gympaledare. Det är det enda som passat mig eftersom jag inte kan vara stilla. jag är enormt aktiv. innan dess så har jag bara såsat bort mitt liv pga rädsla,ångest,depresion,social fobi mm. Mig satte dom på Samhall som en idiot när jag inte ville jobba. och där var bara dårar och jag såklart med min adhd, fast dt visste jag inte då. snacka om att bli idiotförklarad. kunde dom inte gjort en utredning då så dom vetat vad det var då för nått kan man ju tycka. Fast det var ju 15 år sen
    Ja hade jag inte haft problem med ryggen och lederna så hade jag gärna jobbat inom nånting där man är aktiv som tex idrott
    Men vad tusan jag är "bara" 30 år, inte vet jag vad jag vill bli när jag blir stor
  • Anonym (ADHD?!!)

jag är 34 men känner mig som 15   har du fått diagnos adhd?
    jag har nog ADHD*900000  på gott och ont. hehehe.....

• Ysta

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-17 22:20:41 följande:

jag är 34 men känner mig som 15   har du fått diagnos adhd? jag har nog ADHD*900000  på gott och ont. hehehe.....
    Jag har fått NPF med perceptionsstörning, minnesproblematik och diverse annat... Väntar på utredning om ADHD men det är mycket troligt att jag har det också. Jag ommer nog aldrig bli vuxen... Min kille som är 26 år är mycket mer mogen än vad jag är.
  • Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-04-17 18:11:07 följande:
    Ja då får jag skippa besöket hos kuratorn och försöka få en läkartid istället.. Har inte råd med både och nästa vecka
    Du sparar väl alla kvitton så fort du är på VC, läkare, psyk, kurator, sjukgymnast  (högkostnadskortet på 900kr/år)

För mig tar det  mindre än 3 veckor att få ett frikort. Så de blir en dyr månad
    Aquagreen skrev 2009-04-17 15:04:17 följande:
    Fjärilen - Jo det är samma läkare (HEJ) - Nej de borde det ju inte vara, men alla reagerar olika, en del kanske klarar gå upp på höga doser direkt medans andra inte, har din läkare rekomenderat ngn dos el provar ni er fram?Ensamhemma - Åh skönt att ha de gjort innan helgen, ngt gott middags förslag? ska oxå iväg o handla. sugen på kött till middag Jag hoppas faktiskt jag loosar 10 kg, visst är jag löjlig..

Jag ska känna mig fram till vlken dos ja tycker fungerar bra för mig. är bara rädd för att få dessa smärtor i käken bara. och få gliringar från en vän "de syns du tar uppåt medicin på dina stela käkar"

Det gör så himlans ont att äta, prata.. men märkt de mest om ja höjer ritalin dosen. Sen undrar ja hur ivf läkare ställer sig till om ja tar sån medicin, kanske får sluta på sån om vi gör ivf. men vill må så bra som möjligt tills den dagen de är dags om de blir av. Men har tufft tid framför mig så ja behöver all hjälp jag kan få.

idag har vi grillat. men har ingen direkt matlust inget känns riktigt gott hur mkt jag än kan sukta. jag vill med gå ner i vikt..väger väl 54-55kg

Svar på tråden vuxna med adhd add as