• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma

jag var hundvakt förra året till en söt liten hund men jag tyckte det var jättejobbigt att hela tiden gå ut med den o behöva aktivera den med lek o lydnad o sånt.
    jag blev mer stressad än lugn.
    jag tycker om att komma o gå som jag själv vill...o inte behöva planera så mycket.

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-20 23:30:33 följande:

Ni med diagnos, och har djurvad får er att orka och driva på? driver intresset er att kämpa vidare de dagar de känns jobbigt?orkar ni med att ha en hund tex?har ni alla i tråden några djur?  ska kolla i morgon på valp om min ångest inte sätter stop
    Jag har hund, alltid haft hund, jag har ju mina jäkla impulser o skaffar det jag för stunden vill ha.
    Det är ibland jätte mysigt o stimulerande men oxå hemskt jobbigt, stressande osv.
    Känner du att du orkar med en hund så absolut ska du skaffa
    vad är det för ras?
  • Ysta

Jag har en Staffordshire Bullterrier på snart sju år... När vi köpte honom så var vi ju två som delade ansvaret, visst har det varit jobbigt och tufft men det har fungerat och vi älskar våran hund. Men nu när jag har blivit ensam med honom så tycker jag det är väldigt tungt att ha allt ansvar själv... Helt ärligt så skulle jag inte rekommendera någon att köpa en hundvalp om de inte var i balans så att säga, att köpa en hund när man mår dåligt för att man tror att det ska bli bättre är ingen bra idé. Sen tycker jag personligen att ett hundköp är något man planerar under lång tid och kollar upp kennlar, stamtavlor och hälsostatus på föräldrarna (som naturligtvis ska vara renrasiga och registrerade).

• Kaldorei

Usch, jag gjorde ju det med mina råttor som jag har, när jag blev ensam med sonen, så tyckte jag att jag behövde sällskap, å TRODDE att jag skulle ha all tid i världen för dem, men det har jag inte.... =/ tycker så synd om dem... har försökt hitta nån som vill ha dem, men det enda säkra kortet jag hade bangade i sista sekunden....

Jag vill också ha hund, men det blir när sonen blir äldre. typ 4-5 år, å man har bättre ekonomi. Brukar få låna vovve lite titt som tätt istället och vara hundvakt, det duger bra det med faktiskt. Fast är lite tråkigt att JAG typ e den enda i kompiskretsen som INTE har hund..... Men jag är ju med på vovvepromenixerna med sonen istället. vi brukar gå ett par gånger i veckan på långprommis med alla, nu när det börjar bli lite finare väder är det ju lättare att ta med sonen ut också, å vara ute lite längre stunder liksom.

Min drömhund är en Engelsk staffe också... vad e det du har ysta?

Ysta skrev 2009-04-21 08:43:18 följande:
    Jag har en Staffordshire Bullterrier på snart sju år... När vi köpte honom så var vi ju två som delade ansvaret, visst har det varit jobbigt och tufft men det har fungerat och vi älskar våran hund. Men nu när jag har blivit ensam med honom så tycker jag det är väldigt tungt att ha allt ansvar själv... Helt ärligt så skulle jag inte rekommendera någon att köpa en hundvalp om de inte var i balans så att säga, att köpa en hund när man mår dåligt för att man tror att det ska bli bättre är ingen bra idé. Sen tycker jag personligen att ett hundköp är något man planerar under lång tid och kollar upp kennlar, stamtavlor och hälsostatus på föräldrarna (som naturligtvis ska vara renrasiga och registrerade).
  • Kaldorei

Katt skulle med andra ord passa dig =) (visst man kan inte lämna dem som man vill riktigt) Men dem e ju självständiga, kommer själv när dem vill gosa, å man behöver bara se till att dem har mat och ren låda liksom =)

ensamhemma skrev 2009-04-21 07:56:00 följande:
    jag var hundvakt förra året till en söt liten hund men jag tyckte det var jättejobbigt att hela tiden gå ut med den o behöva aktivera den med lek o lydnad o sånt.jag blev mer stressad än lugn.jag tycker om att komma o gå som jag själv vill...o inte behöva planera så mycket.
  • Ysta
    Kaldorei skrev 2009-04-21 09:13:58 följande:
    Min drömhund är en Engelsk staffe också... vad e det du har ysta?
    Jag skrev ju att jag har en Stafforshire Bullterrier... Finns bara en sån ras och den kommer från England. Sen finns det ju American Staffordshire terrier men den har inget bull i namnet och är större och annan mentalitet.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-21 08:41:04 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-20 23:30:33 följande: Jag har hund, alltid haft hund, jag har ju mina jäkla impulser o skaffar det jag för stunden vill ha.Det är ibland jätte mysigt o stimulerande men oxå hemskt jobbigt, stressande osv.Känner du att du orkar med en hund så absolut ska du skaffa vad är det för ras?
    Jag har redan katter. och hund har vi pratat om under något år till ofrån. men min diagnos gör mig så osäker som människa då folk har så mkt åsikter om allt vi gör o inte gör i vårt hem o familj.
    Tänkte skaffat en blandras bara.  vi har vart inne på en annan hund men ge 16000 gör jag inte.

jag är en väldigt impuls människa.. vill ja ngt skaffar jag. (oftast)

Orkar, de vet jag aldrig med något. Ibland undrar ja ens om ja orkar vara  en fru, en mamma eller bara människa.. min energi går upp o ner. Men har under så lång tid drömt om en liten hund, vara ute i naturen o gå promenader.
    ev börja på lydnads och lära både mig o hunden. o för att träna mig kommaut bland andra.  skriver mer sen.. bilen måste in på verkstaden o ska snart vara där.. opps.
  • Ysta

Anonym (Hej) skrev 2009-04-21 09:28:45 följande:

Jag har redan katter. och hund har vi pratat om under något år till ofrån. men min diagnos gör mig så osäker som människa då folk har så mkt åsikter om allt vi gör o inte gör i vårt hem o familj. Tänkte skaffat en blandras bara.  vi har vart inne på en annan hund men ge 16000 gör jag inte. jag är en väldigt impuls människa.. vill ja ngt skaffar jag. (oftast) Orkar, de vet jag aldrig med något. Ibland undrar ja ens om ja orkar vara  en fru, en mamma eller bara människa.. min energi går upp o ner. Men har under så lång tid drömt om en liten hund, vara ute i naturen o gå promenader. ev börja på lydnads och lära både mig o hunden. o för att träna mig kommaut bland andra.  skriver mer sen.. bilen måste in på verkstaden o ska snart vara där.. opps.
    Men snälla du.. skaffa inte blandras, det är vansinne. Du vet aldrig vad du får, du har ingen koll på föräldrarnas hälsa, du vet inte als vad du får för typ av hund i mentalitet, storlek, hälsa. Jag har själv haft blandras och säger bara aldrig aldrig mer. Jag är så fruktansvärt emot blandrasavel som är fullständigt oseriöst! Det finns över 400 olika renraser att välja mellan och alla kostar inte 16000 kr. Fundera ut vad du vill ha för typ av hund och besök olika kennlar och framförallt kolla upp föräldrarnas hälsa.
  • Felicia6

Har precis tagit min första tablett concerta.. Det känns konstigt och jag är lite nervös. Tänk om jag får massa sjuka biverkningar? Tänk om dom hjälper, vad kommer isf bli bättre för mig? osv osv.

Lyckades sätta mig i skiten igår oxå.. två ggr så jag har rejäl ångest nu och vet inte hur jag ska lösa detta tyvärr. Satan
    Om folk är för på så klarar jag inte av att säga nej och jag lovar guld och gröna skogar och sen direkt jag lägger på luren eller dom har gått så undrar jag hur i helvetet jag ska klara av att göra det jag nyss lovat.. Gaaaah jag blir galen

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Licens To Kiss
    Felicia6 skrev 2009-04-21 10:09:54 följande:
    Har precis tagit min första tablett concerta.. Det känns konstigt och jag är lite nervös. Tänk om jag får massa sjuka biverkningar? Tänk om dom hjälper, vad kommer isf bli bättre för mig? osv osv. Lyckades sätta mig i skiten igår oxå.. två ggr så jag har rejäl ångest nu och vet inte hur jag ska lösa detta tyvärr. Satan Om folk är för på så klarar jag inte av att säga nej och jag lovar guld och gröna skogar och sen direkt jag lägger på luren eller dom har gått så undrar jag hur i helvetet jag ska klara av att göra det jag nyss lovat.. Gaaaah jag blir galen
    Känner igen de här: om folk är för på så klarar jag inte av att säga nej och jag lovar guld och gröna skogar och sen direkt jag lägger på luren eller dom har gått så undrar jag hur i helvetet jag ska klara av att göra det jag nyss lovat.
Svar på tråden vuxna med adhd add as