• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym
    Fjärilen72 skrev 2009-04-18 01:25:22 följande:
    Tack! Nu fick jag en lite klarare bild i alla fall. Alla de biverkningar som du beskrev att du fick av Concertan har jag nu på Ritalinet. Kanske skulle funka omvänt för mig, byta till Concerta och slippe biverkningarna jag har nu.
    oj haha ja då är de nog tvärtom för dig. Dom säger ju att concerta är bättre, hoppas att dom hjälper dig och du inte får massa biverkningar som jag=) berätta gärna när du har ätit dom ett tag.
  • Aquagreen

Ensamhemma - Jaa det är jätte roligt, jag jobbar bara 1 gång i veckan (lördagar) har ju barn så är ganska jobbigt, men kul

Puma86 skrev 2009-04-18 10:32:18 följande:
    NU måste ja bara få fråga... symptom på ADHD hos en vuxen, vilka e d skulle ni säga? Måste man få d på papper från en läkare för att kunna få medicin mot d? Lr finns d receptfria läkemedel som kan lindra sjukdomen? Hur får man diagnosen ADHD? Många frågor, men ja måste verkligen få veta... hoppas på att nån kan ge mig svaren i denna tråden.... Kan inte så mycket om just denna sjukdomen!
    Finns inget receptfritt, man måste ha diagnos o medicinen man behandlar ADHD med är narkotika klassat så är hårda regler.
    Diagnos får man efter nogrann utr på Psyk, oftast får man remiss av sin husläkare till ett Neuroteam som kan ta några månader/veckor.
    Kolla länkarna i TS el googla ADHD symptom
  • Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-18 10:39:33 följande:
    Ensamhemma - Jaa det är jätte roligt, jag jobbar bara 1 gång i veckan (lördagar) har ju barn så är ganska jobbigt, men kul Finns inget receptfritt, man måste ha diagnos o medicinen man behandlar ADHD med är narkotika klassat så är hårda regler. Diagnos får man efter nogrann utr på Psyk, oftast får man remiss av sin husläkare till ett Neuroteam som kan ta några månader/veckor. Kolla länkarna i TS el googla ADHD symptom
    Får jag vara nyfiken och fråga vart du jobbar?
    Förresten, vet du om man gör utredningen på vuxenpsykiatrin i Sunderbyn eller den som ligger på Smedjegatan?? Vore smidigt att slippa ta sig till Sunderbyn när det är dags.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-18 08:22:54 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-18 01:06:54 följande: Det visste vi nog? iaf jag, alltså att Ritaln är korttids verkande Men måste ju bara ngn skillnad i den kemiska uppsättningen.
    det kan vara gallan som spökar (har du fått ren morfin på sjukhus någon gång? har du märkt att de vissa gånger/alltid börjat krampa då?)
  • ensamhemma
    NU måste ja bara få fråga... symptom på ADHD hos en vuxen, vilka e d skulle ni säga? Måste man få d på papper från en läkare för att kunna få medicin mot d? Lr finns d receptfria läkemedel som kan lindra sjukdomen? Hur får man diagnosen ADHD? Många frågor, men ja måste verkligen få veta... hoppas på att nån kan ge mig svaren i denna tråden.... Kan inte så mycket om just denna sjukdomen!
    googla på adhd så hittar du mycket info
  • jessicacarlsson
    När jag va hos överläkare på psyk så ville dom först att jag skulle prova att äta fiskleverolja som har en bra effekt hos oss med AD/HD, prova med de först. De funka inte på mig men de beror ju på vilken svårighetsgrad man har.
  • ensamhemma

men herregud,,,,min dotter är sur som en citron o alla förslag jag gett henne om vad vi kan göra idag har hon bara snäst bort..höll på att få utbrott men lyckades hindra det.
    gav henne 30 spänn o gå köpa godis o hoppsan nu är man världens bästa mamma igen,annars så skriker hon att hon hatar sin adhd mamma o vill ha en som är normal,,,vadå normal? hon har själv adhd så jag borde ju vara normal för henne och en nt onormal.

men fan vad ont det gör inuti när hon säger att hon hatar mig...för att jag har adhd.

• Puma86

Tack för alla svar! Ska googla på d o pröva att erbjuda fiskleverolja till denna personen ja nu misstänker har ADHD!

• Anonym (Hej)

Ska nog själv börja ge vårt barn denna omegan om de kan stärka koncentrationen bättre ect. men ska leta reda på vilken av de omtalade som de anser gett bäst effekt/resultat.

• Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-18 10:43:08 följande:
    Får jag vara nyfiken och fråga vart du jobbar? Förresten, vet du om man gör utredningen på vuxenpsykiatrin i Sunderbyn eller den som ligger på Smedjegatan?? Vore smidigt att slippa ta sig till Sunderbyn när det är dags.
    Det får man, jobbar på Ice, tidigare jobbat på de flesta nattklubbar i stan + att min kille ägt en
    Utr gör man på Sunderbyn på vuxenpsyk.

Anonym (Hej) skrev 2009-04-18 11:04:30 följande:
    det kan vara gallan som spökar (har du fått ren morfin på sjukhus någon gång? har du märkt att de vissa gånger/alltid börjat krampa då?)
    Jag har fått rent morfin men inte vad jag kan minnas att jag krampat.
    Äter Dexofen 3 ggr per dag.
    Jag börjar nojja att det är levern som spökar, med mina nu 7 tab jag äter varjedag, läst att levern kan ta stryk av concertan.
Svar på tråden vuxna med adhd add as