• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:09:28 följande:
    är inte ADD mer inåtvända? Fast det kan nog adhd var med föresten. jag är sånn periodvis, då är jag konflikträdd på jobbet men sen lossnar det när jag fått nog efter flera månader och DÅ kommer ALLT på en gång och jag drar igång en jävla cirkus.
    Jag har både adhd/add och är nydiagnoserad så jag har tyvärr ingen aning om vad som hör till vad Har försökt läsa mkt på nätet men det mesta är gröt i skallen på mig. Hoppas dock på att få lite mer klarhet då jag får komma till en psykolog senare
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:10:54 följande:
    Det är bara för vi är så EGO allihopp   alla vill tala om sitt och ha ut sitt fortast möjligt. hahaa......sånna är vi:/
    Haha ja det har du nog så rätt i
    Tur vi försöker tänka iaf att vi alla är såna och tar det "med en klackspark" på nåt sätt i tråden
  • Anonym (ADHD?!!)
    Kaldorei skrev 2009-04-21 11:16:21 följande:
    Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc? Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli....suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/

jag vet hur dt känns. man blir totalt skogtokig. som adhd måste ju iallafall jag har ett mål att se fram emot jämt sen när nån slår bort det så kan dom hälsa hem.

Ang. soss vet jag inte alls, dom lever ju sitt eget liv. men jag vet att alla pengar man får över kan dom ta.

• Felicia6
    Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc? Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli....suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/
    Jag tror att om det blir så att du har socbidrag och får in extra pengar så tar soc mellanskillnaden så du fortfarande får samma belopp även den månaden.. Det är så det fungerar med soc-bidrag tyvärr
  • Licens To Kiss
    Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc? Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli.... suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/
    Ja tyvärr!! Soc får göra så och dom gör de. Allt som är "utanför" socnormen "tar" dom.
    En helt knäpp situation som jag var med om förra året. Jag hade soc. Jag fick bostadsbidrag och skulle få flera månader tillbaka (2300:- ) så soc "tog" dom pengarna och månaden efter låg jag i skuld till fk för just bostadsbidrag ( 1800:- ) för att året innan när jag bodde sambo hade jag fått för mycke bostadsbidrag. Soc tog inte hänsyn till skulden.
  • Licens To Kiss

Så den månaden låg jag 1800:- minus normen och de tyckte soc att så skulle det vara.

• Anonym (ADHD?!!)

usch, jag är ständigt stressad. sitter här men har massor att göra. ni som har barn här inne, tycker ni det är svårt att få ihop jobb,barn och allt annat  sen att visa kärlek till barnen? jag tänker på dom jämt och vad vi ska göra och mysa men sen far vi åt alla håll här inne eftersom dom oxå har ADHD. ja den ena är utredd och den andra är misstänkt bara än så länge. men han är värre än den äldsta. åhhhhhh, vad jag tycker livet är svårt ibland. och ibland är det lättare än allt och man är superglad att leva och vill hjälpa alla och bäst är nog att åka fort på motorvägen med musik på högsta volym, då känner man att man lever och hela livet leker eller hur?

• Ysta

På tal om soc så fick jag en utskällning av min handläggare igår... för att jag har ordnat en BILLIGARE lägenhet själv! Hon tyckte att jag skulle inte flytta mitt i en månad (flyttar 14 maj) för det var så besvärligt för henne att räkna ut hyran och hur mkt jag skulle få då...

Sen får jag stå för den dubbla hyran 1300 kr själv, det tyckte hon att jag skulle ta från matnormen... Som tur är så går mina föräldrar in och hjälper mig med den summan.

Tycker soc ska vara glada att jag på eget bevåg vill ha en mindre lägenhet som dessutom är 600 kr billigare i månaden.

• Anonym (ADHD?!!)
    Ysta skrev 2009-04-21 11:30:24 följande:
    På tal om soc så fick jag en utskällning av min handläggare igår... för att jag har ordnat en BILLIGARE lägenhet själv! Hon tyckte att jag skulle inte flytta mitt i en månad (flyttar 14 maj) för det var så besvärligt för henne att räkna ut hyran och hur mkt jag skulle få då...Sen får jag stå för den dubbla hyran 1300 kr själv, det tyckte hon att jag skulle ta från matnormen... Som tur är så går mina föräldrar in och hjälper mig med den summan.Tycker soc ska vara glada att jag på eget bevåg vill ha en mindre lägenhet som dessutom är 600 kr billigare i månaden.
    hon har nog oxå adhd hahahahaha......
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-04-21 11:30:24 följande:
    På tal om soc så fick jag en utskällning av min handläggare igår... för att jag har ordnat en BILLIGARE lägenhet själv! Hon tyckte att jag skulle inte flytta mitt i en månad (flyttar 14 maj) för det var så besvärligt för henne att räkna ut hyran och hur mkt jag skulle få då... Sen får jag stå för den dubbla hyran 1300 kr själv, det tyckte hon att jag skulle ta från matnormen... Som tur är så går mina föräldrar in och hjälper mig med den summan. Tycker soc ska vara glada att jag på eget bevåg vill ha en mindre lägenhet som dessutom är 600 kr billigare i månaden.
    Vaddå problem och räkna ut hyran?? De gör ju datorn ju! Vad menar hon??
Svar på tråden vuxna med adhd add as