• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-20 10:19:05 följande:

Precis lämnat läkaren nu. sitter i väntrummet o tar de lugnt innan ja sätter mig bakom ratten igen.Har är helt övertygad om att jag har både adhd och aspberger.Han ska prata med min psykolog, och även höra med 2-3 andra vem som kan göra utredningen snabbast,. men att den måste bli prioriterad att få göras fortast möjligen. så jag kan få rätt hjälp ifrån rehablitering, och min man få lära sig om diagnosen o om mig.. så kommer kanske allt bli lättare hemma då han mer kommer förstå de ja gör, inte gör, säger o inte säger att de inte är av mig att vara dum.o ska nog få börja på en medicin för min tourett.Nu vill man bara komma igång..   funderar på att köpa mig en hund om ja vågar. vi vill gärna ha.. men ja är så rädd vad alla andra säger o tycker o alla ord vissa säger gör så ont och trycker ner mig...
    Skönt att få ett avslut snart på utr, hoppas din sambo kan sätta sig in el förstå dig bättre, här hemma känns de iaf som att sambon börjat fatta.
    Kram

Anonym (Asp kanske?) skrev 2009-04-20 14:07:05 följande:
    Ni som har asperger här.. Arbetar ni, eller får ni någon ersättning/sjukpengar etc? Jag vet ju inte om jag har aspergers, men jag klarar inte av 100% studier eller jobb. Jag kan gå på högvarv i några månader och klara av det, men då går jag rakt in i väggen efter 6-9 månader. Så hur gör ni?
    Jag är arbetslös o väntar på att fp komma till arbförm o där få ngn slags utr om det är möjligt för mig att arbeta o isf med vad.
    så för tillfället har jag A kassa men känns ju inte helt rätt eftersom jag inte står till arbetsmarknadens förfogan, känns väl mer som jag skulle ha sjukpenning el ngt sånt.
  • ensamhemma

allt gick bra idag på sjukan o fick tid tills i övermorgon redan,det var skönt.
    det ska bli så skönt att bli av med grav,hormonerna för jag e så låg o gråtfärdig hela tiden fast jag känner mig inte ens deppig...vissa kan ju bli harmoniska av att vara gravida men jag skulle kunna gråta helt utan anledning...skumt

• Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-20 15:15:30 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-20 10:19:05 följande: Jag är arbetslös o väntar på att fp komma till arbförm o där få ngn slags utr om det är möjligt för mig att arbeta o isf med vad. så för tillfället har jag A kassa men känns ju inte helt rätt eftersom jag inte står till arbetsmarknadens förfogan, känns väl mer som jag skulle ha sjukpenning el ngt sånt.
    Är det till psykologen på AF du ska få komma? Det är ju där jag varit, ska träffa henne på onsdag igen. Har du stått i kö länge? För mig tog det från början av december till mitten av februari ungefär men sen gick det undan.
  • HellviHumle

Anonym (Asp kanske?) skrev 2009-04-20 14:07:05 följande:

Ni som har asperger här.. Arbetar ni, eller får ni någon ersättning/sjukpengar etc? Jag vet ju inte om jag har aspergers, men jag klarar inte av 100% studier eller jobb. Jag kan gå på högvarv i några månader och klara av det, men då går jag rakt in i väggen efter 6-9 månader. Så hur gör ni?
    Jag arbetar sporadiskt när någon efterfrågar min hjälp. Har dock jobbat heltid längre tillbaka. Fö har jag fått sjukersättning på halvtid sedan ett år tillbaka. Tyvärr grundar sig sjukersättningen på de senaste åren då jag inte orkat jobba så jag har lägsta beloppet.
  • Anonym (Totalt nere)
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 07:34:47 följande:
    Vad är det som river upp inom dig menar du när det skrivs i tråden?
    Det är inte någonting som skrivs i den här tråden som jag menar på. Den här tråden ger mig nästan alltid positiv energi.

Det är den där förbannade tråden om att vissa kvinnor faktiskt får skylla sig själva när dom blir våldtagna. Jag vill inte minnas och trots att jag mår skit av att läsa den där tråden så kan jag inte låta bli att läsa så fort den blir uppdaterad.
  • Licens To Kiss
    Anonym (Totalt nere) skrev 2009-04-20 18:19:48 följande:
    Det är inte någonting som skrivs i den här tråden som jag menar på. Den här tråden ger mig nästan alltid positiv energi.Det är den där förbannade tråden om att vissa kvinnor faktiskt får skylla sig själva när dom blir våldtagna. Jag vill inte minnas och trots att jag mår skit av att läsa den där tråden så kan jag inte låta bli att läsa så fort den blir uppdaterad.
    Radera den från favoriter och klicka inte ens in på den mer. För din skull!
  • Anonym (Totalt nere)
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 18:21:06 följande:
    Radera den från favoriter och klicka inte ens in på den mer. För din skull!
    Jag vet att jag inte borde och jag försöker men jag dras dit ändå. Det är knasigt. Ska nog ta mig i kragen och gå en promenad och rensa ur dom här jobbiga tankegångarna ur mitt huvud.

Tack Himmelkropp!
  • Anonym (Hej)

Ni med diagnos, och har djur

vad får er att orka och driva på? driver intresset er att kämpa vidare de dagar de känns jobbigt?
    orkar ni med att ha en hund tex?

har ni alla i tråden några djur?  ska kolla i morgon på valp om min ångest inte sätter stop

• Kaxelina

Djur kan nog hjälpa. Hade fiskar sist men jag orkade inte med dom men dom var så fina att sitta och titta på. Kunde sitta längre stunder och bara dagdrömma vid akvariet. men som sagt så orkade jag inte med alla vattenbyten och sånt. Jag sålde mitt fina akvarium.

Hund skulle jag vilja ha men jag vet inte om jag kommer att orka att gå ut med den jämt. Jag är en innemänniska.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
Svar på tråden vuxna med adhd add as