• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 11:56:29 följande:
    Jag har e-faktura och autgiro på det mesta men vissa räkningar (som hyran och elräkningen) måste jag skriva ut varje månad och lämna in på soc så de ser och sen månaden efter ska jag lämna in dem tillsammans med ett kvitto på att det är betalt *suck*. Annars har jag autogiro på det som går just för att slippa fundera på om det blir betalt
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-04-21 12:00:16 följande:
    Jag har e-faktura och autgiro på det mesta men vissa räkningar (som hyran och elräkningen) måste jag skriva ut varje månad och lämna in på soc så de ser och sen månaden efter ska jag lämna in dem tillsammans med ett kvitto på att det är betalt *suck*. Annars har jag autogiro på det som går just för att slippa fundera på om det blir betalt
    Visst ja!!
    Jag kommer ihåg när jag hade soc. Handläggaren säger åt mig och lämna in el-räkningar. Jag frågade om jag kunde maila räkningen. Ja de gick ju bra. Jag mailade den från internetbanken, lämna in ansökan och pengarna för elen uteblev. I ansökan står det "sökande har sökt 272:- men jag vet inte vad hon söker. Jag fick ligga ute med dom pengarna. Jag ringer upp honom och säger att pengarna du har struntat i att betala ut är el-pengar. Han påstår att han fick inte med nån räkning. På mailen säger jag. Jaha men jag vill ha räkningen på papper. Jag ringer el-bolaget, får räkningen hemskickad som var betald, lämna in och han skicka inte ut pengar. Jag hota honom och sa att "nu jävlar betalar du ut pengarna för jag har tamefan lagboken till hands" 
    Pengarna betalades ut och två dagar senare fanns dom på kontot.
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 12:05:27 följande:
    Min handläggare vill att jag dels ska styrka alla utgifter med att visa upp räkningarna som jag ansöker för.. Men också att jag månaden efter visar upp kvitton på att det jag ansökt för är betalt.

Förresten så var hon rätt rolig på telefon igår... Jag hade lämnat in kvitton för mina mediciner som jag hämtat ut och jag tror det låg på 300 kr ungefär. Men hon sa att jag får inte bistånd för mina p-piller på 42 kr för tre månader eftersom jag inte har förhållande *asg*.
    Ids inte ens diskutera saken med henne... Och vill hon tro att jag är singel så tro det då, det enda jag sagt är ju att min sambo flyttat.

Men vissa saker är bara skrattretande som har med soc att göra alltså... Och jag ids inte ens diskutera med henne.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-04-21 12:11:48 följande:
    Min handläggare vill att jag dels ska styrka alla utgifter med att visa upp räkningarna som jag ansöker för.. Men också att jag månaden efter visar upp kvitton på att det jag ansökt för är betalt. Förresten så var hon rätt rolig på telefon igår... Jag hade lämnat in kvitton för mina mediciner som jag hämtat ut och jag tror det låg på 300 kr ungefär. Men hon sa att jag får inte bistånd för mina p-piller på 42 kr för tre månader eftersom jag inte har förhållande *asg*. Ids inte ens diskutera saken med henne... Och vill hon tro att jag är singel så tro det då, det enda jag sagt är ju att min sambo flyttat. Men vissa saker är bara skrattretande som har med soc att göra alltså... Och jag ids inte ens diskutera med henne.
    Suck och stön!! Idiot tant!! Soc ska inte veta att ni är ett par för då måste ni söka ihop. Oavsett om han har flyttat eller inte. Låt henne tro att du är singel. Du kommer få problem annars.
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 12:14:38 följande:
    Min andra handläggare vet om att vi är tillsammans och det är inga problem... De vet exakt hur han behandlade mig när han flyttade och vad som hände. Så länge vi inte bor tillsammans och är skriva på samma adress så kan de ingenting göra. Förhållande får jag lov att ha hur många jag vill haha, men däremot inte bo ihop med någon för då måste vi söka som ett par.
  • ensamhemma

fy fan vad arg jag är nu.
    jag bollas mellan bup och specialpedagogen på skolan ang, att jag vill att min unge ska utredas,en rekommendation från min adhd-utredare plus att min dotter har det väldigt jobbigt just nu och behöver nån form av samtalsstöd.

skolan säger ring till bup och när jag ringer dit säger dom att jag ska ringa skolans specialpedagog.
    snacka om att bolla med folk....ursinnig nu.
    iaf så gav jag numret till skolan så tanten på bup för prata direkt med dom för nu har dom bollat med mig 4 ggr o jag orkar inget mer.
    varför ska det vara så svårt att hjälpa ett barn som behöver extra stöd o utredning?

så som det känns nu så lär ju jäntan vara 30 innan hon får rätt hjälp o gud vet vad för slags liv hon hamnar i om jag inte får hjälp av bup fort som fan.

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-04-21 12:24:37 följande:
    Min andra handläggare vet om att vi är tillsammans och det är inga problem... De vet exakt hur han behandlade mig när han flyttade och vad som hände. Så länge vi inte bor tillsammans och är skriva på samma adress så kan de ingenting göra. Förhållande får jag lov att ha hur många jag vill haha, men däremot inte bo ihop med någon för då måste vi söka som ett par.
    Eftersom ni har bott i hop, var så jag menade. 
  • Kaldorei

Jo, fast jag skulle få 7200 kronor, å ALLT är inte över normen ju? dem kan ju inte ta ALLT ju? dessutom lär dem väl meddela mig att dem gör det? jag ska väl inte behöva få höra det från försäkringskassan?
    å övrigt får jag ca 4000+1050+1273, jag som liksom hade tänkt att ja, men får jag dem pengarna den här ¨månaden, så behöver jag inte söka soc, plus att jag kan lägga undan till nästa månad. å det konstiga är att det diskuterade jag med min handläggare förra gången jag pratade med henne.... med andra ord ska jag leva på 5300 kronor när jag har en hyra på 4900?? å dessutom har jag handlat mat för 800 av barnbidraget nu å fyllt frysen.... med andra ord kommer det bara bli 4500 kvar? hurfan tänker dem egentligen?

Himmelkropp skrev 2009-04-21 11:26:11 följande:
    Ja tyvärr!! Soc får göra så och dom gör de. Allt som är "utanför" socnormen "tar" dom.

En helt knäpp situation som jag var med om förra året. Jag hade soc. Jag fick bostadsbidrag och skulle få flera månader tillbaka (2300:- ) så soc "tog" dom pengarna och månaden efter låg jag i skuld till fk för just bostadsbidrag ( 1800:- ) för att året innan när jag bodde sambo hade jag fått för mycke bostadsbidrag. Soc tog inte hänsyn till skulden.
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-21 12:41:00 följande:
    Jo, fast jag skulle få 7200 kronor, å ALLT är inte över normen ju? dem kan ju inte ta ALLT ju? dessutom lär dem väl meddela mig att dem gör det? jag ska väl inte behöva få höra det från försäkringskassan? å övrigt får jag ca 4000+1050+1273, jag som liksom hade tänkt att ja, men får jag dem pengarna den här ¨månaden, så behöver jag inte söka soc, plus att jag kan lägga undan till nästa månad. å det konstiga är att det diskuterade jag med min handläggare förra gången jag pratade med henne.... med andra ord ska jag leva på 5300 kronor när jag har en hyra på 4900?? å dessutom har jag handlat mat för 800 av barnbidraget nu å fyllt frysen.... med andra ord kommer det bara bli 4500 kvar? hurfan tänker dem egentligen?
    Har du överskott får du inga pengar av dom. Du får avslag. De är så dom "tar" pengarna.
  • Kaldorei

Nämen det e ju det jag menar. jag har ju inget överskott, dem har ju bara tagit pengarna. isåfall är det väl själva överskottet dem ska ta INTE ALLA pengar!

Himmelkropp skrev 2009-04-21 12:47:00 följande:
    Har du överskott får du inga pengar av dom. Du får avslag. De är så dom "tar" pengarna.
Svar på tråden vuxna med adhd add as