• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-21 12:50:15 följande:
    Nämen det e ju det jag menar. jag har ju inget överskott, dem har ju bara tagit pengarna. isåfall är det väl själva överskottet dem ska ta INTE ALLA pengar!
    Överskottet sparar dom till nästa månad och drar av nästa norm.
  • Kaldorei

vadå? så jag ska alltså leva på 5300 kronor denna månad? med andra ord inte ens kunna betala hyran eller vadå?

Himmelkropp skrev 2009-04-21 13:19:56 följande:
    Överskottet sparar dom till nästa månad och drar av nästa norm.
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-21 13:22:05 följande:
    vadå? så jag ska alltså leva på 5300 kronor denna månad? med andra ord inte ens kunna betala hyran eller vadå?
    Du behåller pengarna du får ut nu den här månaden. Nästa månad drar dom av överskottet på normen nästa månad.
    Vi säger att normen ligger på 12 000:- och du får ut totalt 12500:- från annat håll då drar dom av 500:- på nästa norm.
  • Kaldorei

Jomen som sagt eftersom dem TAR dem 7200 så får jag ju bara ut 5300 kronor ungefär. så då lär jag söka från soc denna månad iaf.... jag hade liksom tänkt att jag skulle få dem där 7200 + 5300 å sen spara överskottet till månaden efter så jag vet att jag klarat mig då med.

Himmelkropp skrev 2009-04-21 13:23:48 följande:
    Du behåller pengarna du får ut nu den här månaden. Nästa månad drar dom av överskottet på normen nästa månad.

Vi säger att normen ligger på 12 000:- och du får ut totalt 12500:- från annat håll då drar dom av 500:- på nästa norm.
  • Kaldorei

Fast egentligen e det inte det som e problemet utan problemet ligger i att dem inte SAGT nåt till mig att dem ska ta pengarna... hade dem sagt nåt har jag inte brytt mig, utan då har jag sökt som vanligt å saker å ting har kunnat rulla på. nu blir jag bara jätteförvirrad å irriterad å arg å ledsen å vill bara springa ner dit å mörda människan som får mig att få dessa känslor.

Himmelkropp skrev 2009-04-21 13:23:48 följande:

• Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-04-21 13:31:05 följande:
    Jomen som sagt eftersom dem TAR dem 7200 så får jag ju bara ut 5300 kronor ungefär. så då lär jag söka från soc denna månad iaf.... jag hade liksom tänkt att jag skulle få dem där 7200 + 5300 å sen spara överskottet till månaden efter så jag vet att jag klarat mig då med.
    Hur mycke ligger nomen på totalt om du räknar med barnbidrag och grejer??
  • Ysta
    Kaldorei skrev 2009-04-21 13:31:05 följande:
    De kan aldrig ta pengar av dig så att du får mindre än riksnormen, säg att du har en norm på 8000 kr totalt med hyra och allt, då kan de ta allt som överstiger detta men de kan aldrig låta dig leva på mindre än riksnormen om du har ansökt som vanligt.
  • Fjärilen72

Oj då! Här är man borta några dagar och så skriver ni så ni bränner av sidor i takt med tändstickor. Men nu är jag äntligen ikapp i alla fall.

Anonym (Hej) skrev 2009-04-20 23:30:33 följande:

Ni med diagnos, och har djur vad får er att orka och driva på? driver intresset er att kämpa vidare de dagar de känns jobbigt? orkar ni med att ha en hund tex? har ni alla i tråden några djur?  ska kolla i morgon på valp om min ångest inte sätter stop
    Själv har jag två yrväder hemma, chinese crested powder puff, mor och son.
    ensamhemma skrev 2009-04-21 12:26:00 följande:
    fy fan vad arg jag är nu. jag bollas mellan bup och specialpedagogen på skolan ang, att jag vill att min unge ska utredas,en rekommendation från min adhd-utredare plus att min dotter har det väldigt jobbigt just nu och behöver nån form av samtalsstöd. skolan säger ring till bup och när jag ringer dit säger dom att jag ska ringa skolans specialpedagog. snacka om att bolla med folk....ursinnig nu. iaf så gav jag numret till skolan så tanten på bup för prata direkt med dom för nu har dom bollat med mig 4 ggr o jag orkar inget mer. varför ska det vara så svårt att hjälpa ett barn som behöver extra stöd o utredning? så som det känns nu så lär ju jäntan vara 30 innan hon får rätt hjälp o gud vet vad för slags liv hon hamnar i om jag inte får hjälp av bup fort som fan.
    Kanske är lite orelevant men jag fick inte hjälp fören jag fyllde 20 och jag har ju klarar mig ganska hyfsat. Bråka med myndigheter har jag gjort massor, så jag kanske kan hjälpa till lite?
  • Licens To Kiss

Varför känns de som att jag har skrivit ner men när jag går in i tråden är inläggen borta?? Har jag bara tänkt de jag vill skriva?

• Aquagreen

Sorry folk att jag inte svarat på vad ngn skrivit men känner mig så förbannat negativ idag, känner hur negativ o nere jag blir av det negativa ni skriver
    Stoooooor kram till er alla

Fuuuck meee säger jag, höjde dosen till 90 mg igår så otroligt stirrig o fruktansvärd huvudvärk var på språng från 9 till 16, då satt jag mig ner o slappnade av för första gången den dagen.

Svar på tråden vuxna med adhd add as