• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta

Har försökt att tänka på annat hela dan men nu går det inte längre... Har ont i magen för jag är nervös inför mötet med AF imorrn. Det är så mkt som hänger på hur det går känns det som.

De har ju pratat om att sätta mig på ett "vuxendagis", absolut ingenting illa menat mot de personer som går där men det är inte min grej... Så "illa däran" är jag inte.

Jag vill ha en arbetsträning/praktik som jag får ut något av själv även om det inte leder till att jag blir anställd där så småningom. Jag vill få bevisa för mig själv och alla andra att jag kan jag också! Och det kan jag inte uppnå om de sätter mig på ett sånt ställe som det är prat om...

Vet inte alls hur mötet imorrn kommer att bli och jag mår illa bara jag tänker på det. Det enda som jag tycker jag är bra på det är att skriva och det i perioder, har perioder då det fullkomligen sprutar ut bra texter och andra perioder när jag knappt kan skriva ett mail.

Blää är så nervös för det där sabla mötet, skitlöjligt jag vet!

• Anonym (Skåne)

hej alla,
    hoppas att ni har det bra. sj så har min lilla tjej smittat mig med influensan delux. har legat däckad i snart 1 vecka nu och det verkar aldrig ta slut. jag har ett viktigt möte med adhd-läkaren och fk imorgon så jag kan inte avboka.. men jag önskar så att jag hade kunnat.. fan det känns som om mina bihålor ska sprängas... och mina ögon rinner som om jag storgråter hela tiden

• Kaxelina

Jag är på ett riktigt elakt humör och har nog varit det dom senaste dagarna. Slänger ur mig en massa elaka kommentarer i andra trådar och sen går jag aldrig tillbaka till dom. Hahaha!!!

Jag vill bara säga att jag har varit på ett bra humör sen förra veckan och jag har kunnat umgåtts med mina barn på ett helt annat sätt. Hoppas bara jag inte får en känga på jobbet och det blir alltid så på lördagarna. Hatar att jobba på lördagar. Synd att jag inte har min diagnos och kan får uppskov på lördagarna för jag mår alltid pest då.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-21 19:13:21 följande:
    Har försökt att tänka på annat hela dan men nu går det inte längre... Har ont i magen för jag är nervös inför mötet med AF imorrn. Det är så mkt som hänger på hur det går känns det som.De har ju pratat om att sätta mig på ett "vuxendagis", absolut ingenting illa menat mot de personer som går där men det är inte min grej... Så "illa däran" är jag inte. Jag vill ha en arbetsträning/praktik som jag får ut något av själv även om det inte leder till att jag blir anställd där så småningom. Jag vill få bevisa för mig själv och alla andra att jag kan jag också! Och det kan jag inte uppnå om de sätter mig på ett sånt ställe som det är prat om...Vet inte alls hur mötet imorrn kommer att bli och jag mår illa bara jag tänker på det. Det enda som jag tycker jag är bra på det är att skriva och det i perioder, har perioder då det fullkomligen sprutar ut bra texter och andra perioder när jag knappt kan skriva ett mail.Blää är så nervös för det där sabla mötet, skitlöjligt jag vet!
    Jag fundera lite, mitt möte med arb förmedlaren var helt klockrent, hon sa att jag skulle få hjälp av dom o kände jag att jag inte orkade stå¨som jobbsökande skulle jag bara få bli sjukskriven, ville jag gå ngt utb var de in ge problem alls.
    Kanske beror på att jag inte "bara" har ADHD? el ja missuppfatta mig inte, men jag vet inte riktigt.
    Håller tummarna o tror nog de kommer gå bra, försök släppa panik o katastroftänket
  • Fjärilen72
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 17:36:33 följande:
    Varför känns de som att jag har skrivit ner men när jag går in i tråden är inläggen borta?? Har jag bara tänkt de jag vill skriva?
    Då är det inte bara jag alltså. Har hänt mig mer än en gång att jag varit helt säker på att jag skrivit någonting här, sagt någonting irl men så har jag inte alls det.

Mycket förvirrande ibland..
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-04-21 22:06:50 följande:
    Då är det inte bara jag alltså. Har hänt mig mer än en gång att jag varit helt säker på att jag skrivit någonting här, sagt någonting irl men så har jag inte alls det. Mycket förvirrande ibland..
    Haha, jag har råkat ut för motsatsen några gånger. Jag hittar inlägg med min signatur, som jag undrar om jag verkligen skrivit.
  • Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-21 21:45:30 följande:
    Jag fundera lite, mitt möte med arb förmedlaren var helt klockrent, hon sa att jag skulle få hjälp av dom o kände jag att jag inte orkade stå¨som jobbsökande skulle jag bara få bli sjukskriven, ville jag gå ngt utb var de in ge problem alls. Kanske beror på att jag inte "bara" har ADHD? el ja missuppfatta mig inte, men jag vet inte riktigt. Håller tummarna o tror nog de kommer gå bra, försök släppa panik o katastroftänket
    Haha jag veeeet, men det är så typiskt mig att oroa mig för allt som jag inte kan påverka ändå... Innerst inne så tror jag att mötet kommer att gå bra för psykologen är jättefin, handläggaren har jag aldrig träffat. Men ändå så oroar jag mig för hur det ska gå... Jag kommer ju förhoppningsvis få all information om min diagnos skriftligt imorrn, hon lovade att sammanställa allt och skriva ut det åt mig så jag hoppas att hon har hunnit göra det nu. Men som sagt så är jag expert på att oroa mig för precis allt... Jag är sån att jag tror att allt som KAN gå fel KOMMER att gå fel *suck*. Men nä nu ska jag ta mig i kragen och fortsätta kolla Hells Kitchen, i löööv det programmet
  • Kaldorei

Jag håller också med! Men en av ADHD-grejerna e ju att man kan ha väldigt *livliga* dagdrömmar typ... så det har säkert med det att göra skulle jag tro.

jag kan liksom om jag ska å ha ett samtal med nån, verkligen typ innan, förbereda mig genom att *prata* med den personen som om den vore där, fast den inte är där. haha. lika om jag blir upprörd/irriterad över något kan jag gå å prata för mig själv här hemma, HÖGT, om hur jag ska förklara det för folk.

Fjärilen72 skrev 2009-04-21 22:06:50 följande:
    Då är det inte bara jag alltså. Har hänt mig mer än en gång att jag varit helt säker på att jag skrivit någonting här, sagt någonting irl men så har jag inte alls det.Mycket förvirrande ibland..
  • Kaldorei

Jag har förresten ÄNTLIGEN fått atarax utskrivet.... det som e irriterande e ju att jag definitivt INTE vågar ta dem när jag har sonen hemma, eftersom jag VET hur jag blir på dem, å ja, jag blir lugn och somnar inom MAX en halvtimme så..... så jag får se till att försöka bli upprörd å få utbrott inombords när sonen INTE är hemma. haha.

• Fjärilen72
    HellviHumle skrev 2009-04-21 22:22:33 följande:
    Haha, jag har råkat ut för motsatsen några gånger. Jag hittar inlägg med min signatur, som jag undrar om jag verkligen skrivit.
    :D
Svar på tråden vuxna med adhd add as