• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-08 12:56:55 följande:
    Nej, du har verkligen inget att skämmas för. Men jag kan förstå att du ändå vill vara anonym. Det finns mycket fördomar "därute". Fast jag blir ju lite avis på dig som slipper klicka fyra gånger för varje inlägg!
    Tack , de e ju just de , alla fördomarna , var inne i nån tråd efter jag hade skrivit här o då var de nån som påpeka om min ev diagnos som inte alls hade med detta att göra , blev ju rätt paff kan jag ju säga o den person var anonym !!

men varför trycka 4 ggr ??
  • Ysta

Jag vet att det inte är något att skämmas för men det finns många, bland annat här på FL, som tycker det är okej att trakassera både mig och kompisen just för att vi driver en blogg som är ganska uppmärksammad. Därav så hade jag velat vara anonym men nu gick ju inte det längre.

Jag har alltid vetat att jag är annorlunda och alltid känt mig såå mycket sämre än alla andra, haft svårt i skolan och sådant. Att gå till arbetspsykologen är ett första steg att få hjälp och jag ska också ringa och pressa VC imorrnbitti för att få en läkartid men jag hyser inga större förhoppningar om det.

Har en riktigt kass dag idag där humöret gått upp och ner som en berg- och dalbana. Händer väldigt mycket negativa saker i mitt liv just nu som gör att jag mår skitkasst men man får väl försöka ta det med en klackspark eller nånting.

• Crash Boom Bang
    Ysta skrev 2009-03-08 19:16:43 följande:
    Jag vet att det inte är något att skämmas för men det finns många, bland annat här på FL, som tycker det är okej att trakassera både mig och kompisen just för att vi driver en blogg som är ganska uppmärksammad. Därav så hade jag velat vara anonym men nu gick ju inte det längre.Jag har alltid vetat att jag är annorlunda och alltid känt mig såå mycket sämre än alla andra, haft svårt i skolan och sådant. Att gå till arbetspsykologen är ett första steg att få hjälp och jag ska också ringa och pressa VC imorrnbitti för att få en läkartid men jag hyser inga större förhoppningar om det. Har en riktigt kass dag idag där humöret gått upp och ner som en berg- och dalbana. Händer väldigt mycket negativa saker i mitt liv just nu som gör att jag mår skitkasst men man får väl försöka ta det med en klackspark eller nånting.
    De e mycked dålig stil , där borde ju en moderator stänga av dom från fl helt o hållet . dom får kanske nån varning men mer e de inte , men kommer de till vissa trådar e dom kvicka att stänga av !!
    De var ju bra att du fick hjälp via arbetspsykologen men kan inte dom ringa vc åt dig så kanske de blir fart ? Jobbigt att ha sånna dalar , de gäller ju o finna små små positiva saker , de försöker jag göra , att tänka , jag har mat  o tak över huvet o mitt älskade husdjur , så brukar de underlätta men de e svårt .
  • ensamhemma

ååh nu har jag varit nere ett par veckor o inte verkar det vända heller.
    har sån panikångest hela tiden att jag e rädd för att nåt brister i hjärnan snart.
    jag får inte livet att gå ihop överhuvudtaget känns det som,,,jag vill vara ifred när jag mår dåligt men får panik när jag är ensam när det är såhär.
    känner mig så liten o svag,mest vilsen i tillvaron hela tiden
    tänk om jag slapp ta allt ansvar o beslut själv o bara luta mig tillbaka o låta nån annan sköta allt viktigt som måste göras.
    pallar inte med det här längre.

• Crash Boom Bang

Tänk om man kunde göra en "sluten dialog" på vissa trådar oxå då hade många sluppit vara anonyma , att man e de beror ju på en orsak .

men klart de hade nog blivit fel de oxå ....

• Kaxelina

Men om det är en sluten diagnos hur kommer man med den tråden då? Har inte varit inne där nämligen.

Idag har varit ganska bra tills jag tappade humöret rejält och gav min yngsta dotter en smäll. Jag skämdes jättemycket för att jag tappade mitt humör på en stackars trotsig 2-åring. Jag ville anmäla mig själv pga det men samtidigt vill jag ha mina barn. Kan egentligen inte vara utan dom. Jag hoppas att jag skall få en diagnos och kanske få medicin som gör att jag inte tappar humöret så där.

• Kaxelina
    Anonym (fia) skrev 2009-03-08 17:37:00 följande:
    Hej, Jag har nyligen fått add o börjat på concerta, så jojnar er för lite gemenskap
    Hej välkommen hit. {#lang_emotions_laughing}
  • PsychoBitch

Hej! Jag hänger också på här, fick diagnosen adhd i december 07, fick då prova ritalin men min läkare satte ut den då jag inte verkade svara på den.
    Själv tror jag att det kunnat bero på att jag nyligen hade gått igenom (inte ens bearbetat färdigt) en svår separation & var enormt deprimerad.

Så jag har efter det bara haft anti depp & nu har jag inget eftersom jag är gravid
    Men när barnet kommit & jag ammat klart hoppas jag få prova nått som är just för adhd & inte anti depp igen.

• Licens To Kiss
    tristania skrev 2009-03-08 20:16:19 följande:
    Tjena mittbena, hit hittade jag! Orkar inte skriva just nu, är trött. Återkommer när krafterna kommit tillbaks. Kram på er.
    Ta hand om dig!!
Svar på tråden vuxna med adhd add as