• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • HellviHumle
    Ysta skrev 2009-03-19 08:09:26 följande:
    Jag vet ju innerst inne att jag är värd bättre men jag kan inte släppa honom för jag älskar honom.. Vi har varit tillsammans i snart åtta år och bott ihop så gott som hela tiden. Att vara ensam är det jag är mest rädd för då kommer alla konstiga tankar.. Han verkar tycka det är svammel med diagnosutredning och liknande, jag har ingen diagnos jag är bara dum i huvudet typ. Dessutom har jag extremt kontrollbehov och behov av att planera saker och klarar inte av förändringar vilket han har noll förståelse för. Jag tror jag har kommit till nån slags tillstånd där jag är halvt apatisk och bara accepterar allt han gör och ljuger om, bara jag inte förlorar honom helt så accepterar jag allt. Och jag vet ju att det är fel av mig men jag orkar inte göra annat...
    Kan du få med honom till läkaren? Då kan ju denne förklara för honom.
    Jag har så svårt att förstå hur din sambo kan vara så ointresserad av dig han förklarar en utredning som svammel.
    Varför är han ihop med dig? Vad ser han hos dig som gör att han stannar? Med tanke på att han verkar mest oförstående.
  • Anonym (Hej)

Jag ska försöka hinna komentera folks inlägg, som kommit på morgon kvisten.. men måste köra iväg till "samtal". ska vara där om 30 min *oops* tar iaf 30 min att köra sen hitta perkering. sen vill jag titta på fina kläder innan ja kör hem.idag är de full ös.

Kram på er

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-19 08:09:26 följande:
    Jag vet ju innerst inne att jag är värd bättre men jag kan inte släppa honom för jag älskar honom.. Vi har varit tillsammans i snart åtta år och bott ihop så gott som hela tiden. Att vara ensam är det jag är mest rädd för då kommer alla konstiga tankar.. Han verkar tycka det är svammel med diagnosutredning och liknande, jag har ingen diagnos jag är bara dum i huvudet typ. Dessutom har jag extremt kontrollbehov och behov av att planera saker och klarar inte av förändringar vilket han har noll förståelse för. Jag tror jag har kommit till nån slags tillstånd där jag är halvt apatisk och bara accepterar allt han gör och ljuger om, bara jag inte förlorar honom helt så accepterar jag allt. Och jag vet ju att det är fel av mig men jag orkar inte göra annat...
    Du kommer bara bli mer och mer nere. Du är på g att tappa bort dig själv om du inte redan har gjort de. Bryt de där genast. Mitt råd!! De är jobbigt i början pga skuldkänslor och de kan ta tid men acceptera att de är som de är och förlåta honom för hans beteende så kommer du över de fortare än snarast.
  • ensamhemma

var hos min läkare idag och började med concertan,fick även ett sömnmedicin som e nåt typ melatonin(kommer ej ihåg namnet)
    läkaren var väldigt emot att ge mig lugnande men tillslut så sa min man ifrån o sa att jag behöver nåt för panikattackerna tar kål på hela familjen så fick jag oxascand...pustar ut.
    nu ska jag äta 18mg cs i en månad sen ska jag tillbaka för o kolla om dosen behöver höjas eller inte.

med andra ord så känns livet lite lättare idag än förra veckan.

ber till gud att jag slipper ångestattackerna under insättningen. kram till alla o jag e så glad att den här tråden finns,tack himmelkropp =)

• timmerbacka

Sömnmedel har jag aldrig testat, men jag har ätit ångestdämpande i perioder innan jag fick barn. Funderar på om jag ska börja igen...

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-03-19 17:24:39 följande:
    var hos min läkare idag och började med concertan,fick även ett sömnmedicin som e nåt typ melatonin(kommer ej ihåg namnet)läkaren var väldigt emot att ge mig lugnande men tillslut så sa min man ifrån o sa att jag behöver nåt för panikattackerna tar kål på hela familjen så fick jag oxascand...pustar ut.nu ska jag äta 18mg cs i en månad sen ska jag tillbaka för o kolla om dosen behöver höjas eller inte.med andra ord så känns livet lite lättare idag än förra veckan.ber till gud att jag slipper ångestattackerna under insättningen. kram till alla o jag e så glad att den här tråden finns,tack himmelkropp =)
    Härligt, grattis
    Vilken tur att din man sa ifrån, hoppas det funkar för dig

Min läkare ringde nyss o sa att jag ska få Atarax ist för Esucos, så frågar om ngn provat de?
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-03-19 18:08:01 följande:
    Härligt, grattis Vilken tur att din man sa ifrån, hoppas det funkar för dig Min läkare ringde nyss o sa att jag ska få Atarax ist för Esucos, så frågar om ngn provat de?
    atarax funkar för vissa men tyvärr inte på mig,,jag frågade min läkare idag om esucos men läkaren sa att dom finns inte längre på marknaden.
    men försök o få oxascand vid behov,det behöver ju inte vara nån hög dos för bara vetskapen om att man har medicin hemma gör att man känner sig lugnare.

gör som jag gjorde o ta med din man till läkaren då ändrar läkaren attityd märkbart. kram
  • Kaldorei

Jag har ätit atarax, och för mig funkar dem jättebra, det blir som ett lugn i kroppen och sen blir man lite dåsig å trött å har lättare att somna eftersom kroppen slappnar av mer.

Aquagreen skrev 2009-03-19 18:08:01 följande:
    Härligt, grattis Vilken tur att din man sa ifrån, hoppas det funkar för dig Min läkare ringde nyss o sa att jag ska få Atarax ist för Esucos, så frågar om ngn provat de?
  • Ysta

Är ledsen att jag inte svarat er idag men jag orkar inte just nu. Har väl i princip sprungit med full fart in i en vägg, det är så det känns... Jag äter Atarax men de hjälper ingenting och hela jag är ett stort ångestmoln just nu. Har dessutom ingen att prata med så det är katastrof på g för mig. Men jag orkar inte bry mig längre, jag orkar verkligen inte mer.

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-19 19:00:52 följande:
    Är ledsen att jag inte svarat er idag men jag orkar inte just nu. Har väl i princip sprungit med full fart in i en vägg, det är så det känns... Jag äter Atarax men de hjälper ingenting och hela jag är ett stort ångestmoln just nu. Har dessutom ingen att prata med så det är katastrof på g för mig. Men jag orkar inte bry mig längre, jag orkar verkligen inte mer.
    Kram och ta hand om dig!!
Svar på tråden vuxna med adhd add as