• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina

Nå vad har ni på era hjärtan idag då?
    Jag har min svärmor här och jag är inte så jätteförtjust i att hon skall springa och städa hela tiden. Hon gör inte på mitt sätt utan hon gör ALLT på hennes sätt. SÅ som hon alltid har gjort. Hon lägger fel, hänger kläder fel, och gör inte rent "verktygen" efter användning (tex. potatisskalaren är full med resten) och ständigt tar hon ut mattorna. Jag är pollenallergiker men det struntar hon i. Samma sak var det med våra intoleranta barn. Det är ju så lite så det märks inte. GAHHH!!!

• Licens To Kiss

Min utredning har börjat!
    Jag fick fylla i papper, vi snacka om barndom, tonårstiden och tiden nu.
    Jag är inte psykotisk, jag har inte borderline, jag är inte manodeppresiv, ligger inte utav ångest, deppression eller tvångsymtom/tankar.

En ny tid kommer komma till en psykolog. ADHD-utredningen är igång
    Mamma kommer få hem papper som hon ska fylla i och sen får hon en tid då hon ska dit själv.

• Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 12:51:43 följande:
    Min utredning har börjat! Jag fick fylla i papper, vi snacka om barndom, tonårstiden och tiden nu.Jag är inte psykotisk, jag har inte borderline, jag är inte manodeppresiv, ligger inte utav ångest, deppression eller tvångsymtom/tankar.En ny tid kommer komma till en psykolog. ADHD-utredningen är igång Mamma kommer få hem papper som hon ska fylla i och sen får hon en tid då hon ska dit själv.
    Vad bra du är på G nu!!

*har smått panik, har snart inget bredband* {#lang_emotions_sealed}
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-18 13:07:23 följande:
    Vad bra du är på G nu!! *har smått panik, har snart inget bredband*
    Hur fan ska du fixa de då?? Bibblan har datorer. Har du kort till bibblan så du kan sitta en stund om dagen? De händer grejer här så du måste ju uppdateras. Suck!
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 12:51:43 följande:
    Min utredning har börjat! Jag fick fylla i papper, vi snacka om barndom, tonårstiden och tiden nu.Jag är inte psykotisk, jag har inte borderline, jag är inte manodeppresiv, ligger inte utav ångest, deppression eller tvångsymtom/tankar.En ny tid kommer komma till en psykolog. ADHD-utredningen är igång Mamma kommer få hem papper som hon ska fylla i och sen får hon en tid då hon ska dit själv.
    Underbart =) Skönt att du "bara" har ADHD, hur ofta kommer ni träffas? är det en gång i veckan el är det bara ett besök i månaden?
    Vad var det för frågor om barndom?
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-18 13:20:26 följande:
    Underbart =) Skönt att du "bara" har ADHD, hur ofta kommer ni träffas? är det en gång i veckan el är det bara ett besök i månaden? Vad var det för frågor om barndom?
    Jag kommer kallas igen. Har inte fått ny tid ännu. Vad jag förstod de som ska mamma dit först efter att hon fyllt i papper sen ska jag dit.

Han frågade hur jag var som liten, hur skolgången har gått. Vi snacka rätt mycke utanför papprena också så han noterade förhand.

Han var skoj. Jag skratta åt honom och han tyckte jag skulle stå med fötterna på golvet och blunda men jag börja hoppa på ett ben och blunda och då tyckte han att jag överdrev. Han sa de med glimten i ögat.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-18 13:20:26 följande:
    Underbart =) Skönt att du "bara" har ADHD, hur ofta kommer ni träffas? är det en gång i veckan el är det bara ett besök i månaden? Vad var det för frågor om barndom?
    Vet inte ännu hur ofta besöken kommer vara. 300:- kosta de här besöket idag.
    Han ville att jag skulle berätta hur jag upplevde min barndom. Frågade om jag nångång har haft självmordstankar och så sa jag att de hade jag då jag var liten pga familjens problem. Han undra när jag blev utåtagerande. Om de var mycke skolk, om jag kunde koncentrera mig och hur långt i skolgången jag har klarat. Talade om att jag förfalskat min mammas underskrift då de skulle skickas hem frånvaropapper osv. Han fråga vad för droger jag använt, när jag använt dom osv.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 13:39:57 följande:
    Vet inte ännu hur ofta besöken kommer vara. 300:- kosta de här besöket idag.Han ville att jag skulle berätta hur jag upplevde min barndom. Frågade om jag nångång har haft självmordstankar och så sa jag att de hade jag då jag var liten pga familjens problem. Han undra när jag blev utåtagerande. Om de var mycke skolk, om jag kunde koncentrera mig och hur långt i skolgången jag har klarat. Talade om att jag förfalskat min mammas underskrift då de skulle skickas hem frånvaropapper osv. Han fråga vad för droger jag använt, när jag använt dom osv.
    högkostnads kortet är på 900kr/år   sjukgymnast, läkare,kurator, psykolog inom landstinget, dietist  allt de ingår på 900kr/år  *men de visste du kanske
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 13:18:16 följande:
    Hur fan ska du fixa de då?? Bibblan har datorer. Har du kort till bibblan så du kan sitta en stund om dagen? De händer grejer här så du måste ju uppdateras. Suck!
    nej jag vet inte hur ja ska fixa det, då jag är uppkopplade istort sett från de jag vaknar till det ja lägger mig... och åka till bibloteket är ca 1.5-2 mil en väg..
    De kommer bli så dyrt med telia. och sa upp internet med från annat bolag. då man måste ha telia/fast tele.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 13:39:57 följande:
    Vet inte ännu hur ofta besöken kommer vara. 300:- kosta de här besöket idag.Han ville att jag skulle berätta hur jag upplevde min barndom. Frågade om jag nångång har haft självmordstankar och så sa jag att de hade jag då jag var liten pga familjens problem. Han undra när jag blev utåtagerande. Om de var mycke skolk, om jag kunde koncentrera mig och hur långt i skolgången jag har klarat. Talade om att jag förfalskat min mammas underskrift då de skulle skickas hem frånvaropapper osv. Han fråga vad för droger jag använt, när jag använt dom osv.
    förfalskat har jag med gjort, och gör det varje månad med
Svar på tråden vuxna med adhd add as