• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • timmerbacka

ställer om frågan...

Hej!
    Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv.

Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • ensamhemma

concertan gör mig trött som fan,gick upp tidigt o tog min 18mg dos men nu så skulle jag kunna somna sittandes.
    kan man ta en tablett till eller hur gör man???
    jag kan ju inte sova nu,familjen kommer hem o maten ska stå på bordet o jag håller på o tvättar...what to do???
    har nån lite tips o dela med sig???

• Licens To Kiss
    timmerbacka skrev 2009-03-20 12:52:03 följande:
    ställer om frågan... Hej! Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv. Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.
    Hej och välkommen!

Du tar kontakt med VårdCentralen. Beställer tid och sen när du är där säger du att du mår som du gör och vill göra utredning. Dom skickar remiss och sen blir du kallad till öppna psykvården.
  • Anonym (Hej)
    timmerbacka skrev 2009-03-20 12:52:03 följande:
    ställer om frågan...Hej!Vet inte om detta är ett forum för mig ännu. Jag "utreder" mig själv. Hur tar man som vuxen reda på om man har MBD/AS/ADHD ... ?? Som det är här så misstänker jag nånting, men så orkar jag inte gå hela livet.
    Att sitta utreda sig självt lite mer "seriöst" är inte lönt. *sparkar dig i baken*
    Har du kontakt med Öppen Psyk?,
     Någon läkare du har förtroende för?
    Att ringa och säga att du vill göra en utredning, där du misstänker du har några svårigheter/diagnos.
    Om de inte vill /kan hjälpa dig ,att be dem hjälpa dig att lotsa dig vidare vart du ska ta vägen.

Önskar dig all lycka till

*obs de jag skrivit är inget illamenat*
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-03-20 12:57:09 följande:
    concertan gör mig trött som fan,gick upp tidigt o tog min 18mg dos men nu så skulle jag kunna somna sittandes.kan man ta en tablett till eller hur gör man???jag kan ju inte sova nu,familjen kommer hem o maten ska stå på bordet o jag håller på o tvättar...what to do???har nån lite tips o dela med sig???
    Höj OM du fått tillåtelse av din beh. läkare att göra detta.  Men att ta en tablett försent in på dagen kan även ställa till det med att du blir "speedad" och därför inte kunna somna på kvällen.

Hur har du annars sovit i natt?
    Ibland måste man ge medicinerna ett pardagar/vecka/veckor innan man ger upp.

Gå ut lite få lite frisk luft, ta med familjen ut. Lite luft piggar upp, fast man eg. bara vill de dagar man är så jekla trött bara vill gå lägga sig.

ta en bit godis, eller något som du vet du "piggnar" på lite för stunden,

Be familjen hjälpas åt och laga middagen, göra middags lagningen till en mysig och gemensam stund.

Säga till familjen att du är så Rysligt trött och önskar att få lägga dig och vila i 30 minuter.
  • Licens To Kiss

Jag gick till vårdcetnralen för att jag sökte för muna humörsvägningar. Hon undrade om jag inte skulle vilja utreda för adhd. Jag tänkte en stund och sa ja. På den vägen är det.

• Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-20 13:17:23 följande:
    Jag gick till vårdcetnralen för att jag sökte för muna humörsvägningar. Hon undrade om jag inte skulle vilja utreda för adhd. Jag tänkte en stund och sa ja. På den vägen är det.
    Är de så tillmötes gående nu för tiden.. Skönt du fått hjälp

Ska nog börja en "kurs" för mitt humör.. lära mig hantera min ilska..
  • ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-03-20 13:16:53 följande:

Höj OM du fått tillåtelse av din beh. läkare att göra detta.  Men att ta en tablett försent in på dagen kan även ställa till det med att du blir "speedad" och därför inte kunna somna på kvällen.Hur har du annars sovit i natt?Ibland måste man ge medicinerna ett pardagar/vecka/veckor innan man ger upp.Gå ut lite få lite frisk luft, ta med familjen ut. Lite luft piggar upp, fast man eg. bara vill de dagar man är så jekla trött bara vill gå lägga sig.ta en bit godis, eller något som du vet du "piggnar" på lite för stunden,Be familjen hjälpas åt och laga middagen, göra middags lagningen till en mysig och gemensam stund.Säga till familjen att du är så Rysligt trött och önskar att få lägga dig och vila i 30 minuter.
    som tur är så har jag förberett middagen redan o tvätten e klar,allt vikt o på sin plats.
    meningen var att mannen o jag skulle ut ikväll på tu man hand men jag tvivlar att det går för en väninna vart inlagd akut pga knas i magen så nu måste jag iväg o vara barnvakt till 3 barn i olika åldrar, och enligt väninnan så e det kaos hos henne så jag åker på att städa o laga mat en gång till....
    huhuhhuhuh jag som äntligen skulle ut för det händer så sällan men vad gör man inte för sina vänner.
  • timmerbacka
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-20 13:13:32 följande:
    Att sitta utreda sig självt lite mer "seriöst" är inte lönt. *sparkar dig i baken* Har du kontakt med Öppen Psyk?, Någon läkare du har förtroende för? Att ringa och säga att du vill göra en utredning, där du misstänker du har några svårigheter/diagnos. Om de inte vill /kan hjälpa dig ,att be dem hjälpa dig att lotsa dig vidare vart du ska ta vägen. Önskar dig all lycka till*obs de jag skrivit är inget illamenat*
    Jag är kopplad till Neurologen...men det är för min shunt ...gör datortomografi och MR varannat år, varje år träffar jag läkaren 1-2 ggr för att "kolla läget".
    Vi har aldrig pratat om ex ADHD eller nåt, men jag har ett syndrom som kallas Astenoemotionellt syndrom.
    Det innebär: koncentrationssvårigheter, trötthet, irritabelitet, minnessvårigheter och huvudvärk.

Innan jag fick barn så märkte jag inte så mycket av minnessvårigheterna, det har blivit mer av det nu efteråt. Men det tror jag har med "småbarnsföräldrar"- grejjen att göra.
    Ok, jag ska försöka ta kontakt med vårdcentralen. Tack för tipset!
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • Kaxelina

Försökte att prata med min mamma idag via msn. Slutsatsen borde vara att jag är en dum jävla idiot som försöker att tro att jag något som jag kanske inte är. Jag förtjänar inte mina barn eller min man och borde försvinna från dom och säga upp mitt föräldrarskap.

Svar på tråden vuxna med adhd add as