• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-03-18 23:19:50 följande:
    Hej såg den här tråden. Jag är 32 år med svår MBD det går inte att översätta till adhd då mbd hade fler kriterier för att räknas som svår så svår adhd är medelsvår MBD. Har kommit på att med detta problem kan man inte leva i ett förhållande. Problemet blir att j äldre man blir desto mindre ork har man till att hålla copystrategierna uppe tyvärr.
    Svår MBD är Damp. Välkommen hit föresten!
  • Ysta

Han har tyvärr redan halvt om halvt kastat ut sig själv... Utan att jag visste om det så hade han tömt lägenheten en helg jag var bortrest och flyttat ut efter åtta års förhållande. Ligger mycket bakom men jag älskar honom fortfarande trots att han behandlar mig som skit och ljuger för mig.

Jag har extremt lätt för att ta på mig skulden för saker jag inte har gjort och det slutar alltid med att det är jag som får krypa och be om ursäkt när vi har bråkat oavsett vem som gjort fel.

Och han kan verkligen inte fatta att jag har/varför jag har så stort behov av kontroll över saker och måste planera minsta lilla grej. Han fattar inte att jag faktiskt också mår dåligt utan allt ska kretsa kring honom.

Sen fattar han heller inte varför jag har s svårt att sitta still, han blir irriterad för att jag hela tiden måste röra på mig på nåt vis. Nu blev det här lägre än jag tänkte och ganska självutlämnande...

Men grejer är att allting bara blir för mycket för mig just nu och jag vet inte hur jag ska komma ur min rastlöshet och känsla av att hela tiden vara stressad. Det känns som att min hjärna börjar bli överkokt för jag ska tänka och analyser allt till minsta atom

• Anonym (nyhär)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 23:24:37 följande:
    Svår MBD är Damp. Välkommen hit föresten!
    Nej inte riktigt damp passar inte in i mbd då gillberg ändrade om i sina kriterier så mycket att dom inte stämmer med något utan kriterierna för svår mbd ligger mer med fokus på adhd med viss motorisk problematik. DAMP vart inget som begrepp anser jag då svår damp riktar sig mer på det motoriska vilket blir helt fel
  • Anonym (nyhär)

Anonym (nyhär) skrev 2009-03-18 23:28:36 följande:

Nej inte riktigt damp passar inte in i mbd då gillberg ändrade om i sina kriterier så mycket att dom inte stämmer med något utan kriterierna för svår mbd ligger mer med fokus på adhd med viss motorisk problematik. DAMP vart inget som begrepp anser jag då svår damp riktar sig mer på det motoriska vilket blir helt fel
    säg adhd med dcd svår adhd med dcd så översatte psyk i umeå svår mbd enligt journalen tittade nyss i den:)
  • Licens To Kiss
    Anonym (nyhär) skrev 2009-03-18 23:31:33 följande:
    Anonym (nyhär) skrev 2009-03-18 23:28:36 följande: säg adhd med dcd svår adhd med dcd så översatte psyk i umeå svår mbd enligt journalen tittade nyss i den:)
    Anonym (nyhär) skrev 2009-03-18 23:28:36 följande:
    Mmm okej! Är så slut i huvet nu haha ska läsa inläggen imorrn igen.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 21:18:41 följande:
    ser inget du skrivit till mig
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-18 23:33:22 följande:
    ser inget du skrivit till mig
    Jag har mobilt bredband. Tycker väl inte de är värt 199:- men jag får ta de här tills att jag kan säga upp skiten och de är borta.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-18 23:28:03 följande:
    Han har tyvärr redan halvt om halvt kastat ut sig själv... Utan att jag visste om det så hade han tömt lägenheten en helg jag var bortrest och flyttat ut efter åtta års förhållande. Ligger mycket bakom men jag älskar honom fortfarande trots att han behandlar mig som skit och ljuger för mig. Jag har extremt lätt för att ta på mig skulden för saker jag inte har gjort och det slutar alltid med att det är jag som får krypa och be om ursäkt när vi har bråkat oavsett vem som gjort fel. Och han kan verkligen inte fatta att jag har/varför jag har så stort behov av kontroll över saker och måste planera minsta lilla grej. Han fattar inte att jag faktiskt också mår dåligt utan allt ska kretsa kring honom. Sen fattar han heller inte varför jag har s svårt att sitta still, han blir irriterad för att jag hela tiden måste röra på mig på nåt vis. Nu blev det här lägre än jag tänkte och ganska självutlämnande... Men grejer är att allting bara blir för mycket för mig just nu och jag vet inte hur jag ska komma ur min rastlöshet och känsla av att hela tiden vara stressad. Det känns som att min hjärna börjar bli överkokt för jag ska tänka och analyser allt till minsta atom
    Var glad att han är ute ur ditt liv när han står med båda fötterna utanför dörrn. Du kommer ha ett helvete tror jag att acceptera de han utsatt dig för, du kommer troligtvis få skuldkänslor och vilja ställa allt till rätta men du kommer över de.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-18 23:35:21 följande:
    Jag har mobilt bredband. Tycker väl inte de är värt 199:- men jag får ta de här tills att jag kan säga upp skiten och de är borta.
    aha okej. vad har du för företag? vad är de som inte är bra med det?
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-18 23:38:34 följande:
    aha okej. vad har du för företag? vad är de som inte är bra med det?
    Jag har "tre". Internet lägger av lite då och då och de är dyrt för 7,2 m/bit.
    De är klart, finns inget alternativ då är det bra.
Svar på tråden vuxna med adhd add as