• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-03-21 13:39:22 följande:
    "We come in peace?" Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu. Var helt hyper inatt och somnade inte fören sju - åtta imorse efter att ha varit uppe och städat hela natten. Det var välbehövligt kan jag lova efter en lång period med total orkeslöshet. Nu dammsög jag inte eller såna andra "högljudda aktiviteter" men jag har vikt kläder, rensat skåp osv. Trots att jag nara sovit ca 4 timmar så vaknade jag klockan tolv och var helt hyper. Upp igen och börja kolla datorn, planera inför bakning (Baka!? Jag!? Någonting är seriöst fel!) eftersom jag är sugen på scones till frukost mm. Är det någon mer än jag som får liknande "mani" perioder? Dett varvas i och för sig med perioder då jag knappt tar mig ur sängen och helst skulle vilja skjuta mig själv för att jag inte ser något ljus någonstans. Psykiatrin har börjat prata om bipolaritet. Känns ju, sådär. Är det någon annan härinne som har den diagnosen + ADD/ADHD och/eller Asperger? Jag funderar på om jag kan fortsätta äta min medicin trots att jag tidigare spydde blod. Bra eller dåligt drag? HUr som helst, förlåt för långt och svamlande inlägg men som sagt, hyper.
    Om du inte mår bra av din medicin så lär den knappast göra någon nytta. Prata med läkaren som skrivit ut den!
    Vill minnas att AS och bipolär inte är särskilt ovanligt. Kolla på www.aspergerforum.se .
  • Fjärilen72
    HellviHumle skrev 2009-03-21 13:43:19 följande:
    Om du inte mår bra av din medicin så lär den knappast göra någon nytta. Prata med läkaren som skrivit ut den! Vill minnas att AS och bipolär inte är särskilt ovanligt. Kolla på www.aspergerforum.se .
    Problemet är att jag inte riktigt vet om det är medicinen jag mår dåligt av eller inte. Nu blev jag ju visserligen dålig efter att jag tagit den förrs gången men det kan ju lika gärna vara någonting annat. Fundera på om jag skulle fortsätta ta den över helgen men jag tror jag hoppar det..

Vill minnas att du har tipsat mig om den sidan förut men med mitt minne så får jag vara glad att huvudet sitter fastskruvat annars vet jag inte var det skulle ta vägen. Tack!
  • Tös
    Himmelkropp skrev 2009-03-20 23:08:47 följande:
    Alltså tror folk att vi är annorlunda på nåt sätt? Som utomjordingar som ska behandlas på annat sätt??
    Då uppfattade du min fråga totalt fel.

Frågan är ställd i all välmening för att INTE göra fel gentemot den som har adhd. Likväl att jag vill bli förstådd på ett visst sätt pga min sjukdom.
  • Kaxelina
    Tös skrev 2009-03-21 14:21:07 följande:
    Då uppfattade du min fråga totalt fel. Frågan är ställd i all välmening för att INTE göra fel gentemot den som har adhd. Likväl att jag vill bli förstådd på ett visst sätt pga min sjukdom.
    Var dig själv och var tydlig med det du pratar om och räkna med att bli avbruten. Om din kompis eller vem det nu är som du vet har adhd kanske blir sur eller arg så har den personen uppfattat dig fel fast du menade väl.

Hjälper det? {#lang_emotions_laughing}
  • Kaldorei

ååh jag har haft värsta städsuget nu. vardagsrummet är städat, svorummer städat toan städad (ja allt utom att ha dammsugit å torkat då) men grejen e att jag INTE kommer igång med köket... suuuck =( GÅR inte. känns bara skiiiitdrygt! BLÄBLÄBLÄ!

• Anonym (fia)

Duktiga alla vart med städet idag, bra tjejer! Även jag känner mej lite stolt att ha städat både ute o inne lite här o där samt tvättat o hängt, ensam hemma med 2 tok ungar som hela tiden hittar på nåt. Men har inte tappat bort mej när jag har blitt avbruten utan kommit håg va ja höll på med o kunnat fortsatt. Dom var rätt så typiga faktist, när store skulle dra lillan åkandes på min nya dyra räfsa över gräset, jag ropade stopp så får ni inte göra!! Då sa han till henne: Hörde du nåt? - Nej,svara hon. - Inte jag heller, sa han o så fortsatte dom glatt. Vadå att ja inte fanns eller? Tyckte det va lite charmit o vuxet av han, att spela typig som ja va en liten mygga som lät i bakgrunden. Senare försvann hon lilla, 3 år. Sprang runt o ropa i 5 min innan ja hittade henne, hade klättrat upp på sotarns stege, ända upp till taknocken! Stod där o flinade åt min panik. Men kan säja att samspelet med barnen har blitt skönt sen ja började på concertan, längre tålamod på mej o bättre iderikedom o synsätt på hur man kommer genom sånt som annars gjort mej galet arg o fått utbrott o tappat bort mej. O vi kommer oss ut lättare nuförtiden, utan att riva runt allt o orsaka kaos i hela huset. Grejerna liksom ligger där dom ska. Herregud, jag trodde det var ungarna som spridde dem, men det var nog jag inser jag nu.
    Jaha, trevlig lördag till er här, nu kommer nog mannen snart hem med cigg, har vart utan en timme snart ska bli gott med ett bloss.

• Tös
    Kaxelina skrev 2009-03-21 14:55:05 följande:
    Var dig själv och var tydlig med det du pratar om och räkna med att bli avbruten. Om din kompis eller vem det nu är som du vet har adhd kanske blir sur eller arg så har den personen uppfattat dig fel fast du menade väl.Hjälper det?
    Avbruten blir jag...o ämnet byts fort. Lite jobbigt är det att hela tiden vara tvungen att 'plocka tillbaka' ämnet. I början tog jag det jätteilla..men jag har köpt läget..det är adhd som gör det. Man vänjer sig så att säga.

För att undvika sur o arg-läget..är det något speciellt sätt man måste lägga fram saken på. Det är ju aldrig bra när man kommunicerar med något att denna går i lås. Oavsett om man har någon diagnos eller inte. Jag anser att jag då har misslyckats i mina försök att berätta. Tal bättre än skrift eller tvärt om? Vad är lättast att behålla focusen i.

Får jag bara botanisera lite i tankarna så blir det nog klarare.
  • Kaxelina

Jag har lättare med tal för jag orkar oftast inte läsa allt om det blir mycket text. Men jag förstår bättre i skrift då jag lättare kommer ihåg det jag läst.

Om ni kommit till ett låst läge så kan det bara vara bra att ta en paus från det om det inte är jätteviktigt. Jag är en sånt tar åt mig saker och tänker att det är mitt fel fast det kanske inte är det. Man får skuldkänslor och ångest. Men hur du skall unvika det vet jag inte riktigt hur man skall formulera sig då jag /vi inte tänker som ni som inte har adhd/asperger. Vi tänker för mycket helt enkelt.

Hoppas du fått lite hjälp iaf.

• HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-03-21 13:56:07 följande:
    Problemet är att jag inte riktigt vet om det är medicinen jag mår dåligt av eller inte. Nu blev jag ju visserligen dålig efter att jag tagit den förrs gången men det kan ju lika gärna vara någonting annat. Fundera på om jag skulle fortsätta ta den över helgen men jag tror jag hoppar det..Vill minnas att du har tipsat mig om den sidan förut men med mitt minne så får jag vara glad att huvudet sitter fastskruvat annars vet jag inte var det skulle ta vägen. Tack!
    Det har jag säkert. Jag börjar nog bli lite gaggig!
  • Tös
    Kaxelina skrev 2009-03-21 19:37:37 följande:
    Jag har lättare med tal för jag orkar oftast inte läsa allt om det blir mycket text. Men jag förstår bättre i skrift då jag lättare kommer ihåg det jag läst.Om ni kommit till ett låst läge så kan det bara vara bra att ta en paus från det om det inte är jätteviktigt. Jag är en sånt tar åt mig saker och tänker att det är mitt fel fast det kanske inte är det. Man får skuldkänslor och ångest. Men hur du skall unvika det vet jag inte riktigt hur man skall formulera sig då jag /vi inte tänker som ni som inte har adhd/asperger. Vi tänker för mycket helt enkelt.Hoppas du fått lite hjälp iaf.
    Tack!

Skuldkänslor o ångest..om det händer..hur gör man det bäst för att 'ta bort den känslan' hos personen i fråga? KAN man göra något öht?
Svar på tråden vuxna med adhd add as