• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina
    Ysta skrev 2009-03-19 19:00:52 följande:
    Är ledsen att jag inte svarat er idag men jag orkar inte just nu. Har väl i princip sprungit med full fart in i en vägg, det är så det känns... Jag äter Atarax men de hjälper ingenting och hela jag är ett stort ångestmoln just nu. Har dessutom ingen att prata med så det är katastrof på g för mig. Men jag orkar inte bry mig längre, jag orkar verkligen inte mer.
    Vad hände med den där funktionen som man kunde trycka på en pratbubbla?
    Men iaf så var det inte det jag tänkte skriva utan det var till Ysta. Hoppas att din medicin hjälper snart och att du slipper dina ångestmoln.

Idag har jag bara vräkt i mig godis. Två dagar utan då svärmor varit här och då kunde jag inte äta något sånt.
  • Sueca maluca

Hej hopp, har en familjeliv-svacka men jag tittar in då och då.

Kom över lite intressant läsning...
    blogg.aftonbladet.se/25039/perma/988777

För mig intressant iaf för jag blir rent förjävlig dagen efter, kan ju ligga något i det som nämns i artikeln?

Kram på er alla!

• Licens To Kiss
    Sueca maluca skrev 2009-03-19 21:24:13 följande:
    Hej hopp, har en familjeliv-svacka men jag tittar in då och då. Kom över lite intressant läsning... blogg.aftonbladet.se/25039/perma/988777 För mig intressant iaf för jag blir rent förjävlig dagen efter, kan ju ligga något i det som nämns i artikeln? Kram på er alla!
    Hej! Fan va jag har saknat dig!! Ring mig när du vill ok?

{#lang_emotions_kiss} kram
  • Kaxelina
    Sueca maluca skrev 2009-03-19 21:24:13 följande:
    Hej hopp, har en familjeliv-svacka men jag tittar in då och då. Kom över lite intressant läsning... blogg.aftonbladet.se/25039/perma/988777 För mig intressant iaf för jag blir rent förjävlig dagen efter, kan ju ligga något i det som nämns i artikeln? Kram på er alla!
    Ja den bloggen brukar jag följa.
  • HellviHumle
    Är ledsen att jag inte svarat er idag men jag orkar inte just nu. Har väl i princip sprungit med full fart in i en vägg, det är så det känns... Jag äter Atarax men de hjälper ingenting och hela jag är ett stort ångestmoln just nu. Har dessutom ingen att prata med så det är katastrof på g för mig. Men jag orkar inte bry mig längre, jag orkar verkligen inte mer.
    Om du är så nere tycker jag att du ska ta kontakt med din läkare.
    Om du inte har någon att prata med så kan du väl skriva till någon i tråden. Jag skulle tro att de flesta ställer upp på det, i alla fall jag.
  • Anonym (Hej)

Just nu medicinerar jag med
    *conserta *Ritalin * Stesolid 5mg (4 st/dag om/vid behov)
    *metformin *olika insomnings tabletter
    (sömn tabletter är INGET alternativ för mig som "små barns" mamma)
    Sen har jag även *Papverin upp till 8 tab/dag *Lergigan com 3st/dag
    Vid behov *Spasmofen  och lite annat i mitt lilla apotek

• ensamhemma
    ja vissa dagar är rent ut sagt förjävliga,den där ångesten suger hårt.
    kan du inte ringa läkaren och få nåt annat än atarax?
    men ibland så är det faktiskt helt ok o bara ligga i soffan o må skit,sätt på en bra rulle och drick en kopp te och ta det bara lugnt,om det är ett alternativ förstås.

blir du för rastlös så skriv här,det är ett bra sätt att avleda tankarna som gör en mer eller mindre gaaaaalen.kram
  • Anonym (sambo)

Är det ok att få fråga lite om medicin o så?Min sambo har fått diagnosen adhd.Vi har stora problem här hemma.Något ni pallar att svara på?

• ensamhemma

Anonym (sambo) skrev 2009-03-20 08:43:26 följande:

Är det ok att få fråga lite om medicin o så?Min sambo har fått diagnosen adhd.Vi har stora problem här hemma.Något ni pallar att svara på?
    jag började med concerta o vet inte än om det funkar än,men vad jag har förstått så hjälper CS adhd:are med koncentration o minskar impulisivitet och att man är inte ständigt uppe i varv.

men du kan googla runt lite o få mer info...lycka till och hoppas ni hittar en bra lösning.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (sambo) skrev 2009-03-20 08:43:26 följande:
    Fråga på! jag svarar så gott som jag kan och om de är ngt som jag vet om de
Svar på tråden vuxna med adhd add as