Aquagreen skrev 2009-03-22 11:15:58 följande:
Anonym (Hej) skrev 2009-03-21 23:04:56 följande: Härligt med lite shopping, det gör en lite gladare för stunden
iaf Jag jobbar bara 1 dag i veckan så det är ganska så kul.
En dag är iaf alltid något, och va stolt över dig och än en gång jag blev verkligen glad att höra din glädje

Var i väg idag med, med familjen men hittade inget till mig idag. Får kolla i morgon igen i "byn" Om jag hinner och orkar. får leverans i morgon mellan 10-12. Hur mår du annars? hur har helgen vart?
Kaxelina skrev 2009-03-22 14:47:03 följande:
Åh jag orkar inte med mina barn. Eller mitt j*la tålamod alltså. Jag blir arg för ingenting och det är skitjobbigt. Jag funderar på om jag skall lämna allt och bara dra härifrån så får gubben sköta allt för jag måste vara hemsk. Orkar inte ens med mig själv. Men jag älskar mina barn ändå och vill inte lämna dom till pappan för då hamnar dom hos farmor och farfar då han jobbar och det vill jag VERKLIGEN INTE.Och varje dag upptäcker jag saker som min man och hans mamma har ställt till det. Kläder ligger helt fel och saker i skåperna ligger inte där dom skall vara. Såna saker blir bara värre när jag redan är på dåligt humör.Jag ångrar att jag skaffade tre barn. En hade varit alldeles lagom. Inget tjafs, gnäll och stök med sina syskon.Jag flyttar snart för jag orkar inte med mig själv och barnen slipper sin elaka morsa som bara skriker och är otrevlig.
Det jag skriver till dig nu är inte illa menat så försök ta mig rätt, vill försöka komma med råd, tips och stöd och inte meningen om vissa ord kan verka hårda.
Hur ofta träffar dina barn deras pappa? kan han gå in och ta dem mera?
Skadar deras farmor dem,iom du har så ont av att lämna barnen dit?
Gillar barnen sin farmor?
Skulle de då inte kunna försöka släppa dina känslor inför "svärmor", allt för att få lite avlastning och sk "egen tid"
Vad de gäller att din man och svärmor lagt i oordning, kan du inte då du har lite mer kraft och ork, skriva ner exakt hur du vill ha de i dina gaderober/lådor?!
(jag har själv fått sätta små lappar med "Oömma kläder" "Dagis kläder" Fin kläder ect till barnets gaderob.
Har du möjlighet att lämna hemmet, låsa in dig någon stanns i ditt hem för att samla dig igen och ta nya tag?!
Skulle vilja säga *
ångra inte dina barn* de finns så många andra faktorer som gör att du bara dras ner
1) dåligt förhållande
2) för lite avlastning?!
3) dålig sömn?
4)pengar bristen
5)ditt egna psykiska mående och ditt funktionshinder
med mera..
Och
1 barn behöver
inte vara lättare, (visst man slipper syskon tjaffs, bråk och avundsjukorna)
Vi har 1 barn men kan lova att det verkligen inte har vart lätt och "är" lätt. Vart sjukhus besök, medicineringar flera ggr om dagen. aggresitions utbrott, blev slagen flera ggr om dagen, barnet rev hemmet i all in ilska och trots. jag och min man tog innan de blev så "illa" tag i den påbörjade trotset och gick en "föräldra utbildning" frivillig sådan, där man fick tips o råd inför trots, dåliga betende, välja strider, aggrestions hantering. och kan verkligen REKOMENDERA sånt.. Ska ev påbörja en "ilskehanterings utbildning" för att lära mig hantera min "ilska". Usch åter hemskt att skriva.. låter hårt. Men jag har börjat se mina fel och brister
räcker att jag har en "Idiot" i bilen framför, för att jag ska "gå upp i taket" och gapa de fulaste orden. Och blir lätt arg och irriterad över vissa andra föräldrar tex som inte ser till sina ungar då dem skadar mitt barn tex. Jag kan bli vansinnig av de små skitsakerna ibland och gapa o skälla, (som tur var lite mer vis efter min utbildning vi gick på)
Jag vill tipsa dig om att sitta ner, skriv ner de stunder, saker, händelser som får dig att bli så arg och se, kanske visa någon (får gärna visa mig om du vill) så kunde ja tex se om ja ser ngt du kanske kan tänka på el göra annorlunda, om du är "med på " att få råd och tips utan att känna dig "stött/kränkt"
Jag vet att jag blir väldigt lätt arg/irriterad sur:
*Ätit dåligt, är hungrig
*Är trött, sovt dåligt, vart psykiskt påfrestande ngt tex vara hos min psykolog, läkare
*Jag får ALDRIG ha på mig en jacka i en affär får absolut inte bli VARM
*Se till att mitt barn får i sig mat, vätska, och sköter toa besöken regelbundet för att slippa gnäll, tjat skrik och trots, (och de underlättar för mig att prioritera det + mat till mig själv)
*Att jag ät ute i GOD tid då jag ska köra iväg, OM jag får en jevla traktor, gammal gubbe/tant framför mig i bilen som ligger i mitten av kör banan..
*se till att jag alltid har vattenflaska och frukt med mig om ja är ute och kör.
ect.