• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Tös skrev 2009-03-21 14:21:07 följande:
    Då uppfattade du min fråga totalt fel. Frågan är ställd i all välmening för att INTE göra fel gentemot den som har adhd. Likväl att jag vill bli förstådd på ett visst sätt pga min sjukdom.
    Tydlighet. De var flummig fråga så ja jag kan bara be om ursäkt då. Vi är inte blåsta, bara de att vi inte "tänker så långt" har svårt att inte läsa de som står.
  • Licens To Kiss
    Tös skrev 2009-03-20 22:33:16 följande:
    Halloj gott folk! Tänkte ni är de bästa att fråga. Hur är vettigast att bemöta o vara kring någon med ex. adhd?
    Ironi funkar knappast nångång heller
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 08:38:07 följande:
    Ironi funkar knappast nångång heller
    Man lär sig med åren.
  • Tös
    Kaxelina skrev 2009-03-21 21:05:10 följande:
    Aha okej.Allt jag skrivit är ju från mitt perspektiv och din kompis är annorlunda men jag har försökt ta det generellt.
    Vilket jag uppskattar.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-22 10:13:25 följande:
    Man lär sig med åren.
    Gör man? Jag är snart 30 och kan förstå ironi lika lite som när jag var liten kicka {#lang_emotions_undecided}
  • Tös
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 08:37:13 följande:
    Tydlighet. De var flummig fråga så ja jag kan bara be om ursäkt då. Vi är inte blåsta, bara de att vi inte "tänker så långt" har svårt att inte läsa de som står.
    Jag har heller aldrig påstått ni varit blåsta.

Jag tog din ilska o sättet du fräste ifrån som typisk egenskap som adhd'n ger, dvs inget jag brydde mig speciellt mkt om.

Huruvida frågan var flummig eller inte, det kan vi diskutera till död-dagar. Men allt handlar ju om hur man uppfattar saker.

'In peace'
  • Licens To Kiss
    Tös skrev 2009-03-22 10:17:57 följande:
    Jag har heller aldrig påstått ni varit blåsta. Jag tog din ilska o sättet du fräste ifrån som typisk egenskap som adhd'n ger, dvs inget jag brydde mig speciellt mkt om. Huruvida frågan var flummig eller inte, det kan vi diskutera till död-dagar. Men allt handlar ju om hur man uppfattar saker. 'In peace'
    Nej de vet jag. Ville bara vara tydlig
    Jag tog de hårt men de gick över på 5 sek. De var glömt direkt.
  • Licens To Kiss

Kaxelina, såg ett inlägg där du skrev att vi tänker för mycke. Hittar de inte eller så är jag så okoncentrerad att jag inte kan se var de står nånstans. jag tycker att jag inte tänker alls {#lang_emotions_undecided} Jag gör saker och sen varken tänker eller ser jag konsekvenserna innan. Tycker att jag är mest är totalt tom i skallen. De är när jag blir mansik som jag blir uppmärksam på hur rörigt de är i skallen.

• HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 10:16:21 följande:
    Gör man? Jag är snart 30 och kan förstå ironi lika lite som när jag var liten kicka
    Jadå, du kommer säkert få det lättare att förstå även det. Jag är ju dubbelt så gammal som du. Man lär sig av misstagen. Jag har alltid varit "bokstavstolkare" också men emellanåt så kan jag se ironi (inte alltid) och även åstadkomma en hel del själv. Det är ju givetvis lättare eftersom jag ju vet vad jag menar.
    De gånger jag uppfattar ironin är nog när den är tydlig, förstås.
  • Licens To Kiss

Jag fick förfrågan om empati när jag gjorde grundtester för olika diagnoser (mano, borderline, psykopati, tvångssymtom/tankar, ångest, deppression). Kommer inte ihåg nu vad de var för nåt som hade med empatin att göra men de var inte adhd och på alla dom diagnoserna fick jag nej. Inte ens drag utav dom. Om man har misstänkt adhd OCH problem med empati så har man tydligen dubbeldiagnos. Brist på empati har man inte bara så där utan dom har man drag utav nåt eller så har man en full diagnos vad jag förstod utav läkarn.

Fan vad jag svammlar. Säg till om ni inte förstod vad jag menar.

Svar på tråden vuxna med adhd add as