• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 15:07:20 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 14:49:07 följande: ja jag har två barn,vi har proppar i "familjen" så vanliga p-piller är inget alt...kopparspiral fungerar inte heller...men nu slänger jag pillrena åt skogen för jag är trött på fett hår och finnar i hela hårbotten :(jag funderade på om det kan vara dom som gör att mitt humör är i botten åxå trots jag börjat med concerta...kanske fungerar den bättre om jag slutar med cerazetten??
    preventil medel har inte vart någon hit för  mig, ja vet bara hur hormon beh. får en att må så visst finns de stor risk de påverkkar ditt mående. Min mamma blev jämnt deprimerad då hon började på hormoner.
  • Ysta

Anonym (fia) skrev 2009-03-23 13:37:45 följande:

De känner jag också igen, att be om ursäkt direkt o sen inse att man inte bar skulden efteråt. Fasen va det är retfullt ibland när man kommer på vad man egentligen borde ha svarat, istället för att tro blint på den som anklagar en. Sen kan det ju va tvärtom ibland också, att jag blir skitarg direkt när jag inte borde det. Men det är nästan lättare att ställa tillrätta, tycker jag, att återkomma o be om ursäkt för man brusade upp, istället för att återkomma o brusa upp i efterhand, det funkar ju liksom inte. Detta med arbetspsykologen förresten, är det nån slag s utredning av din arbetskapacitet eller? Har du träffat den redan eller blir det första gången? Är det lite som slags syokonsulent fast för jobb eller vad? Lycka till o kram
    Jag har varit hos henne två gånger nu, första gången för att prata och andra gången för att göra tester. Jag har krävt flera gånger att få träffa arbetspsykolog på AF för jag VET att jag inte fungerar i ett normalt arbete men har inte kunnat förstå varför. Till slut så lönade sig mitt tjat och jag fick börja gå hos arbetspsykolog.. Målet är att jag ska ut på arbetsträning/praktik där jag får lära mig att fungera i arbete. Redan efter första testerna så var det solklart att jag har någon som hon kallade neurologiskt funktionshinder, nämligen perceptionsstörning och problem med minnet. Nu ska jag dit igen imorgon för att göra fler tester och sen på torsdag så ska jag få veta resultaten av alla tester och hur vi ska gå vidare.
  • Anonym (concerta)

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 15:12:36 följande:

preventil medel har inte vart någon hit för  mig, ja vet bara hur hormon beh. får en att må så visst finns de stor risk de påverkkar ditt mående. Min mamma blev jämnt deprimerad då hon började på hormoner.
    ja och min stackars sambo får bara skit hela tiden :( men jag vill inte bli gravid just nu heller....gaaaah va jobbigt allt är :o
  • Anonym (concerta)

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 15:12:36 följande:

ja och min stackars sambo får bara skit hela tiden :( men jag vill inte bli gravid just nu heller....gaaaah va jobbigt allt är :o
  • Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 15:29:39 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 15:12:36 följande: ja och min stackars sambo får bara skit hela tiden :( men jag vill inte bli gravid just nu heller....gaaaah va jobbigt allt är :o
    nej inte lätt de där med preventil medel
  • Anonym (fia)

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 13:56:06 följande:

Någon här som planerar/försöker bli GRAVID?????som tar concerta/ritalin?hur ställer sig er läkare till detta och medicineringen?
    I fass står det ju att man ska undvika bli gravid om man tar concerta för det kan tydligen bli missbildat barn. Men det var ju inte detta du frågade, förstås. Jag vet ju inte vad en läkare skulle sagt. Sen kan jag säja att jag fött 2 välskapta barn som båda börjat sin bana i moderlivet när jag tagit annan form av cs. Så man vet ju inte vad det eg grundar sig på att barnet kan bli missbildat av just concerta.
    Nu har jag skaffat en hormonspiral efter oändlig tvekan o velan från mej för jag har vart så imot hormonpreparat. Men till slut vågade jag prova o nu har den suttit där sedan i augusti förra år, o har inte märkt nånting av den alls. Mer än att jag inte blivit gravid då. Har du barn/ska du skaffa? Eller varför undrade du om det där med concerta?
  • Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-03-23 15:27:42 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-03-23 13:37:45 följande:
    Jag har varit hos henne två gånger nu, första gången för att prata och andra gången för att göra tester. Jag har krävt flera gånger att få träffa arbetspsykolog på AF för jag VET att jag inte fungerar i ett normalt arbete men har inte kunnat förstå varför. Till slut så lönade sig mitt tjat och jag fick börja gå hos arbetspsykolog.. Målet är att jag ska ut på arbetsträning/praktik där jag får lära mig att fungera i arbete. Redan efter första testerna så var det solklart att jag har någon som hon kallade neurologiskt funktionshinder, nämligen perceptionsstörning och problem med minnet. Nu ska jag dit igen imorgon för att göra fler tester och sen på torsdag så ska jag få veta resultaten av alla tester och hur vi ska gå vidare.
    Aha, det verkar ju bra. Vadå för praktik? Får man lön då eller socbidrag eller hur funkar det?
  • Ysta

Anonym (fia) skrev 2009-03-23 16:59:52 följande:

Aha, det verkar ju bra. Vadå för praktik? Får man lön då eller socbidrag eller hur funkar det?
    Jag har JOB (Jobb- och utvecklingsgaranti) från AF och då måste man ha nån form av praktik eller liknande för att få pengar.. Pengarna utbetalas från F-kassan och heter aktivitetsstöd. JOB kan man få om man varit arbetslös mer än 18 månader om jag minns rätt. Man kan få det i max 12 månader och sen kan det förlängas med ytterligare 12 månader i speciella fall. De har försökt sätta ut mig på praktik flera gånger men det håller inte och det är därför som jag har krävt att få göra en utredning innan de kastar ut mig på en ny plats.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (fia) skrev 2009-03-23 16:58:32 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 13:56:06 följande: I fass står det ju att man ska undvika bli gravid om man tar concerta för det kan tydligen bli missbildat barn. Men det var ju inte detta du frågade, förstås. Jag vet ju inte vad en läkare skulle sagt. Sen kan jag säja att jag fött 2 välskapta barn som båda börjat sin bana i moderlivet när jag tagit annan form av cs. Så man vet ju inte vad det eg grundar sig på att barnet kan bli missbildat av just concerta. Nu har jag skaffat en hormonspiral efter oändlig tvekan o velan från mej för jag har vart så imot hormonpreparat. Men till slut vågade jag prova o nu har den suttit där sedan i augusti förra år, o har inte märkt nånting av den alls. Mer än att jag inte blivit gravid då. Har du barn/ska du skaffa? Eller varför undrade du om det där med concerta?
    ja har ett barn och vill ha ett till. Har fått klartecken att få gå på concerta och min ritalin tills jag får ett + om ja nu får det igen.
    jag gick på ritalin då ja väntade mitt barn till v10-11 om ja minns rätt.
  • Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-03-23 17:12:36 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-03-23 16:59:52 följande:
    Jag har JOB (Jobb- och utvecklingsgaranti) från AF och då måste man ha nån form av praktik eller liknande för att få pengar.. Pengarna utbetalas från F-kassan och heter aktivitetsstöd. JOB kan man få om man varit arbetslös mer än 18 månader om jag minns rätt. Man kan få det i max 12 månader och sen kan det förlängas med ytterligare 12 månader i speciella fall. De har försökt sätta ut mig på praktik flera gånger men det håller inte och det är därför som jag har krävt att få göra en utredning innan de kastar ut mig på en ny plats.
    Jaha. Vad bra av dig att du krävde din rättighet. Hoppas att det lyckas bättre för dig nu. Känns hon ok den där psykologen då? Har du en diagnos osf vilken då?
    Tack för du informerade om detta, känns lite som man kanske ska fråga om det kan gälla mig med. Har vart arbetslös/mammaledig sen jag fick min minsta unge för 3 år sen, sa upp mej från ett jobb som var föräldrafientligt, men det har ju blivit lite väl länge hemma nu, o fått börja på socialbidrag o så kan man ju inte ha det hela livet. Hade en kontaktperson på af som pratade om arbetspsykologen men sen blev det aldrig av. Sen kom jag in på utredning om mig o har vart "sjukskriven" ett tag, men har nu börjat på concerta vilket verkar funka så jag kan tänka mej att försöka nåt jobb igen. Men sen är det väl en del annat som förresten ska funka först kom jag på nu. Men nu vet jag ju att det finns i allafall. Om jag nu kvalificerar till det vill säja. Jaja, lycka till o hoppas på det bästa för dig kram
Svar på tråden vuxna med adhd add as