• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-22 23:33:30 följande:
    Det här skrev jag på forumet, hoppas att du förstår Så här gör du så att det bara är vi som är inloggade som kan se vad som skrivs : 1. Logga in som admin, gå till administrationspanelen. 2. Välj Rättigheter under Forumadmin i den vänstra menyn. 3. Där får du upp en lista på de olika forumkategorierna som finns. 4. Klicka på den kategori/det forum som du vill editera. 5. Där får du upp en lista där du kan välja tex publik, registrerad, moderatorer. 6. Där väljer du Registrerad [dold]. 7. Klicka på skicka och du är klar.
    Vet inte hur jag loggar in som admin :S
  • Ysta

Anonym (Hej) skrev 2009-03-22 23:16:40 följande:

känns som mycket i den texten var "kopierad" från min lista jag la in här för någon vecka sen rätt lika med många punkter
    Jaha? Jag har inte kopierat någons lista utan det där handlar om MIG däremot så fick jag idén att göra så och ta med till min arbetspsykolog efter att du skrev en lista.
  • Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-03-23 09:08:36 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-22 23:16:40 följande: Jaha? Jag har inte kopierat någons lista utan det där handlar om MIG däremot så fick jag idén att göra så och ta med till min arbetspsykolog efter att du skrev en lista.
    nej nej va inte så menat.. De kändes så likt mig, o så ledsamt att fler ska ha de problema jag har. *önskar ingen dessa*
    Jätte bra de du har fått ihop!! De är kanon där du har listat upp dina svårigheter
  • Kaxelina

Tänkte göra mig en lista och samla information som jag tänkte ta med men när jag ringde och frågade så sa min läkare att det inte behövdes och att man skall komma som man är osv.

• Licens To Kiss

Min läkare sa att jag inte fick läsa papper eller dyl för att inte bli påverkad inför frågorna som kommer.

• Ysta
    Kaxelina skrev 2009-03-23 09:26:19 följande:
    Tänkte göra mig en lista och samla information som jag tänkte ta med men när jag ringde och frågade så sa min läkare att det inte behövdes och att man skall komma som man är osv.
    Aha okej, jag har ju träffat läkare bara för att få remiss till utredning hos psykolog och då förklarade jag bara varför jag ville ha en utredning. Den listan som jag skrivit var mer för den arbetspsykolog som ska hjälpa mig att utreda vad jag kan ha för form av praktik/arbetsträning från Arbetsförmedlingen. Får ju göra en massa tester hos henne för att se vad jag ära bra/dålig på och vad som jag inte klarar av och så.. så det kan ju vara bra att visa vad jag har för problem och svårigheter utöver de tester som jag får göra hos henne (och det höll hon med om när jag pratade med henne nyss)
  • Ysta

Alltså jag måste bara fråga er... De ringde nyss från AF och var skitförbannad på mig för att jag inte deltagit i ett informationsmöte som var i fredags. De gick på om att det var min skyldighet som arbetssökande att delta i ALLA deras aktiviteter som de beordrar mig om. Visst det kan jag ju förstå... MEN jag fick brevet för tio minuter sedan där det står att jag ska komma på informationsmöte fredag 20/3 kl 10-11. Men när jag säger det så tror de mig inte för att brevet är skickat onsdag förra veckan?! Direkt när nån gapar på mig så blir jag sån att jag ursäktar mig för precis allt och det känns som att allt är mitt fel. Så nu sitter jag här och mår dåligt för att min handläggare är förbannad på mig för att jag inte kom och tycker jag är lat

• Licens To Kiss

De kan bli fel diagnos om man blir påverkad. Kan framhäva fler fel/brister än man har bara för att problemen finns. De finns olika grader på adhd`n och de måste bli rätt.

• Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-03-23 09:45:06 följande:
    Alltså jag måste bara fråga er... De ringde nyss från AF och var skitförbannad på mig för att jag inte deltagit i ett informationsmöte som var i fredags. De gick på om att det var min skyldighet som arbetssökande att delta i ALLA deras aktiviteter som de beordrar mig om. Visst det kan jag ju förstå... MEN jag fick brevet för tio minuter sedan där det står att jag ska komma på informationsmöte fredag 20/3 kl 10-11. Men när jag säger det så tror de mig inte för att brevet är skickat onsdag förra veckan?! Direkt när nån gapar på mig så blir jag sån att jag ursäktar mig för precis allt och det känns som att allt är mitt fel. Så nu sitter jag här och mår dåligt för att min handläggare är förbannad på mig för att jag inte kom och tycker jag är lat
    De vill överösa folk med skit, och du vet iaf fakta *klen tröst kanske* Men jag vet hur sen postgången kan vara. Något du kan be henne om är att HON kanske kunde lägga lite extra tid på dig att lyfta sin fina lur och ringa dig och informera dig om möten. Eller på annat sätt förvissa sig om att du fått informationen.

Har andra bekanta som själv får kallelser med KORT varsel och ibland är det omöjligt att få till, även om man "bara går hemma".

Dåligt av henne att gapa på dig, så gör man inte och de blir inte bättre av att höja rösten till dig. du är inte döv. Du har helt enkelt inte fått din post ifrån dem.
    *kan du se på kuvert om det är A-post eller B-post?.. De som läkarna skickar till mig är den "billigare" variantena tt skicka tillmig, de kan innebära att ja inte får deras brev på ca 3 dagar.

Sen om man har ADHD, tillhör även detta med Minnets problematik. att även om jag har 3 kalendrar + mobil som "plingar" inför något jag ska göra så kan jag missa det ändå!

*kram*
Svar på tråden vuxna med adhd add as