• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • mjukisvicki
    Kaxelina skrev 2009-03-22 21:28:08 följande:
    Han jobbar på sjön så han är hemma varannan vecka och då gör han typ allt i huset. Men jag tar fortfarande mornarna eftersom han är seg att gå upp. Jag jobbar 7,5 timme per dag då med en timmes matrast samt över en timmes bilkörning fram och tillbaka. Barnen avgudar sin farmor för att dom får en massa saker hela tiden. Jag är så irriterad på dom för när dom är här och det är ofta även när mannen är på jobb. Dom lägger skålar, bestick och muggar och allt sånt på fel ställen. Använder inte diskmaskinen utan diskar enligt mig dåligt. Dom lägger in barnen och våra kläder på fel hylla och även i fel skåp vilket även min man gör och det är så irriterande och jag har försökt att förklara det för mannen men han viftar bort det typ. I början av vårt förhållande så fick jag snabbt lära mig att dom är såna som går runt hela dagarna och städar. Så jag städade och dammsugade osv innan dom skulle komma men lik förbannat så är dom där och städar. Dom använder en massa rengöringsmedel vilket jag får extremt ont i huvudet. Varje gång köper dom en ny flaska med rengöringsmedel och varje gång när dom åkt häller jag ut allt i toan. Jag kan skriva hur mycket som helst om det här men jag är ändå tacksam för att dom ställer upp så mycket som dom gör. Inte ens min mamma ställer upp så mycket. Hon kommer en gång i året hem till oss. Barnen är hemma med mig 24 timmar om dygnet för vi har inte råd att ha mellersta tjejen på dagis. Den stora måste eftersom hon går i förskolan (6års). Minsringen får inte börja förrän hon fyllt 3. Jag försöker att göra gubben glad tills han kommer hem och städar dagen innan med hjälp av barnen. Jag har lämnat över ekonomin helt och hållet på honom eftersom jag inte kan sköta den. Har en mindre summa pengar som skall räcka till mat och sånt när han är borta. Vill jag göra något så får jag blickar och suckar och jag vet vad han tänker. Det kostar för mycket osv. Det blir att jag stannar hemma. Har inga som helst vänner här på Åland. Min enda vän på i Sverige. Ringa kan jag inte göra för det kostar pengar osv osv. Ni fattar. Han är åtminstone från barnen och hushållet varannan vecka medan jag är hemma jämt. Ja nu blev det lite långt.
    vilket liv...
  • mjukisvicki
    Kaxelina skrev 2009-03-22 21:45:11 följande:
    Mjukisvicki: Hur menar du?
    ok om du inte kan hantera pengar jätte bra om han begränsar dig men att omyndigförklara dig låter väldigt extremt.
    att ringa är inte så dyrt att man inte ska kunna ringa sin bästa vän.

att hans föräldrar går in och städar utan att du vill det är inte ok. det är bara att säga ifrån. vill inte mannen din det då får du lov att göra det själv du kan inte må dåligt pga av det
  • Kaxelina

Jag vågar inte säga till och det känns som om det är försent att säga till när dom har hållt på i snart 9 år. Då skulle jag ha gjort det tidiagre. Jag säger det till mannen varje gång men jag vet inte hur mycket av det han säger till sina föräldrar. Han viftar mest bort det. Låt dom hålla på så tar vi det sen är något han säger ofta till mig.

• Ysta

Jag har under senaste veckan, med hjälp av min fd sambo och min bästa kompis sammanställt en lista över mina "problem" och symptom och hur jag reagerar i vissa situationer. Denna lista ska jag ha med mig till arbetspsykologen på torsdag och visa upp tänkte jag.. Är det nån som har lust att hjälpa mig lite med den? Vill inte lägga ut hela listan här i tråden för det känns lite väl... Men jag skulle behöva någon "kunnigs" synpunkter på det hela
    Hoppas ni förstår fast det låter jättesvammligt det jag skriver nu.

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-22 22:22:22 följande:
    Jag har under senaste veckan, med hjälp av min fd sambo och min bästa kompis sammanställt en lista över mina "problem" och symptom och hur jag reagerar i vissa situationer. Denna lista ska jag ha med mig till arbetspsykologen på torsdag och visa upp tänkte jag.. Är det nån som har lust att hjälpa mig lite med den? Vill inte lägga ut hela listan här i tråden för det känns lite väl... Men jag skulle behöva någon "kunnigs" synpunkter på det hela Hoppas ni förstår fast det låter jättesvammligt det jag skriver nu.
    Lägg den i forumet vårat om du vill.
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 22:34:14 följande:
    Lägg den i forumet vårat om du vill.
    Ja det kan jag göra, tänkte inte ens på det *trött*.
  • Anonym (Skåne)

men om du har msn och din vän har msn. så skaffa en billig webcam med camera och be honom/henne göra samma så kan nu juh prata över msn. kostar inget

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-22 22:44:29 följande:
    Ja det kan jag göra, tänkte inte ens på det *trött*.
    Jag tror att inga obehöriga ska kunna komma in. Har inte kommit underfund med riktigt hur de funkar.
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 23:09:56 följande:
    Jag tror att inga obehöriga ska kunna komma in. Har inte kommit underfund med riktigt hur de funkar.
    Jag skrev hur man gör fast du kanske missade det eller så var jag otydlig?
Svar på tråden vuxna med adhd add as