• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 09:52:00 följande:

De vill överösa folk med skit, och du vet iaf fakta *klen tröst kanske* Men jag vet hur sen postgången kan vara. Något du kan be henne om är att HON kanske kunde lägga lite extra tid på dig att lyfta sin fina lur och ringa dig och informera dig om möten. Eller på annat sätt förvissa sig om att du fått informationen. Har andra bekanta som själv får kallelser med KORT varsel och ibland är det omöjligt att få till, även om man "bara går hemma". Dåligt av henne att gapa på dig, så gör man inte och de blir inte bättre av att höja rösten till dig. du är inte döv. Du har helt enkelt inte fått din post ifrån dem. *kan du se på kuvert om det är A-post eller B-post?.. De som läkarna skickar till mig är den "billigare" variantena tt skicka tillmig, de kan innebära att ja inte får deras brev på ca 3 dagar. Sen om man har ADHD, tillhör även detta med Minnets problematik. att även om jag har 3 kalendrar + mobil som "plingar" inför något jag ska göra så kan jag missa det ändå! *kram*
    Det är inte första gången detta händer
    AF här i Luleå skickar med lokal post som bara cirkulerar inom kommunen (LuleMail) och det ska gå från ena dan till andra men nu måste det ju ha hänt något eftersom det inte kom fram förrän idag. Även om jag vet att jag inte har gjort fel den här gången så tar jag ändå åt mig och ber om ursäkt hundra gånger och så mår jag dåligt för att jag inte kan säga ifrån och stå på mig. Men jag har faktiskt skickat iväg ett mail till handläggaren att nästa gång de vill beordra mig till möten så kan de faktiskt skicka ett mail också för jag kollar mailen hela tiden.
  • Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-03-23 09:55:26 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 09:52:00 följande: Det är inte första gången detta händer AF här i Luleå skickar med lokal post som bara cirkulerar inom kommunen (LuleMail) och det ska gå från ena dan till andra men nu måste det ju ha hänt något eftersom det inte kom fram förrän idag. Även om jag vet att jag inte har gjort fel den här gången så tar jag ändå åt mig och ber om ursäkt hundra gånger och så mår jag dåligt för att jag inte kan säga ifrån och stå på mig. Men jag har faktiskt skickat iväg ett mail till handläggaren att nästa gång de vill beordra mig till möten så kan de faktiskt skicka ett mail också för jag kollar mailen hela tiden.
    Du låter precis som jag, även om jag vet att ja inte gjort ngt fel så ursäktar jag mig, och mår jätte dåligt o känne mig så ofta helt värdelös. Jag vågar och kan inte alltid säga ifrån, sväljer oftast allt. men behöver många gånger få ta de till mig sen måste ja "lyssna på repliken i huvudet vad "den" personen sagt till mig, för att sen tända till och bli arg, o vissa gånger gå tillbaka medans ja bara inser fakta ännu en person som "kränkt" mig och förlöjlat mig, idiot förklarat mig ect.

De var bra du mailat henne. Hoppas hon kan ta sig till det!! kram
    Kaxelina skrev 2009-03-23 10:03:03 följande:
    hihi det där med kalendrar har jag också. Skriver överallt och i mobilen.
    Hihi okej =)
    Jag har med mitt minne blivit "straffad" och förlorade min "hemhjälp" pga mitt dåliga minne.  de som tillhör min diagnos, blir man straffad av. ingen hänsyn el respekt, o inte ens till de att mitt barn var inlagd på sjukhus för magsmärtor så fanns där ingen acceptans.
  • Anonym (fia)

De känner jag också igen, att be om ursäkt direkt o sen inse att man inte bar skulden efteråt. Fasen va det är retfullt ibland när man kommer på vad man egentligen borde ha svarat, istället för att tro blint på den som anklagar en. Sen kan det ju va tvärtom ibland också, att jag blir skitarg direkt när jag inte borde det. Men det är nästan lättare att ställa tillrätta, tycker jag, att återkomma o be om ursäkt för man brusade upp, istället för att återkomma o brusa upp i efterhand, det funkar ju liksom inte.

Detta med arbetspsykologen förresten, är det nån slag s utredning av din arbetskapacitet eller? Har du träffat den redan eller blir det första gången? Är det lite som slags syokonsulent fast för jobb eller vad?
    Lycka till o kram

• Anonym (concerta)

jag undrar om det är någon annan som äter concerta som fått mycket finnar?? vet inte om det beror på concertan eller Cerazetten men håret är fett får som finnar i hårbotten och kvisslor i ansikte...

• Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 13:48:53 följande:
    jag undrar om det är någon annan som äter concerta som fått mycket finnar?? vet inte om det beror på concertan eller Cerazetten men håret är fett får som finnar i hårbotten och kvisslor i ansikte...
    jag tror de har med dina mini piller att göra då de är känd biverkning.

gå in o läs på fass.se om du undrar.
  • Anonym (Hej)

Någon här som planerar/försöker bli GRAVID?????
    som tar concerta/ritalin?

hur ställer sig er läkare till detta och medicineringen?

• Anonym (concerta)

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 13:55:08 följande:

jag tror de har med dina mini piller att göra då de är känd biverkning.gå in o läs på fass.se om du undrar.
    aha fan jag blir ju gaalen det kliar i huvet åxå, det är ju dock inte löss.
    nä nu håller jag upp med cerazetten ett tag och ser om det blir bättre.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 14:03:21 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 13:55:08 följande: aha fan jag blir ju gaalen det kliar i huvet åxå, det är ju dock inte löss. nä nu håller jag upp med cerazetten ett tag och ser om det blir bättre.
    själv får ja klåda i huvudet av mitt eksem och prickar och klåda på min kropp av mitt atopiska eksem

Hoppas de blir bättre för dig, inte roligt att ha klåda. Har du barn?
  • Anonym (concerta)

Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 14:49:07 följande:

själv får ja klåda i huvudet av mitt eksem och prickar och klåda på min kropp av mitt atopiska eksemHoppas de blir bättre för dig, inte roligt att ha klåda. Har du barn?
    ja jag har två barn,vi har proppar i "familjen" så vanliga p-piller är inget alt...kopparspiral fungerar inte heller...men nu slänger jag pillrena åt skogen för jag är trött på fett hår och finnar i hela hårbotten :(

jag funderade på om det kan vara dom som gör att mitt humör är i botten åxå trots jag börjat med concerta...kanske fungerar den bättre om jag slutar med cerazetten??
Svar på tråden vuxna med adhd add as