• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina
    Kaldorei skrev 2009-03-24 10:00:15 följande:
    Suck. ska på samtal idag jag med. Jag trivs visserligen med min kontakt, men känns liksom inte som att det ger nåt speciellt mer än att jag får prata av mig...... Jag vill bara att dem ska börja med utredningen innan jag blir HELT jävla galen! GRRR =/
    Ja jag hoppas att det inte heller skall bli så att man bara får prata av sig utan verkligen får göra enutredning. Vi har ju bett om det så varför inte låta oss göra det? Sen om det inte visar något så har man ju fått göra sin utredningen. Inte för att jag tror att det inte skulle visa något men ändå liksom.
    Himmelkropp skrev 2009-03-24 10:01:03 följande:
    Håller tummarna för dig!
    Tackar. Meddelar in tråden hur det gått.
  • Kaldorei

PRECIS! Fast förstår ju att dem vill checka läget med mig såhär medans jag står i kö också liksom, för att kunna hjälpa mig TILLS det blir nåt, men just nu känner jag mig bara så insnöad på att jag verkligen VILLVILLVILL ha en utredning för att se gå vidare.

Har ju gått hos en massa samtalskontakter innan, å det e liksom ungefär HÄR jag brukar tröttna på dem liksom... å sen börja skita i det, enda anledning till att jag ens fick igång att ställa mig i kö för utredning är ju för att jag gått hos massa samtalskontakter, å det enda dem gjort är skriva ut medicin åt mig å sen har dem trott det varit bra så, men jag har ju bara fortsatt mått dåligt, å sen slarvat med medicinerna för att dem ändå inte hjälper fullt ut liksom....=( men denna gång KRÄVDE jag en utredning, annars vägrade jag ta nå mediciner. Fick börja med paroxetin och atarax, sen fick jag fluoxetin som ska vara mer långtidsverkande, eftersom jag bara glömde paroxetinen jämt.... Sen slutade jag med fluoxetinet också eftersom jag glömde dem hemma när jag åkte bort ett par veckor över jul.... å ja, sen blev jag gravid å allt å då mådde jag ju Bättre än jag någonsin gjort annars, eftersom jag hade något viktigt att fokusera på. något som jag visste att jag var tvungen att *skärpa* mig inför liksom...på nåt vis..... (fast jag mådde ju ändå dåligt, bara inte lika dåligt som innan)

Tror jag ska be att få atarax utskrivet nu igen, å ta när det blir som allra värst, det fungerade ju förut. fast grejen e ju den att jag vågar ju inte ta dem när jag har sonen hemma, eftersom jag blir så trött av dem..... Har 3 stycken som jag FÅTT av en släkting, men det känns liksom fel att ta dem när det inte e min medicin.... visst det e ingen tung medicin, men iaf..... =(

Kaxelina skrev 2009-03-24 10:08:13 följande:
    Ja jag hoppas att det inte heller skall bli så att man bara får prata av sig utan verkligen får göra enutredning. Vi har ju bett om det så varför inte låta oss göra det? Sen om det inte visar något så har man ju fått göra sin utredningen. Inte för att jag tror att det inte skulle visa något men ändå liksom.

Tackar. Meddelar in tråden hur det gått.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-24 07:30:27 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 21:48:06 följande: Okej, jag har ätit dom ungefär 2 veckor nu, måste fråga en sak till, hur har ni det med era magar av concerta?
    Har du problem med din mage? vad för orblem?  (min läkare sa att vissa kan få problem med de tabletterna med agen så därför fick vi se om ja skulle kunna ta dem då jahar så mkt problem med tarmarna,men de har väl gott bra hitills=
  • Ysta

Hemma igen efter ytterligare en testdag på AF.. Åter igen fick jag veta att jag har problem med minnet, problem med det visuella. Har dock inga problem med ordkunskap och läsförståelse, har däremot problem att följa instruktioner. Sen blir jag lätt stressad och kan inte sitta still längre stunder, svårt att koncentrera mig när jag tycker något är tråkigt och/eller svårt. På torsdag ska jag träffa arbetspsykologen igen och då ska jag få veta mer djupgående vad som är "fel" på mig och vad som händer nu.. Är helt mosig i huvudet.

• Anonym (ADD?)

Kastar in en fråga..... Hoppas ni vill svara.. Om man får diagnosen ADHD får man ändå ta körkort? Hört att man inte får det då man kan vara utåtagerande o då det anses farligt i trafiken? Är det sant eller gammalt rykte?

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-24 12:31:09 följande:

Har du problem med din mage? vad för orblem?  (min läkare sa att vissa kan få problem med de tabletterna med agen så därför fick vi se om ja skulle kunna ta dem då jahar så mkt problem med tarmarna,men de har väl gott bra hitills=
    Magen svider o de känns som det fräter, den skriker o gör ONT i jag är orolig o uppblåst i magen.

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-24 16:27:10 följande:
    Kastar in en fråga..... Hoppas ni vill svara.. Om man får diagnosen ADHD får man ändå ta körkort? Hört att man inte får det då man kan vara utåtagerande o då det anses farligt i trafiken? Är det sant eller gammalt rykte?
    Tror det där är skitsnack el ett gammalt rykte men inte säker´.
  • Kaxelina

Var på samtal ifdag och det gick faktiskt bra. Det hon fick fram var att det tyder på något mera än bara adhd. I och med mitt "ordningsmani" på vissa saker fast resten av huset kan vara som ett bomdnedslag. Men eftersom 45 minuter är en ganska kort tid så skall vi träffas igen den 9:e april.

Och igår ringde jag soc och frågade om stödfamilj och kommer att träffa henne den 1:a april. Nä inget aprilskämt. :)

• Anonym (fia)

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-24 16:27:10 följande:

I lämplighetsansökan ska man fylla i om man har ett neuropsykiatriskt funktionshinder o isf om man medicineras för detta. Sen bedöms det nog enskilt. Å andra sidan så är väl utredande läkare skyldig att anmäla ev trafikfarliga diagnoser till länsstyrelsens körkortsenhet, men det gör han nog inte utan att informera sin patient först.
  • Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-03-24 16:35:03 följande:
    Var på samtal ifdag och det gick faktiskt bra. Det hon fick fram var att det tyder på något mera än bara adhd. I och med mitt "ordningsmani" på vissa saker fast resten av huset kan vara som ett bomdnedslag. Men eftersom 45 minuter är en ganska kort tid så skall vi träffas igen den 9:e april. Och igår ringde jag soc och frågade om stödfamilj och kommer att träffa henne den 1:a april. Nä inget aprilskämt. :)
    "Ordningsmani" typ tvångssymtom och sånt?
  • Ysta
    Kaxelina skrev 2009-03-24 16:35:03 följande:
    Var på samtal ifdag och det gick faktiskt bra. Det hon fick fram var att det tyder på något mera än bara adhd. I och med mitt "ordningsmani" på vissa saker fast resten av huset kan vara som ett bomdnedslag. Men eftersom 45 minuter är en ganska kort tid så skall vi träffas igen den 9:e april. Och igår ringde jag soc och frågade om stödfamilj och kommer att träffa henne den 1:a april. Nä inget aprilskämt. :)
    Vad skönt att det gick bra
Svar på tråden vuxna med adhd add as