• Ulrika1

hepatos

Hej!
    Någon som vet hur snabbt värdena kan stiga? Jag testade mig för lite drygt en vecka sedan och det visade inget men nu har det börjat klia rejält och jag har inte ny tid förrän på fredag vilket innebär två veckor mellan provtagningarna. Funderar på om jag ska ringa och höra om jag kan komma tidigare.

• Svar på tråden hepatos
  • Trisssan

Linda Palm- usch vad hemskt!! Jag blir också orolig när jag läser vad du skrivit! Fy tusan!!! Jag tror jag föredrar kejsarsnitt före vanlig förlossn. Det gick så bra förra gången då lillan satt i säte, men jag vet inte om man får "välja" det. Ska prata med min BM om detta. Hur ska man kunna koncentrera sig på förlossningen när man bara är orolig för bebbens hälsa?? Nej jag tror jag allvarligt ska tänka över ett till snitt!

Fick mina värden i fredags och tack och lov så har gallysyran sjunkit till 25 nu. Så det känns ju betydliigt bättre. Ska ta nytt på torsdag och då har det väl förhoppningsvis sjunkit ännu mer.

• LindaPalm

Trissan: de tycker inte att jag ens ska försöka få kejsarsnitt, va nånting med nå hormoner som barnet missar vid snitt som de får vid förlossningen och som de tydligen behöver nu när de drabbats av sjukan. Suck, jag vet varken ut eller in känns det som

• LindaPalm

var in idag igen, nya prover lämnades och nästa vecka ska vi disskutera en igångsättning! Hur går det för er andra?

• LindaPalm

gallsyrorna låg på 24, var tydligen ganska bra. Vet inte riktigt vad de ska ligga på och vad som anses som högt. Vet du de?

• Camilla01

Jag fick båda mina förtidigt och enligt läkare pga hepatosen. Sista barnet var värderna upp i 132.

• WilliamNellyJamie

hej

ja jag har fått för höga värden de låg i dag på 40 och då ska jag tydligen behandlas med medicin

jag tog det testet i går men ska be om att omtestats i morgon då jag ska till spec mvc

jag är bara i v28 och har fått varit vjuki 1 mån och fått 2 andra sjukdommar var av en av dem kan skada barnet så jag har ett rent helvete

har fått hypotyreos vilket inte ska påvärka barnet men mår skit dåligt och sen fick jag veta att jag har primär cytolomegavirus vilket oxå gör att jag är dålig och de vet inte hur länge detta virus hänger kvar jag har fått maximal otur för det är ovanligt att få detta virus och bli så dålig som ajg blivit men ett par mån tror läkaren att jag komemr vara dålig

jaha va kul!!!!! barnet kan alltså bli sjuk av levern min eller viruset

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • WilliamNellyJamie

är man över 40 ska man tydligen behandlas sa en bm påspec mvc till mig i dag

och de kan ta ut barnen tidigare om man har riktigt höga värden lävt om att en del gör det när det är över 80 en del vill att de ska vara högre!!!!

det ända men får om man är under 40 är lindring för klådan vilket oftavt inte hjälper men jag skla prova det själv igen det jobbig är när man får det tigare i grav för men kan inte direkt plocka ut bebbiven nu v28

men hade jag varit i v34-34 då hade jag krävt det men det är pga av de andra jag har ananrs 36+0 äör barnet klart då kan man alltid ta ut barnet

Det jag inte vet är vad för skador kan barnet få om man har höga värden jag hittar inte mycekt på nätetj

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • LindaPalm

jag har hittat ett par länkar som inte var speciellt rolig läsning, vill du kan jag skicka över adresserna annars struntar jag i det. Finns dom inte blir du ju inte frestad att läsa om du inte vill ha infon :)

Lät inge kul med en massa sjukdomar, tycker det är jobbigt nog som det är med den här hepatosen. Kliar så jag blir gaaalen! På tisdag ska jag in på ett igångsättningssamtal med läkaren. Känns läskigt med en igångsättning men ska bli såå skönt, annars blir det verkligen psyket nästa för gud vad påfresteande det här är!

• iii83

Åh en hepatostråd!
    Jag hade hepatos med min första, så med andra kom den tillbaka direkt jag blev gravid och det tog ett år för levern att återställa sig, så nu tredje, var värdena höga från första blodprov igen, men jag får inte börja ta Ursofalk ännu.
    Vilka komplikationer hr era barn råkat ut för?

Svar på tråden hepatos